پاور کامپیوتر Archives مرکز کامپیوتر پارسیان PCC CENTER | techpowerup

همان‌طور که می دانید تمامی کامپیوترها به یک پاور یا به طور دقیق‌تر منبع تغذیه نیاز دارند که به اختصار به آن PSU نیز می‌گویند. اما چرا کامپیوتر به پاور نیاز دارد و بدون پاور کار نمی‌کند؟ در ادامه با تشریح این موضوع، مهمترین نکات در خرید منبع تغذیه سیستم و راهنمای خرید پاور کامپیوتر با ما همراه شوید. انواع پاور و منبع تغذیه وجود دارند که بسته به استفاده و نیاز کاربر پیشنهاد می شوند. پاور دیپ کول PF400 پاور کامپیوتر Deepcool ، از پاورهای با کیفیت و شناخته شده در بازار ایران می باشد. حداکثر توان این پاور 400 وات می باشد و برای استفاده در سیستم های معمولی…

  • اما چرا کامپیوتر به پاور نیاز دارد و بدون پاور کار نمی‌کند؟ در ادامه با تشریح این موضوع، مهمترین نکات در خرید منبع تغذیه سیستم و راهنمای خرید پاور کامپیوتر با ما همراه شوید.
  • در بریتانیا ولتاژ 240 ولت 50 هرتز است، در حالی که در ایالات متحده ولتاژ 120 ولت 60 هرتز و در استرالیا 230 ولت 50 هرتز است.
  • از همین رو خرید پاورهای متفرقه با برندهای ایرانی شدیداً پُرریسک است.
  • در رایانه شخصی ، منبع تغذیه (پاور) جعبه فلزی است که معمولاً در گوشه ای از کیس کامپیوتر یافت می شود.
  • قیمت پاور در بازار بسیار متنوع است همین تفاوت باعث ایجاد محصول با کیفیت و راندمان مختلف می‌شود.

اولین نکته ای که در خرید پاور خوب باید به آن توجه کنید ولتاژ ورودی به پاور است. این ولتاژ میزان حداکثر ولتاژی است که این قطعه باید از درگاه ورودی خود یعنی پریز برقی که به آن متصل است، دریافت کند گفته می شود. اگر شما در ایران هستید می دانید که ولتاژ برق در ایران عدد 250 ولت است؛ پس پاوری که شما باید خریداری کنید باید توانایی دریافت این ولتاژ ورودی را داشته باشد. برای فهمیدن واتیج پاور یا اینکه چند وات است، برچسب (لیببل) آن را بررسی کنید.

بررسی اجمالی پاور Antec HCG 1000 Extreme ؛ 1000 واتیِ خوش‌قیمت

طبق توضیحات مجله خبری سخت افزار کامپیوترشین، یک پاور کامپیوتر خوب باید ضمن برخورداری از توان (قدرت کافی)، ایمن، استاندارد و مطمئن نیز باشد. متاسفانه اغلب پاورهای ارزان و متفرقه یا غیر برند این ویژگی ها را ندارند. این سبب می شود تا به بهترین گزینه از بین انواع پاور کامپیوتر تبدیل گردد.

Green GP750B-OCPT Modular Computer Power Supply

CORSAIR HX1500i یک پاور رده بالا با قطعات مرغوب و طراحی پیشرفته است که جزء بهترین پاورهای 1500 واتی محسوب می‌شود. البته پاورهای بهتر و گران‌تری با گواهی تیتانیوم هم وجود دارند که CORSAIR AX1600i نمونه عالی از آنها است اما متأسفانه در بازار ما یافت نمی‌شوند. در کنار راهنمای خرید پاور، ما در شهر سخت افزار به معرفی بهترین پاورهای بازار ایران هم می پردازیم تا بر اساس نیاز و بودجه بتوانید بهترین پاور مورد نیازتان را انتخاب کنید. همچنین قیمت مناسب محصولات شرکت تراست باعث شده تا خرید پاور برای سیستم های ارزان قیمت را راحت تر کند.

هر یک از این ریل‌ها مجهز به سیستم حفاظت در برابر جریان زیاد هستند. در نتیجه تعداد ریل بیشتر به معنی سیستم محافظتی بیشتر و احتمالا ایمنی بیشتر کامپیوتر. با این حال امروزه با وجود سیستم‌های مدرن کابل کشی برق شهری، عملا نیازی بابت هزینه مازاد بابت پاورهای چند ریلی وجود ندارد. و در خرید این قطعه نیز نیازی نیست روی این ویژگی چندان تعلل کنید چرا که در عملکرد کلی سیستم شما به هیچ عنوان تاثیر گذار نیست. کیس ها به وسیله کابلی به پریز برق متصل شده و نیروی مورد استفاده برای روشن شدن و کارکردن را به وسیله این کابل دریافت می کنند.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup