چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | techpowerup

اصلی ترین بخش مادربرد گیمینگ، کارت گرافیک آن است؛ به همین علت نصب چندین کارت گرافیک حرفه ای روی این مادربردها امکان پذیر است. فشار وارد شده به این مادربردها معمولا بیش از حد معمول است و همین امر سازندگان را ملزم می کند تا از قطعات باکیفیت تر و بادوام تر استفاده کنند. مادربردهای گیمینگ معمولا قیمت بیشتری نسبت به مادربردهای عادی دارند. چیدمان قطعات و رنگ بندی آن ها در این مادربردها بسیار زیباست؛ البته دلایل دیگری نیز برای این تفاوت قیمت ها وجود دارند.

مادربرد B365M DS3H گیگابایت

جالب اینجا است که هر دو تولید‌کننده‌ی CPU استفاده از نام SB را متوقف کرده‌اند و به آن لقب تراشه (نام اطلاقی اینتل PCH، مرکز کنترل پلتفرم است) می‌دهند؛ حتی اگر تراشه‌‌ای واحد باشد. تصویر زیر ۳ سوکت را نشان می‌دهد؛ دو مورد بالایی PCI Express هستند؛ سوکت دیگر، سوکت سیستم‌های قدیمی به‌نام PCI است که پهنای باند کمتری دارد. سوکت کوچک بالایی دارای برچسب PCIEX1_1 است زیرا این سوکت تنها به یک لِین یا خط درگاه ارتباطی PCI Express مجهز است.

مادربورد ایسوس ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI

اگر مجله خبری سخت افزار کامپیوتربر فقط با کامپیوتر خود می خواهد در اینترنت گشت و گذار کند و هرازگاهی بازی را با آن انجام دهد یا از نرم افزارهایی مثل آفیس و.. مادربرد یا برد اصلی یک برد الکترونیکی بوده که قطعات داخلی کامپیوتر مانند رم کامپیوتر، سی پی یو و کارت گرافیک بر روی آن قرار گرفته و بین آنها ارتباط شکل می گیرد. به جرات می توان گفت مادربرد یکی از اصلی ترین بخش رایانه محسوب می شود و قطعاتی مثل CPU یا RAM روی آن سوار می شوند. اگر پردازنده مرکزی را به منزله مغز کامپیوتر تصور کنیم، مادربرد قلب تپنده آن خواهد بود. رندرگیری به فرایند تولید یک ویدیو یا تصویر از مدل های دو یا سه بعدی گفته می شود که به وسیله یک برنامه کامپیوتری انجام می شود.

http://asanbehbar.ir

این دو هدف اصلی و مهم یک ماردبرد است که تقریباْ تمام اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن برای اجرای این دو هدف کار می‌کنند. اما نگه‌داری، تجزیه و تحلیل و بازخورد عملکرد قطعات نیز از اهداف دیگر مادربردها هستند. پیش از خرید مادربرد نیاز است تا فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید چرا که انتخاب مادربرد بسیار حساس و مهم است و اشتباه در این انتخاب ممکن است برایتان گران تمام شود. اگر شما کاربر معمولی هستید و قصد ندارید که در آینده کامپیوتر خود را ارتقا دهید، می توانید مادربرد خود را از بین برندهای ایسوس، گیگابایت و یا MSI انتخاب کنید که قیمت مناسبی دارند و مناسب کاربری معمولی طراحی شده اند.

در این مادربرد، سوکت‌های حافظه به گونه‌ای رنگی شده‌اند تا به کاربر اطلاع دهند که کدام یک توسط کدام کنترلر مدیریت می‌شوند. آن‌ها معمولاً کانال‌های حافظه نامیده می‌شوند؛ بنابراین کانال شماره یک، دو شکاف را کنترل می‌کند و کانال شماره‌ی دو، کنترل دو مورد دیگر را به عهده دارد. مادربردهای ایسونیک کامپیوتر امروزه با چیپ های قدرتمند صدا و گرافیک وارد بازار عرضه می شوند و کیفیت مورد نظر کاربر را به او ارائه می دهند. زمانی که قصد خرید مادربرد دارید، باید به اندازه آن، سوکت، مقدار و نوع رم پشتیبانی شده، تعداد درگاه‌های توسعه و… بسیاری از انواع اتصالات دیگر نیز وجود دارد که امروزه مادربردها می توانند از آن ها پشتیبانی کنند، و یک بار دیگر زمانی که می خواهید مادربرد خود را خریداری کنید نیازهای خود را با دقت در نظر بگیرید.

  • اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا” بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ۸۰۸۰ نصب گردید.
  • اولین بار از این واژه در بحث‌های سخت‌افزاری کامپیوتر استفاده شد.
  • یكی از ویژگی‌های مهم تبلیغاتی گیگابایت در مادربردهای خود، ساخت آن با شعار “فوق العاده بادوام” است كه به وسیله خازن‌های جامد تولید شده است.
  • مادربرد های AT یکی از قدیمی ترین انواع مادربرد های کامپیوتر می باشند که امروزه دیگر با توجه به پیشرفت بسیار تکنولوژی و قطعات کامپیوتر نمی توانند بسیاری از قطعات از جمله پردازنده ها نسل جدید با سوکت های جدید را پشتیبانی کنند.
  • تقریباْ همه‌ی ما یک کامیپوتر در محل کار، مدرسه یا خانه داریم که هرکدام ممکن است به نوع مختلفی از آن بهره ببریم.به احتمال زیاد شغل بسیاری از مردم نیز به کامپیوتر یا اجزای آن مرتبط است.
تحریریه Techpowerup