نمونه اولیه Nintendo GameCube از Space World 2000 Expo دوباره کشف شد

علاقه مندان به سخت افزار نینتندو بیش از دو دهه است که اینترنت را در جستجوی نمونه اولیه کنسول های GameCube نینتندو جستجو می کنند – مدل نمایشگاه Space World 2000 مدت هاست که مورد توجه مجموعه داران هاردکور بوده است. نینتندو (در آن زمان) از کنسول خانگی بعدی خود و همچنین سیستم دستی Game Boy Advance در نمایشگاه بازی های ویدیویی سالانه خود که در شهر زادگاه این شرکت در کیوتو، ژاپن برگزار شد، رونمایی کرد. Space World 2000 در نهایت به ماقبل‌آخرین نمایش تبدیل می‌شود و نینتندو تصمیم می‌گیرد رویداد معمولی خود را پس از سال 2001 ادامه ندهد.

Consolevariations، یک پایگاه داده سخت افزاری بازی، این هفته از طریق یک پست وبلاگ گزارش داد که یک نمونه اولیه GameCube جالب، به دنبال نکته ای که در Discord دریافت کردند، برای فروش در دسترس است، و به سرعت مشخص شد که این نسخه کمی ضربه خورده و Chipped در واقع یکی از اولین ها بود. طرح هایی که در نمایشگاه Space World 2000 نینتندو برای عموم آشکار شد. چندین واحد پیش نمایش نیز در رویداد آگوست 2001 در طبقه نمایشگاه به نمایش درآمدند، اما کارشناسان معتقدند که آنها از دسته سال قبل بودند.

نماینده ای از Consolevariations موفق شد با فروشنده تماس بگیرد و با نمونه اولیه Space World هماهنگ کند. یک نسخه معمولی خرده‌فروشی GameCube (ژاپنی DOL-001) برای مقایسه در دسترس بود، و مالک فعلی اجازه عکس‌برداری کوچک را داد. تفاوت‌های خارجی واضحی بین این نمونه اولیه و واحد خرده‌فروشی نهایی وجود دارد – تغییرات کنسول بیش از 20 اختلاف را نشان می‌دهد – وبلاگ آنها نمای کلی مناسبی از این جزئیات ارائه می‌دهد. طبق وبلاگ، نمونه اولیه کار نمی کند، به نویسنده اجازه دسترسی به داخل کنسول داده شد و مشاهده کرد: “هیچ چیز متصل نیست، یک PCB شل وجود دارد، با نام CPU-DJ-X2 که نشان می دهد این یک برد نمونه اولیه است. هیچ CPU یا GPU نصب نشده است، فقط سیم هایی که به LED در بالا می روند، همه را می توان بدون پیچ به جز پایه جدا کرد.” GameCube برای اولین بار در سپتامبر 2001 برای بازار ژاپن عرضه شد و دارای پردازنده IBM PowerPC 750CXe “Gekko” و یک پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط ATI “Flipper” ArtX (با 3 مگابایت 1T-SRAM داخلی که به عنوان حافظه ویدئویی عمل می کند) عرضه شد. قیمت درخواستی فروشنده پایگاه داده سایت با یک ورودی جدید برای نمونه اولیه GameCube عصر فضایی به روز نشده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران