هدف ساخته شده برای واقعیت افزوده: برای کمک به ایجاد نازک ترین و با بالاترین عملکرد شیشه AR ممکن، ما یک معماری پردازش توزیع شده چند تراشه ای را با بلوک های IP سفارشی ایجاد کردیم. پردازنده اصلی 40 درصد سطح PCB کمتری روی شیشه اشغال میکند و پلتفرم کلی 2.5 برابر عملکرد هوش مصنوعی بهتری ارائه میکند در حالی که 50 درصد انرژی کمتری مصرف میکند تا به عینکهای واقعیت افزوده با مصرف کمتر از 1 وات کمک کند. این باعث میشود تجربیات AR غنی در عینکها به راحتی برای مدت طولانی پوشیده می شود و خواسته های مصرف کنندگان و موارد استفاده سازمانی را برآورده می کند.
معماری پردازش توزیعشده AR: برای تعادل بهتر وزن و کاهش پهنای بازو در دو طرف عینک، اسنپدراگون AR2 از معماری چند تراشهای استفاده میکند که شامل یک پردازنده AR، یک پردازشگر AR و یک پلت فرم اتصال است. اسنپدراگون AR2 به صورت پویا کار میکند تا پردازش دادههای ادراک حساس به تأخیر را مستقیماً روی عینک توزیع کند و الزامات پردازش داده پیچیدهتر را به تلفن هوشمند، رایانه شخصی یا سایر دستگاههای میزبان سازگار با اسنپدراگون بارگذاری کند.
- پردازنده AR برای تأخیر کم حرکت فوتون بهینه شده است در حالی که از نه (9) دوربین همزمان برای درک کاربر و محیط پشتیبانی می کند. قابلیتهای ادراک پیشرفته آن شامل یک موتور شتابدهنده سختافزاری اختصاصی است که ردیابی حرکت کاربر و محلیسازی را بهبود میبخشد، یک شتابدهنده هوش مصنوعی برای کاهش تأخیر برای تعاملات ورودی حساس مانند ردیابی دست یا 6DoF، و یک موتور بازپرداخت برای تجربهای روانتر.
- پردازنده کمکی AR دادههای دوربین و حسگر را جمعآوری میکند و ردیابی چشم و احراز هویت عنبیه را برای رندر فووال فعال میکند تا حجم کاری را فقط در جایی که کاربر نگاه میکند بهینه کند. این باعث کاهش مصرف انرژی می شود.
- پلتفرم اتصال از سیستم اتصال Qualcomm FastConnect 7800 برای باز کردن سریعترین فناوری Wi-Fi 7 موجود جهان استفاده می کند و کمتر از 2 میلی ثانیه تاخیر بین عینک های AR و تلفن هوشمند یا دستگاه میزبان به دست می آورد. پشتیبانی داخلی از مجموعه نرم افزاری FastConnect XR 2.0 کنترل بهتر داده های XR را برای بهبود تأخیر، کاهش لرزش و جلوگیری از تداخل ناخواسته امکان پذیر می کند.
اکوسیستم AR: فراتر از فناوری متحول کننده Snapdragon AR2، ارائه یک راه حل سرتاسری متشکل از سخت افزار، مجموعه ای از فناوری های ادراک و ابزارهای نرم افزاری برای ایجاد تجربیات همهجانبه حیاتی است. برای اینکه توسعه دهندگان بتوانند برنامه های شگفت انگیز واقعیت افزوده ایجاد کنند، Snapdragon AR2 و Snapdragon 8 Gen 2 پلت فرم بهینه سازی شده اند تا Snapdragon Spaces Ready باشند. پلتفرم توسعه Snapdragon Spaces XR بهمنظور پایهای طراحی شده است که راه را برای توسعهدهندگان برای اختراع مجدد محتوای واقعیت افزوده سرپوشیده و کمک به پیشبرد کل بخش شیشهای AR هموار میکند.
روبن کابالرو، معاون واقعیت ترکیبی، دستگاهها و فناوری مایکروسافت، میگوید: «مایکروسافت از نزدیک با کوالکام بر روی پلتفرم مورد نیاز اسنپدراگون AR2 کار کرده است تا به تعریف فناوریهای اساسی که به طور خاص برای باز کردن امکانات جدید در تجربیات AR طراحی شدهاند، کمک کند. نوآوریها در پلتفرم Snapdragon AR2، دستگاههای AR پوشیدنی را متحول میکند که بهرهوری و همکاری همهجانبه را متحول میکند و ما از دیدن نوآوریهایی که کوالکام و شرکای آن به بازار خواهند آورد، هیجانزده هستیم.»
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
هوگو سوارت، معاون رئیس، گفت: «ما اسنپدراگون AR2 را برای مقابله با چالشهای منحصر به فرد واقعیت افزوده روی سر ساختهایم و پردازش پیشرفته، هوش مصنوعی و اتصال را ارائه میکنیم که میتواند در یک فرم شیک قرار گیرد.» رئیس مدیریت محصول XR. با الزامات فنی و فیزیکی متفاوت برای VR/MR و AR، Snapdragon AR2 یکی دیگر از پلتفرمهای متاورژن را در مجموعه XR ما به نمایش میگذارد تا به شرکای OEM خود کمک کند تا عینکهای AR را متحول کنند.