پردازنده‌های گرافیکی Imagination از پشتیبانی OpenGL 4.6 بهره می‌برند


وقتی صحبت از API ها می شود، OpenGL یک کلاسیک است. به گفته گروه Khronos، OpenGL پرکاربردترین API گرافیکی دوبعدی و سه بعدی است. از زمان راه اندازی آن در سال 1992، به طور گسترده توسط توسعه دهندگان نرم افزار رایانه های شخصی و ایستگاه های کاری برای ایجاد برنامه های گرافیکی با کارایی بالا و جذاب برای بازارهایی مانند CAD، تولید محتوا، سرگرمی، بازی های توسعه و واقعیت مجازی استفاده شده است.

تا به امروز، پردازنده‌های گرافیکی Imagination به صورت بومی از OpenGL تا نسخه 3.3 و همچنین OpenGL ES (نسخه OpenGL برای سیستم‌های جاسازی شده)، Vulkan (یک API گرافیکی بین پلتفرمی) و OpenCL (یک API برای برنامه‌نویسی موازی) پشتیبانی کرده‌اند. با این حال، به لطف عملکرد فزاینده پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته ما، به‌ویژه با مدل‌هایی مانند DXT-72-2304، آنها پیشنهاد رقابتی در بازار مرکز داده و رایانه‌های رومیزی (DCD) ارائه می‌کنند. در واقع، چندین مشتری – از جمله Innosilicon – پردازنده‌های گرافیکی Imagination را برای انعطاف‌پذیری یک راه‌حل IP، مقیاس‌پذیری و توانایی آن‌ها برای ارائه حداکثر 6 TFLOPS محاسبه انتخاب می‌کنند.

برای حمایت از مشتریان خود در بازار DCD، Imagination روی پوشش API خود سرمایه گذاری می کند. با گسترش پشتیبانی ما از OpenGL از نسخه 3.3 به نسخه 4.6 – آخرین نسخه OpenGL شروع می شود. راه حل با Khronos سازگار است و پس از انتشار در DDK Rel.23.1 در دسترس است. ویدئوی زیر محتوای OpenGL 4.6 را نشان می‌دهد که روی پردازنده‌های گرافیکی Imagination اجرا می‌شود.

پشتیبانی با کار در کنار متخصصان منبع باز در Collabora به دست آمد. Collabora’s Zink یک پیاده سازی لایه لایه OpenGL است که بخشی از پروژه متن باز Mesa است که به محتوای OpenGL 4.6 اجازه می دهد بر روی یک درایور بومی Vulkan اجرا شود. برای پردازنده های گرافیکی Imagination، این یک برد-برد است. در حالی که OpenGL اکنون توسط توسعه دهندگانی که APIهای جدیدتری مانند Vulkan و DirectX را ترجیح می دهند کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل محبوبیت قبلی آن، بسیاری از برنامه های قدیمی وجود دارند که اگر پشتیبانی در سطح راننده برای نهایی آن نداشتیم، روی سخت افزار Imagination اجرا نمی شدند. رهایی. پشتیبانی از OpenGL 4.6 از طریق درایورهای Vulkan راه حلی زیبا برای ساده کردن پشته گرافیکی ما است.

این پروژه یکی از بسیاری از پروژه های منبع باز Imagination بود. ما به‌عنوان یک شرکت، سهمی را که فناوری منبع باز به اکوسیستم ارائه می‌دهد، ارزشمند می‌دانیم و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد در حوزه‌های خاص تمایز به جای اختراع مجدد چرخ در هر بار برتری داشته باشند. پروژه درایور GPU منبع باز ما یک رویکرد منحصر به فرد برای کمک به فروشندگان سیلیکون، OEM ها و توسعه دهندگان گرافیک است که کنترل پشته نرم افزار گرافیکی کامل را در دست بگیرند. پردازنده‌های گرافیکی Imagination شریک مناسبی برای پردازنده‌های RISC-V، معماری منبع باز در حال ظهور هستند – و پردازنده RISC-V خودمان نمونه‌ای دیگر از این است که چگونه Imagination از منبع باز برای ارائه یک محصول متمایز به بازار در یک دوره زمانی کوتاه استفاده می‌کند. . در عوض، ما به جامعه منبع باز کمک می کنیم. در RISC-V International، ما در هیئت مدیره و کمیته راهبری فنی خدمت می کنیم و همچنین نقش رهبری را در تعدادی از گروه های ذینفع خاص ایفا می کنیم.

با انتشار DDK Rel.23.1، پردازنده های گرافیکی Imagination اکنون از OpenGL 4.6 پشتیبانی می کنند. در عین حال، ما به توسعه پشتیبانی API خود بر اساس نیازهای مشتریان خود ادامه می دهیم و به زودی اطلاعیه های بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup