پنج بازیگر اصلی صنعت نیمه هادی، شرکت جدیدی به نام Quintauris ایجاد می کنند تا اکوسیستم RISC-V را ارتقا دهند.

پنج بازیگر اصلی صنعت نیمه هادی، شرکت جدیدی به نام Quintauris ایجاد می کنند تا اکوسیستم RISC-V را ارتقا دهند.

بازیگران صنعت نیمه هادی، Robert Bosch GmbH، Infineon Technologies AG، Nordic Semiconductor ASA، NXP Semiconductors و Qualcomm Technologies، Inc. رسما Quintauris GmbH را تاسیس کرده اند. مقر اصلی این شرکت در مونیخ آلمان است و هدف این شرکت توسعه پذیرش RISC-V در سطح جهانی با ایجاد امکان توسعه سخت افزارهای نسل بعدی است.

ایجاد Quintauris به طور رسمی در ماه آگوست اعلام شد، با هدف اینکه یک منبع واحد برای فعال کردن محصولات مبتنی بر RISC-V سازگار، ارائه معماری های مرجع و کمک به ایجاد راه حل های پرکاربرد در صنایع مختلف باشد. برنامه اولیه بر روی خودرو متمرکز خواهد شد، اما با گسترش احتمالی تلفن همراه و اینترنت اشیا.

الکساندر کوچر به عنوان مدیرعامل Quintauris منصوب شد. کوچر پس از خدمت به عنوان رئیس و مدیرعامل Elektrobit، یک ارائه دهنده جهانی محصولات نرم افزاری تعبیه شده و متصل برای صنعت خودرو، به این شرکت می پیوندد. کوچر قبل از پیوستن به Elektrobit در سال 2011، معاون و مدیر کل واحد تجاری خودروسازی Wind River بود.

الکساندر کوچر، مدیرعامل Quintauris گفت: “این یک فرصت بسیار هیجان انگیز برای Quintauris و صنایعی است که ما به آنها خدمت خواهیم کرد.” ما با تمرکز بر ترکیب بهترین عناصر RISC-V در یک پیشنهاد تجاری و یکپارچه، نوآوری و مقیاس‌پذیری را به نسل بعدی توسعه سخت‌افزار خواهیم آورد. بازیگران صنعت نیمه هادی، که نشان دهنده جاه طلبی ما برای Quintauris است که یک پیشنهاد پایدار بلند مدت باشد. ما کاملاً به قدرت همکاری با جامعه RISC-V اعتقاد داریم و همانطور که به رشد کسب و کار خود ادامه می دهیم، مشتاقانه منتظر تعامل با اکوسیستم برای تسریع توسعه و بهبود انعطاف پذیری نیمه هادی های اکوسیستم گسترده تر هستیم.

همه تأییدیه های نظارتی مورد نیاز اکنون به دست آمده است و Quintauris به طور رسمی در روز جمعه 22 دسامبر 2023 تأسیس شد.

RISC-V یک معماری تراشه منبع باز است که بر اساس اصول کامپیوتری با مجموعه دستورات کاهش یافته (RISC) است که در ابتدا توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در سال 2010 توسعه یافت. برای اطلاعات بیشتر در مورد RISC-V، لطفاً به: https://riscv مراجعه کنید. .org/about/.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup