پاور کامپیوتر قیمت و خرید انواع منبع تغذیه پاور کامپیوتر با گارانتی گروه ام آی تی شاپ ام آی تی فروشگاه اینترنتی Shop MIT | techpowerup

در عین حال مصرف کارت‌های گرافیک نسل جدید می‌تواند به صورت لحظه‌ای به طرز شدیدی بالا برود که در پاورهای قدیمی موجب فعال شدن پروتکشن حفاظتی OPP و خاموش شدن کامپیوتر می‌شود. این مشکل در پاورهای منطبق بر استانداردهای بروز وجود ندارد و بر اثر افزایش لحظه ای مصرف کارت گرافیک دچار خاموشی نمی شوند. هر پاور دارای مشخصاتی شامل برند، مدل، توان اسمی، ماژولار یا غیر ماژولار بودن کابل ها و راندمان انرژی است. برای نمونه Enermax MarbleBron 550W یک پاور 550 واتی سری MarbleBron ساخت انرمکس است که با مشاهده جعبه یا مشخصات آن متوجه می‌شویم دارای راندمان انرژی منطبق بر 80PLUS Bronze و طراحی نیمه ماژولار است. یکی از راه‌های آسان و سریع برای پی بردن به راندمان انرژی یک منبع تغذیه کامپیوتر، توجه به گواهی 80Plus آن است. گواهی 80Plus که از وایت یا سفید شروع می‌شود و به تیتانیوم می‌رسد، بیانگر میزان راندمان انرژی یک پاور است که بسته به گواهی از 80 درصد شروع می‌شود و به 96 درصد می‌رسد.

  • واقعیت آن است که ملاک قرار دادن توان حرارتی برای خرید منبع تغذیه لزوما اشتباه نیست؛ اما این شیوه روی کاغذ موفق‌تر است و در عمل تفاوت‌هایی وجود دارد.
  • این منبع تغذیه کامپیوتر 750 واتی دارای راندمان انرژی با گواهی 80 پلاس گُلد، طراحی نیمه ماژولار با کابل های نیمه تخت، توپولوژی LLC،، خازن های الکترولیکی تماماً ژاپنی و طراحی ظاهری مشکی جذاب است.
  • خازن ها یکی از قطعات کلیدی و تاثیر گزار بر روی بسیاری از خصیصه های یک پاور و همچنین طول عمر آن هستند.
  • این سبب می شود تا به بهترین گزینه از بین انواع پاور کامپیوتر تبدیل گردد.

پاور کولر مستر مدل G600 Gold شرکت کولر مستر، یکی از تولیدکنندگان مطرح قطعات کامپیوتر در جهان می باشد. پاور کولر مستر مدل G600 Gold ، یک پاور غیر ماژولار و دارای توان 600 وات می باشد. مثلا منبع تغذیه باتوان ۵۸۰ وات دارای توان حداکثر ۷۳۰ وات است و توانایی تحمل بیش از این ندارد. از این رو و با توجه به در نظر داشتن امکان آپگرید سخت افزاری در آینده استاندارد نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید قدرت پاور باید به میزان مشخصی از نیاز روی کاغذ کامپیوتر بیشتر باشد.

باگ چیست؟ آشنایی با انواع Bug در نرم افزار و برنامه نویسی

این مدل نیز یک منبع تغذیه کامپیوتر تمام ماژولار با راندمان انرژی منطبق بر 80 پلاس پلاتینیوم، قطعات مرغوب و طراحی تقریباً مُدرن است. منبع تغذیه کامپیوتر دیپکول DQ850-M-V2L دارای راندمان انرژی و گواهی 80 پلاس گلد، طراحی تمام ماژولار، قطعات و کیفیت ساخت خوب است. پاور پیشنهادی دیگر ما در رینج 700 الی 750 وات Hydro GSM Lite PRO 750W از FSP است. این منبع تغذیه کامپیوتر 750 واتی دارای راندمان انرژی با گواهی 80 پلاس گُلد، طراحی نیمه ماژولار با کابل های نیمه تخت، توپولوژی LLC،، خازن های الکترولیکی تماماً ژاپنی و طراحی ظاهری مشکی جذاب است. روی هم رفته HGS-750M اف اس پی یک پاور 750 خوش قیمت و قابل اعتماد گُلد است.

پاور ماژولار کولر مستر Cooler Master MWE 850 – V2 Gold 850W

یک قاعده کلی می گوید که هرچه وزن مجله خبری سخت افزار کامپیوتر سنگین تر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است. علت این امر هم وجود چوک های بیشتر برای رگلاسیون بهتر جریان ورودی و صفحات انتقال حرارت بیشتر برای خنک سازی پاور می باشد. پشتیبانی از ۵- ولت بخشی از استاندارد ISA است، اما سیستم‌های جدیدی معمولاً فقط PCI هستند، بنابراین نیازی به این پشتیبانی ندارند. در ظاهر پاور خوب و بروزی به نظر می رسه اما هنوز اطلاعات خاصی درباره کیفیت، کارایی و معایب احتمالیش در دست نیست. پاور SilverStone ST45F-ES230 هم در دسترس است که کم و بیش مشخصاتی مشابه GP450A-ECO Rev3.1 گرین دارد.

پاور ماژولار گرین Green GP1350B-OCDG Platinum 1350W

برندهای مختلفی وجود دارند که پاور تولیدی بسیار با کیفیتی وارد بازار کرده‌اند، برندهایی مانند cooler master, deepcool و گرین. در ایران به دلیل قیمت بالای برندهای مطرح خارجی بیشتر افراد از منبع تغذیه‌های ایرانی گرین استفاده می‌نمایند. پشتیبانی از تعداد مناسب کابل که نشان می‌دهد به چه تعداد قطعه می‌توان برق‌رسانی کرد. در این نوشتار به مهم‌ترین نکات و راهنمای خرید پاور کامپیوتر می‌پردازیم تا بدون درگیر شدن با جزئیات فنی، هنوز بتوان بهترین پاور کامپیوتر را انتخاب کرد. با خواندن این راهنمای خرید پاور می توانید یک انتخاب بهتر و مطمئن تر داشته باشید. همچنین پس از ارائه نکات مهم در انتخاب و خرید پاور کامپیوتر، بهترین منبع تغذیه کامپیوتر در بازه‌های توانی مختلف بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup