گزارش حاکی از آن است که سامسونگ و ال‌جی در حال گسترش استفاده از نمایشگرهای دیواری LED در سینماها هستند

طرح بازاریابی ال‌جی ادامه می‌دهد: «هر مدل ال‌جی Miraclass با استفاده از پیکسل‌های LED خودنور، پردازش رنگی 24 بیتی و کنتراست استثنایی را برای افزودن عمق و شادابی به تصاویر روی صفحه ارائه می‌دهد. ، تصاویر بدون اعوجاج. علاوه بر این، LG Miraclass قادر است 68.7 میلیارد تنوع رنگی را نمایش دهد و به بینندگان اجازه می دهد فیلم ها را دقیقاً همانطور که سازندگانشان قصد داشته اند تجربه کنند. ال‌جی میراکلاس همچنین مدیریت آسانی را برای اپراتورهای تئاتر از طریق نرم‌افزار بصری خود ارائه می‌دهد و با از بین بردن نیاز به اتاق‌های نمایش، کارایی فضای بیشتری را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، روشنایی صفحه نمایش ال‌جی میراکلاس را می‌توان در پنج سطح، از 48 تا 300 نیت تنظیم کرد و مناسب بودن را برای سناریوهای مختلف استفاده – از پخش فیلم 2D/3D گرفته تا پخش محتوا برای ارائه های شرکتی یا مراسم ویژه.”



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

یک صفحه نمایش دیواری LED مبتنی بر سینما به همان روشی که یک تلویزیون صفحه تخت LED مدرن کار می کند – البته در مقیاس بسیار گسترده تر – با مزایای ویژه این فناوری که منجر به عملکرد فوق العاده از نظر محدوده دینامیکی بالا و اوج می شود. روشنایی. نقطه ضعف اصلی داشتن طیف محدودی از پانل های LED بزرگ تولید گرمای حاصل است – منتقدان این فناوری می گویند اجرای یک سیستم خنک کننده مناسب (از طریق تهویه مطبوع) برای مهار خواص افزایش دما در دیوار دشوار خواهد بود. توان مورد نیاز برای اجرای آرایه‌ای از پنل‌های LED (به علاوه راه‌حل خنک‌کننده مورد نیاز) بسیار بیشتر از توان مصرفی نسبتاً متوسط ​​یک پروژکتور قدیمی از منبع تغذیه است. یک دیوار LED همچنین به طور کامل قرارگیری بلندگوها در پشت صفحه جلوی سینما را نفی می‌کند – و مهندسان صدا باید روشی متفاوت برای خروجی صدای کانال جلویی در زمینه سالن سینما LED را بررسی کنند. نسل جدید.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ و ال‌جی قبلاً گواهینامه DCI را برای آخرین فناوری‌های نمایشگر خود از Digital Cinema Initiatives دریافت کرده‌اند. کنسرسیوم استودیوها در اواخر سال گذشته در مورد مشخصات فنی استاندارد شده (معروف به طرح فنی) برای نمایش نمایش زنده تصمیم گرفته بودند. سامسونگ سیستم “Onyx” خود را به عنوان “سینمای آینده” تبلیغ می کند، در لابلای رسمی آمده است: “نیاز به فراتر رفتن از سیستم های منسوخ مبتنی بر پروژکتور که استاندارد صنعت در طول 120 سال گذشته بوده اند، سامسونگ آماده است. برای ایفای نقش پیشرو در ارائه پیشرفته ترین گرافیک و تکنیک های تولید پالایش شده و تعریف “سینمای آینده” با فناوری جدید Cinema LED خود به نام “Onyx”. سامسونگ اونیکس قدرت بصری کیفیت تصویر LED را به صفحه نمایش بزرگ می آورد. به بینندگان محتوای قوی‌تر، جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر ارائه می‌دهد. برند Samsung Onyx با الهام از سنگ قیمتی به همین نام، به توانایی صفحه نمایش در ارائه محتوای سینمایی با رنگ‌های سیاه واقعی اشاره می‌کند. پشتیبانی از کیفیت تصویر LED درخشان و نسبت کنتراست بی‌نهایت، Samsung Onyx محتوای سینمایی را مانند قبل تضمین می کند.” ال‌جی الکترونیکس معرفی برند جدید نمایشگرهای LED خود را برای سینماها، Miraclass، در اوایل سال جاری اعلام کرد: «ایده‌آل برای اپراتورهای سینما که می‌خواهند تماشاگران سینما را با خدمات جدید و تجربه‌های تماشای همه‌جانبه آشنا کنند، جدیدترین طیف صفحه‌نمایش‌های LED ال‌جی تصاویری واقعی و طبیعی ارائه می‌دهد. رنگ‌ها و سیاه‌های عمیق نام “Miraclass”… مخفف کیفیت تصویر باورنکردنی است که می‌تواند حس غوطه‌ور شدن را در بینندگان تقویت کند. فناوری پیشرفته LED، نمایشگرهای Miraclass ال‌جی به فیلم‌ها جان بخشیده، تجربه سینما را بهبود می‌بخشد و ارزش جدیدی را به تئاتر ارائه می‌کند. مالکان و اپراتورها.»

سامسونگ و ال‌جی از جمله تعدادی از شرکت‌های فناوری هستند که ظاهراً برای تغییرات گسترده در تجربه تماشای فیلم تلاش کرده‌اند. در مقاله‌ای که هفته گذشته توسط هالیوود ریپورتر منتشر شد، اطلاعات جدیدی از پشت صحنه در مورد تلاش برای جایگزینی سیستم سنتی پروجکشن سینما (ممکن است بگوییم آزمایش‌شده) با دیوارهای LED فاش شد. اکثریت قریب به اتفاق زنجیره‌های سینمای بین‌المللی به روش نمایش جلو (از طریق پشت غرفه) متکی هستند و تعداد کمی از سالن‌ها دارای سیستم نمایشگر LED پیشرفته‌تر هستند. تئاتر کالور (به طور طبیعی در کالور سیتی، کالیفرنیا واقع شده است) یکی از 100 سالن سینما در سراسر جهان است که دارای صفحه نمایش ال ای دی Samsung Onyx است – اگرچه فناوری نمایش داده شده از استانداردهای قدیمی تری برخوردار است. از خودی های صنعت دعوت شده اند تا نمایش های نسل بعدی فناوری دیوار LED را برای سینماها در آینده ببینند و انتظار می رود که اولین برداشت ها متفاوت باشد.

تحریریه Techpowerup