چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | techpowerup

پنجم، درست است که قیمت مادربرد دست دوم نسبتاً ارزان‌تر است اما به دو دلیل بهتر است تا حد امکان از خرید مادربرد دست دوم اجتناب کنید. اولاً به‌احتمال زیاد خرید مادربرد دست دوم یعنی یک مادربرد از رده خارج یا تعمیر شده. سوم، اگر به دنبال خرد مادربرد گیمینگ هستید، بهترین مادربرد برای شما آن است که درگاه PCI-E را داشته باشد. مادربرد گیمینگ یا مادربرد مخصوص بازی، ویژگی‌های خاصی را باید داشته باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت مادربردهای گیمینگ باید قدرتمندتر از مادربردهای خانگی باشد.

ویژگی های یک مادربرد

تراشه‌های کوچک دیگری نیز وجود دارند که سوئیچ PCI Express هستند و به CPU و Southbridge کمک می‌کنند تا ۱۶ کانکتور PCIe را مدیریت کنند و در صورت نیاز به توزیع خطوط در دستگاه‌های بیشتر کمک می‌کنند. بله این مادربوردها از نسل سیزدهم پردازنده‌های core i اینتل هم پشتیبانی می‌کنند. و انواع محصولات اختصاصی سازنده استفاده می شود که در فروش مادربرد تاثیر بسیاری دارد. استفاده کنند، اما بیشتر پردازنده‌های گرافیکی از طریق کانکتورهای شش پین یا هشت پینی از یک منبع تغذیه بزرگ و به انرژی بیشتر نیاز دارند. در غیر این صورت باید به فکر فروش مادربرد خود و تهیه یک سیستم جدید باتوجه به نیازهای خود باشید.

آموزش تصویری قطعات داخل کیس کامپیوتر و کاربرد آن‌ها

وظیفه اصلی مادربرد ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف رایانه و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر قطعات است. انتخاب و خرید مادربرد بستگی زیادی به تعیین پردازشگر سیستم شما دارد. پردازشگرهای فعلی، عملکرد متفاوتی نسبت به پردازشگرهای نسل پیشین خود در سوکت و پشتیبانی تراشه ها دارند. پس حتما پیش از انتخاب مادربرد، بدانید که چه پردازنده ای می خواهید بر روی سیستم خود نصب کنید.

http://asanbehbar.ir

در مجله خبری سخت افزار کامپیوتر ما، مانند همه‌ی مادربردهای دیگر سوکت و اتصالات بسیاری برای مدیریت وجود دارند. از همین رو پردازنده پردازش از سایر سوکت‌ها و اتصالات کمک می‌گیرد. نزدیک‌ترین سوکت یا شکاف به پردازنده‌ها از نظر ارتباطی آنهایی هستند که ماژول های DRAM، حافظه‌ی سیستم aka را در خود جای داده‌اند. آن‌ها به طورمستقیم به پردازنده متصل شده‌اند و هیچ مانعی در مادربرد میان پردازنده‌ها و حافظه‌ها قرار نمی‌گیرند. تعداد درگاه‌های DRAM به پردازنده بستگی دارد؛ زیرا کنترلر حافظه درون پردازنده‌ی مرکزی قرار دارد. بنابر این این نوع مادربرد ها امروزه برای بستن سیستم کیس کامپیوتر کمترین میزان استفاده و خرید را دارند.

  • در ادامه به معرفی اجزای مادربرد می‌پردازیم و جهت خرید مادربرد با فراز سیستم تماس حاصل فرمایید.
  • این برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند.
  • ممکن است انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ مهم به نظر نرسد، اما باید در هنگام خرید مادربرد به مشخصات و قیمت مادربرد دقت کنید.
  • در امتداد سمت چپ این مادربرد، یک ردیف کانکتور وجود دارد که معمولاً به آن مجموعه‌ی I/O (ورودی/خروجی – input/output) گفته می‌شود و در این ماردبرد، تراشه‌ی Southbridge تنها تعدادی از آن‌ها را کنترل می‌کند.
  • معمولاً به هر VRM یک فاز گفته می‌شود و وجود چندین فاز ضروری است؛ زیرا به‌تنهایی نمی‌توانند جریان کافی را برای پردازنده‌های مدرن تأمین کنند؛ مادربرد مورد نمایش دارای هشت VRM است و سیستم «هشت‌فاز» نامیده می‌شود.

این دو با ترکیب هم می توانند یک کارت گرافیک منحصر بفرد را به وجود بیاورند. اگر برای رایانه خود مادربردی انتخاب کرده اید کارت گرافیکی خریداری کنید که مجهز به کارت گرافیک آن برد نباشد، به دلیل اینکه این مادربرد ها گران قیمت هستند و پرداخت هزینه اضافی به دلیل اینکه از آن استفاده نمی کنید، توجیهی ندارد. لبته مادربردهای برتری که امروزه وجود دارد گران هستند بنابراین با انتخاب بهترین مادربرد مطمئنا بهترین کارت گرافیک را نیز انتخاب خواهید کرد. ممکن است قیمت مادربرد برای خرید بهترین مادربرد بالا باشد، اما باید بدانید که کاربران معمولی به خرید مادربرد پیشرفته‌ای‌ که برای محاسبات در سطح سازمانی یا کامپیوترهای گیمینگ طراحی شده‌‌اند، نیازی نخواهند داشت. انتخاب و خرید مادربرد کیس تقریبا آسان‌تر از یافتن مادربرد مناسب برای لپ‌تاپ است. مادربردهای لپ‌تاپ به صورت سفارشی ساخته شده و معمولاً برای هر مدل به صورت جداگانه طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند؛ در حالی که مادربردهای کامپیوترها از استانداردهای طراحی خاصی پیروی می‌کنند.

تحریریه Techpowerup