نام قطعات و اجزای تشکیل دهنده‌ی مادربرد به همراه تصویر همیار آی‌تی | techpowerup

LGA مخفف Land Grid Array است که نوع متداولی از فناوری بسته‌بندی برای پردازنده‌ها و دیگر مدارهای مجتمع است. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید سیستم‌های LGA تعداد زیادی پین کوچک روی مادربرد دارند. این پین‌ها وظیفه‌ی تأمین برق و ارتباط با پردازنده را به عهده دارند. معمولا مادربردهای بهتر دارای یک سری ویژگی هایی است که با رعایت آن یکی از بهترین مادربردها را می توان انتخاب کرد. بهترین مادربرد باید دارای چیپ ست قدرتمند باشد، چیپ ست یعنی مغز مادربرد است و هر چه چیپ ست قدرتمندتر باشد، پردازش بهتر صورت می گیرد. اگر این گزینه در انتخاب مادر برد رعایت شود مطمئنا یکی از بهترین مادربردهای موجود در بازار را می توانید خریداری کنید.

خرید و بررسی قیمت انواع مادربرد های خانگی و گیمینگ

به طور کلی مادربردهای رده بالا مانند محصولات سری Z اینتل یا سری X کمپانی AMD به عنوان انتخاب‌ اول کاربران برای استفاده در عملیات اورکلاک محسوب می‌شوند. به طور کلی مادربردها در دو گروه دسکتاپ و سرور دسته‌بندی می‌شوند. مادربردهای کلاس سرور بیشتر برای مقاصد تجاری و پردازش حجم بالای اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا فاقد مصرف خانگی هستند. در کلاس دسکتاپ نیز همانند پردازنده‌ها با مدل‌های متنوعی از دو شرکت INTEL و AMD روبه‌رو هستیم که هریک دارای نسل‌های مختلف و چیپست‌های متنوعی هستند. اگر قصد خرید یا تعویض CPU و یا کارت گرافیک دارید، مقاله “راهنمای خرید CPU” و “راهنمای خرید کارت گرافیک” را مطالعه کنید. برای خرید all in one و خرید لپ تاپ نیز کافی‌ست وارد لینک‌ها شوید.

مادربرد ایسوس مدل ASUS PRIME Z690-P WIFI

خوب است بدانید که محصولات این برند رقیب اصلی نام تجاری رادئون از محصولات شرکت AMD است. انویدیا در حال حاضر لقب بزرگترین شرکت تولید کننده پردازنده های گرافیکی در جهان را از آن خود کرده است و با بیش از 10 هزار کارمند، به یکی از معروف ترین و معتبرترین کمپانی های جهان تبدیل گشته است. گرچه پردازنده اینتل همچنان در عملکرد تک هسته ای بسیار قدرتمندتر از ای ام دی است، اما وقتی صحبت از عملکرد چند هسته ای به میان آید، پردازنده رایزن بی مانند است.

  • به عنوان مثال مادربرد B350 MORTAR از برند MSI از چیپ ست B350 شرکت ای ام دی استفاده می کند و این چیپ ست در کنار سوکت سی پی یو AM4 امکان استفاده از سی پی یوهای قدرتمند رایزن را فراهم می آورد.
  • از جمله پردازنده‌هایی که برای سوکت نوع 370 طراحی شده‌اند می‌توان به Celeron، Intel Pentium 2 و Via C3 اشاره نمود.
  • اما این موضوع همیشه و برای همه مدل های مادربرد صدق نمیکنه و ممکنه مدل مادربرد کوچکتری باشه که نسبت به نوع بزرگتر خود قابلیت ها بیشتری داشته باشه و در واقع این قابلیت های مادربرد کوچکتر در نوع بزرگتر تعبیه نشده باشه.
  • در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد.
  • تشکیل شده و از نظر جایگاه در اطراف سوکت پردازنده و معمولا در زیر هیت‌سینک‌های خنک‌کننده قرار دارند.

از مزایای این پردازنده می توان به این نکته اشاره نمود که دارای 4 هسته پردازشی و 8 رشته است و قادرخواهد بود چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا کند در حالیکه عملکرد سیستم دچار هیچ افتی نشود. شرکت رایانه ای چینی لنوو در سال 1984 در شهر پکن تاسیس گردید و در حال حاضر از بزرگترین شرکت های تولید و توزیع کننده لپ تاپ، رایانه و انواع تجهیزات جانبی و دیجیتالی در جهان به شمار می آید. خوب است بدانید که شرکت لنوو، پس از شرکت های اچ پی، ایسر و دل، چهارمین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در جهان می باشد. پس از بررسی مشخصات و ویژگی های مادربرد، اکنون نوبت به بررسی قیمت مادربرد به عنوان یک کالای ضروری فرا میرسد. از نظر قیمتی، مادربردها طیف وسیعی را شامل می شوند و قیمت های بسیار متنوعی را در بر دارند.

خرید مادربرد کامپیوتر

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر تاپ رایان با ارائه بهترین قیمت مادر برد کامپیوتر یکی بهترین فروشگاه های خرید ماربرد از مادربرد ارزان تا مادربردهای حرفه ای است. مهم ترین چیزی که می تواند یک فرد را ترغیب به انتخاب کامپیوتر به جای لپ تاپ کند، قدرت پردازش گرافیکی است، پس حواستان به تعداد اسلات کارت گرافیک مادربرد باشد. تعداد پورت های ساتا و محل قرار گرفتن آن ها نیز مهم است، چون ممکن است کارت گرافیک روی آن ها را بپوشاند. اگر می خواهید مستقیما به وای فای متصل شوید، پس مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب کنید.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup