هیئت نظارت ASML در نظر دارد کریستوف فوکه را به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منصوب کند.

هیئت نظارت ASML Holding SA (ASML) امروز قصد خود را برای انتصاب کریستف فوکه، مدیر ارشد بازرگانی و عضو هیئت مدیره ASML به عنوان رئیس و مدیرعامل بعدی این شرکت اعلام می کند. این انتصاب منوط به تشکیل مجمع عمومی سالانه سهامداران در 24 آوریل 2024 است. در همان تاریخ، روسای مشترک ASML، پیتر ونینک و مارتین ون دن برینک، در پایان دوره فعلی خود از ASML بازنشسته خواهند شد. دستور.

نیلز اندرسن، رئیس هیئت نظارت، گفت: «هیئت نظارت همراه با تیم مدیریت، فرآیند برنامه ریزی جانشین پروری را دنبال کرده است. با کریستف، ما یک رهبر بسیار با تجربه با درک عمیق از فناوری ASML و صنعت نیمه هادی را شناسایی کرده ایم. اکوسیستم صنعت – که از طریق نقش‌های مختلف در ASML و سایر شرکت‌ها به دست آمده است – و ویژگی‌های رهبری مناسب و فرهنگ مناسب. ما سپاسگزار و سرشار از تحسین هستیم برای کمک های عظیمی که پیتر و مارتین در طول دهه ها انجام داده اند و به تبدیل ASML به یک شرکت موفق کمک کرده اند. “این مورد امروز است. پیتر و مارتین ASML را برای آینده آماده کرده اند، و ما می دانیم که آنها کاملا متعهد خواهند بود که انتقال آرام را برای شرکت و همه سهامداران شرکت تضمین کنند. ASML.”

پیتر ونینک، رئیس و مدیر عامل ASML گفت: “من بسیار خوشحالم که توانستیم چنین جانشین قدرتمندی برای رهبری ASML از آوریل سال آینده پیدا کنیم. کریستف به مدت 15 سال در ASML کار کرده است و تمرکز عمده ای بر فناوری ASML داشته است. ، محصولات و مشتریان او کار خود را در ASML در DUV آغاز کرد، سپس دو حوزه تجاری ASML را که به سرعت در حال رشد هستند – کسب و کار Applications و EUV – و اخیراً تمام مشاغل ASML را رهبری کرد. ما “ASML DNA” همکاری و مشارکت را به اشتراک می گذاریم. از نزدیک با کریستف همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که او در موقعیت جدید خود در بهترین شرایط ممکن شروع خواهد کرد.”

کریستوف فوکه اظهار داشت: «خوشحال و مفتخرم که سمت مدیرعاملی را بر عهده بگیرم. ASML طی سال‌ها تحت رهبری پیتر و مارتین جایگاهی قوی و منحصر به فرد در بازار نیمه‌رساناها ایجاد کرده است. ما یک استراتژی روشن و یک تیم بزرگ داریم. و من مشتاقانه منتظر ساختن این پایه محکم در سالهای آینده هستم. من می دانم که می توانم روی بیش از 42500 همکار در سراسر جهان حساب کنم تا به همکاری نزدیک برای توسعه بیشتر فناوری، خدمت به مشتریان و ادامه ایجاد ارزش برای همه سهامدارانمان ادامه دهند. »

مارتین ون دن برینک، رئیس و مدیر ارشد فناوری ASML اضافه کرد: «این افتخاری بود که ASML را با پیتر هدایت کردم و بر محصولات، فناوری و قابلیت های مهندسی ASML شرکت و تأمین کنندگان آن تمرکز کردم. من به نوآوری ها افتخار می کنم. که ما با مشتریان خود در طول دهه ها به آن دست یافته ایم. همکاری من با کریستوف برای سال‌ها بسیار نزدیک و مثمر ثمر بوده است و من مفتخرم که ASML توانست فن‌آوری مانند کریستف را به سمت مدیرعاملی ارتقا دهد. من هیجان زده هستم که او سازمان فناوری ما را رهبری می کند و آن را در قلب آینده ASML قرار می دهد. در ماه‌های آینده، با علم به اینکه ASML برای ارائه نوآوری‌هایی که مشتریان ما به آن نیاز دارند، در موقعیت مناسبی قرار دارد، با او کار خواهم کرد تا از انتقال نرم اطمینان حاصل کنم. و از ما انتظار داشته باشید

انتصاب مدیر مشتری
علاوه بر این، هیئت نظارت در نظر دارد جیم کونمن را به عنوان مدیر ارشد مشتریان، یک سمت جدید در هیئت مدیره ASML، مشروط به تشکیل مجمع عمومی سالانه سهامداران در 24 آوریل 2024، منصوب کند.

انتصاب جیم بر جاه طلبی ASML برای افزایش مستمر پاسخگویی به نیازهای مشتری و ارائه مداوم محصولات و خدمات با کارایی بالا تاکید می کند.

جیم کونمن در سال 2007 پس از خرید Brion به ASML پیوست، جایی که او از سال 2008 تا 2015 به عنوان مدیر عامل شرکت کرد. سپس به عنوان مدیر عامل Cymer خدمت کرد و به مدت 5 سال بخش Applications را رهبری کرد.

آنت آریس، نایب رئیس هیئت نظارت، گفت: “ما می دانیم که جیم نقش مهمی در تقویت صدای مشتری در ASML و تقویت همکاری نزدیک تر و حتی رضایت بیشتر مشتری ایفا خواهد کرد. »

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup