هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید | techpowerup

بنابراین پاور بخش مهمی از هر سیستم است و بدون آن، کامپیوتر شما کار نخواهد کرد. البته ما برای خرید هر وسیله ای هزینه ای را در نظر می گیریم؛ اما قیمت پاور کامپیوتر یکی از مهم ترین نکات است که البته کاملا به بودجه شما وابسته است. ST1000-PT سیلوراستون یک پاور مرغوب با فن کم صدا و قوی، کابل‌های باکیفیت، طراحی پیشرفته و رگولاسیون خوب است که آن را به گزینه مناسبی برای قطعات رده بالا تبدیل می‌کند. از مزایای این پاور می توان راندمان انرژی بالا، توانایی کار در دمای بالا و فشار نیاوردن به برق کشی ساختمان را برشمرد.

  • دقت داشته باشید باید همواره توان پاور انتخابی شما قدری بیشتر از بیشینه مصرف قطعات کامپیوتر شما باشد.
  • پاور یا منبع تغذیه قطعه‌ای است که وظیفه‌ی تامین انرژی موردنیاز قطعات را برعهده دارد.
  • منبع تغذیه شما در واقع جریان AC را دریافت کرده و آن را به جریان مستقیم DC تبدیل می‌نماید.

در عین حال مزیت هایی دارد که هنوز استفاده از این مجله خبری سخت افزار کامپیوتر از انواع پاور کامپیوتر رواج دارد. طراحی های اخیر در سرورها شامل منابع تغذیه ای است که پاور یدکی را ارائه می دهد که می تواند در زمانی که منبع تغذیه دیگر در حال استفاده است تعویض شود. برخی از رایانه های جدید، به ویژه آنهایی که برای استفاده به عنوان سرور طراحی شده اند، منابع تغذیه اضافی را ارائه می دهند.

بررسی اسپیکر انکر Soundcore 3 ؛ وضوح صدا را تجربه کنید

انتک معمولاً پاورهای بسیار خوبی عرضه می‌کند که سری‌های NE جزء خوش قیمت‌های آنها هستند و ارزش خرید بالایی دارند. البته با هزینه بیشتر پاورهای بهتری با طراحی های پیشرفته تر و قطعات مرغوب تر هم وجود دارد اما برای بسیاری از سیستم ها NE850 Platinum یک انتخاب بی نقص است. پاور 850 واتی DQ850-M-V2L دیپکول برای سیستم‌های گیمینگ پیشنهاد می‌شود. البته دیپکول یک برند پاور درجه یک محسوب نمی‌شود و برندهای بهتری هم وجود دارند که سیلوراستون نمونه‌ای از آنها است. پیشنهاد دوم ما پاور 750 واتی ANTEC NE750 با گواهی 80 پلاس پلاتینیم است. این پاور طراحی و قطعات بسیار خوبی دارد که برای سال‌ها استفاده قابل اتکا خواهد بود.

خرید پاور کامپیوتر و منبع تغذیه

اگر این قطعه دارای طراحی مناسبی نباشد، نخواهد توانست در هنگام کار کردن گرمای تولیده شده را خوب خارج کند. اگر خروج گرما به طور مناسب صورت نگیرد، تغییر در ولتاژهای خروجی پیش می آید، دمای قطعات دیگری که در کیس وجود دارند بالا می رود؛ عمر آنها کاهش می یابد و عملکرد سیستم نیز خوب نخواهد بود. در نتیجه باید برای خرید پاوری اقدام کنید که تهویه مناسب و طراحی خوبی داشته باشد. پاورهای جدید و مدرن یک فن 12 × 12 سانتی متری دارند که به راحتی باعث خنک کردن قطعات خواهند شد.

بدیهی است استفاده از پاور ارزان برای قطعات حساس و گران قیمت چون هارد دیسک‌ها و اس اس دی‌های حاوی داده‌های با ارزش پیشنهاد نمی‌شود. در اصل برندهای مختلف منبع تغذیه کامپیوتر خودشان اقدام به تولید پاور نمی‌کنند و محصولات آنها توسط سازندگان دیگری تولید می‌شوند. Great Wall HEC ،CWT ،Gospower ،FSPو Flextronics از جمله OEM های مطرح پاور هستند. کارت گرافیک، پر مصرف‌ترین قطعه کامپیوترهای رده بالا است و باید توجه ویژه ای به نیاز انرژی این قطعه داشت.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup