هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید | techpowerup

همچنین شما می توانید در انتهای راهنمای خرید منبع تغذیه کامپیوتر در بخش کامنت ها راهنمایی و مشاوره خرید منبع تغذیه کامپیوتر دریافت کنید. برای نمونه ممکن است یک پاور دارای کابل های فول ماژولار، نورپردازی RGB و طراحی چشم نواز باشد اما از نظر فنی در سطح بسیار نامطلوبی قرار بگیرد. بسیار مهم و حیاتی است که پاور انتخابی خود را از یک برند معتبر خریداری کنید. پاورهای ساخت برندهای متفرقه و ناشناخته می‌توانند حتی خطرناک باشند.

  • بعضی از پاورها بدون کابل کشی و بعضی با کابل کشی به بازار عرضه می شوند.
  • همچنین پاورهای حرفه ای سیلوراستون دارای آخرین استانداردهای روز دنیا و گواهینامه 80 پلاس هستند.
  • برند های ایرانی و خارجی هر کدام قیمت متفاوتی دارند و بسته به کیفیت آن قیمت تفاوت می کند.

در مجموع هر دو مجله خبری سخت افزار کامپیوتر در این رده قیمتی جزء پاورهای خوش قیمت و استاندارد هستند. توان اسمی یا واتیج نباید تنها معیار شما در انتخاب پاور باشد، زیرا یک پاور پرقدرت اما با طراحی ضعیف و قطعات نامرغوب می‌تواند دردسرساز شود. برای نمونه میزان رپیل، فعال شدن غیر هنگام پروتکشن ها، داغ شدن کابل‌ها به دلیل ضخامت ناکافی و ناتوانی در تأمین شدت جریان کافی می‌تواند به دردسر تبدیل شود یا حتی به خرابی و سوختن قطعات کامپیوتر شما بیانجامد.

پاور گرین GREEN GP430A-EU Plus

چون در صورتی که از مدل غیرماژولار استفاده کنید در صورت خراب شدن باید تمام بخش پاور را تعویض کنید. هوای ایجادشده توسط فن ها به راحتی در بخش های مختلف جریان نیابد و دمای کامپیوتر هنگام استفاده بالا برود. در بعضی از مدل ها نیز برخی کابل های ضروری روی پاور قرار گرفته اند و مابقی را خودتان باید نصب کنید.

بررسی لپ تاپ گیمینگ MSI Katana GF66 11UE ؛ غول پردازشی از نسل جدید

بر روی برچسب تمامی پاورها قدرت یا توان آنها بر حسب وات قید شده است. دقت داشته باشید پاورهای غیر استاندارد و متفرقه می توانند دارای توان اسمی غیر واقعی باشند. برای نمونه ممکن است یک پاور 600 واتی متفرقه در اصل بیشتر از 250 وات توان نداشته باشد. دقت داشته باشید پاورهای 650 الی 750 واتی برای بسیاری از سیستم‌های گیمینگ غیر رده بالا کافی هستند و ارزش خرید بالایی دارند. FSP HYDRO PRO 500W به عنوان یک پاور 500 واتی خوب و خوش قیمت برنز برای سیستم‌های گیمینگ با قطعات رده پایین نیز قابل استفاده است.

پاور ریدمکس مدل RX-230AI منبع تغذیه ریدمکس مدل RX-230AI را می توان ارزان ترین پاور کامپیوتر از شرکت Raidmax نامگذاری کرد. این پاور دارای حداکثر توان 230 وات می باشد و برای سیستم های ارزان قیمت و قدیمی از آن استفاده می شود. پاور ریدمکس 230 وات دارای کانکتور 20 + 4 پین مادربرد و 2 عدد رابط ساتا و 2 عدد رابط مولکس برای اتصال هاردهای… پاور دیپ کول PF600 پاور کامپیوتر Deepcool ، از پاورهای با کیفیت و شناخته شده در بازار ایران می باشد. حداکثر توان این پاور 600 وات می باشد و برای استفاده در سیستم های معمولی…

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup