منبع تغذیه کامپیوتر پاور | techpowerup

برای نمونه اگر مجموع مصرف قطعات کامپیوتر شما به 650 وات می‌رسد، حداقل به پاور 700 واتی نیاز دارید؛ هرچند که حالت مطلوب‌تر 750 تا 850 وات است. به طور خلاصه می‌توان گفت پاورها از نظر قدرت (توان)، دقت در رگولاسیون ولتاژ، ایمنی، راندمان انرژی، تعداد و تنوع کانکتورها، طول عمر و پایایی می‌توانند بسیار متفاوت باشند. برای نمونه دو پاور 550 واتی از دو برند مختلف یا حتی یک برند یکسان لزوماً کیفیت، عملکرد، ایمنی، کانکتورها و راندمان انرژی مشابهی ندارند. قیمت پاور و منبع تغذیه مستقیما به توان آن ربط دارد، هرچه توان پاور بیشتر شود قیمت آن نیز افزایش می یابد. یکی از فاکتور های مهم تاثیر گذار بر قیمت منبع تغذیه، برند آن می باشد.

  • گواهی 80Plus که از وایت یا سفید شروع می‌شود و به تیتانیوم می‌رسد، بیانگر میزان راندمان انرژی یک پاور است که بسته به گواهی از 80 درصد شروع می‌شود و به 96 درصد می‌رسد.
  • در ادامه به معرفی و بررسی نکات مهم در خرید منبع تغذیه کامپیوتر خواهیم پرداخت.
  • اگر گیمر هستید و برای کامپیوتر خود به دنبال پاور مناسب هستید بهترین پاور مدل‌های برنز تا تیتانیوم هستند.

را دارند و اگر به سایر کابل ها نیازی دارید می توانید آن را به این قطعه اضافه کنید. در نوع سوم یعنی غیر ماژولار شما امکان کم و زیاد کردن کابل را نخواهید داشت زیرا این پاورها پیکربندی ثابتی دارند. اما این مدل های نیمه ماژولار و ماژولار هستند که به شما اجازه می دهند شما تعداد کابل ها را مدیریت کنید و با توجه به نیازتان تعداد آنها را مشخص کنید. جهت مقایسه قیمت پاور کامپیوتر در انواع برند موجود در بازار پاور کامپیوتر، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید.

Green GP430A-EU Power

علیرغم نام، پاور ها برق سیستم ها را تامین نمی کنند، در عوض آنها آن را تبدیل می کنند. به طور خاص، یک منبع تغذیه جریان ولتاژ بالا متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می‌کند، و همچنین ولتاژ خروجی DC را به تلورانس‌های خوب مورد نیاز برای سایر قطعات را تنظیم می‌کند. قطعات کامپیوتری که به شکل مستقیم و بدون با واسطه از سایر قطعات برق دریافت می‌کنند باید به وسیله اتصالات سوکت‌ها به منبع تغذیه متصل شوند. از آن جایی که برخی از پاورهای قدیمی از سوکت‌های جدید پشتیبانی نمی‌کنند، یا از یک نوع سوکت خاص به تعداد مورد نیاز شما ارائه ندهند باید هنگام خرید به کانکتورهای منبع تغذیه نیز توجه کنید.

GREEN GP650A-UK Plus

سری ES این مجله خبری سخت افزار کامپیوتر با راندمان بالای (۸۵ درصد) یکی از بهترین پاورهای این شرکت است. پاور کیس یا منبع تغذیه یک کامپیوتر از چندین جزء داخلی مانند سیم پیچ‌ها، خازن‌ها و بردهای مدار الکترونیکی، برای تنظیم جریان تشکیل شده است. اگر هم که پاور انرژی بیشتر از حد نیاز برای قطعه سخت افزاری را به آن بدهد ، ممکن است آن قطعه بسوزد و یا قطعه نیم سوز شده و کارکرد خوب خود را ازدست بدهد. در صورتی که یک پاور 850 واتی پلاتینیوم می‌خواهید اما قصد ندارید زیاد هم هزینه کنید، پاور پیشنهادی ما NE850 Platinum از برند انتک است. این پاور یک محصول تمام ماژولار با گواهینامه راندمان انرژی پلاتینیوم، قطعات مرغوب و بادوام و قیمت مناسب است.

فروشگاه ‏POWER GREEN پاور گرین

به طور معمول کامپیوترهای گیمینگ به دلیل پردازش بالا نیازمند پاور مناسب و قدرتمند هستند تا توانایی تامین ولتاژ مورد نیاز هر قطعه را داشته باشد. پاورهای 800 تا 850 واتی برای طیف وسیعی از قطعات میان رده تا رده بالا پاسخگو هستند و انتخاب بهتری برای سیستم‌های گیمینگ محسوب می‌شوند. شما می‌توانید بسته به بودجه پاورهایی با گواهی گلد تا پلاتینیوم خریداری کنید که شاید به راحتی بتوان در این رده بهترین پاور کامپیوتر مخصوص گروه‌های مختلف کاربران حرفه‌ای را نیز شناسایی کرد. به همین دلیل ما در راهنمای خرید پاور کامپیوتر این ماه، یک پاور بسیار خوب 850 واتی در نظر گرفته‌ایم.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup