منبع تغذیه کامپیوتر پاور | techpowerup

البته پاورهایی با رگولاسیون و پروتکشن های دقیق تر هم وجود دارند که پاور بعدی یکی از آنها است. هر بار که از آن استفاده می شود گرم و سرد می شود و اولین جریان AC را هنگام روشن شدن رایانه شخصی دریافت می کند. به طور معمول، یک فن خنک کننده متوقف شده، پیش بینی کننده خرابی منبع تغذیه به دلیل گرم شدن بیش از حد قطعات پاور است. تمام دستگاه‌های موجود در رایانه، برق DC خود را از طریق منبع تغذیه دریافت می‌کنند. پاور اف اس پی Hydro PTM PRO 1200W پاور کامپیوتر FSP ، از پاورهای با کیفیت و شناخته شده در بازار ایران می باشد.

  • منبع تغذیه کامپیوتر Antec NE750G M یک انتخاب مطمئن برای سیستم‌های مُدرن یا مجهز به قطعات گران قیمت است؛ هرچند که برای کارت‌های گرافیک رده بالا پاسخگو نیست.
  • پاور پیشنهادی دیگر ما در رینج 700 الی 750 وات Hydro GSM Lite PRO 750W از FSP است.
  • از همین رو برای سیستم‌های با قطعات مُدرن خرید پاور حداقل گلد توصیه می شود شود.
  • این پاور از گواهی 80 پلاس برنز، خازن های تمام ژاپنی و کابل‌های نیمه ماژولار در کنار قطعات نسبتاً مرغوب و فن کم صدا بهره می‌برد.

این بدان معنی است که دو یا چند پاور در سیستم وجود دارد که یکی از آنها برق را تامین می کند و دیگری به عنوان پشتیبان عمل می کند. سپس، پاور اولیه را می توان در حالی که منبع تغذیه دیگر در حال استفاده است، تعویض کرد. اکثر پاور ها دارای حالت سوئیچ هستند که هم کارایی سودمندی دارد و هم ورودی های ولتاژ چندگانه را آسان می کند.

ولتاژهای خروجی پاور کامپیوتر

نوع و تعداد کانکتورهای یک مجله خبری سخت افزار کامپیوتر به نوع و تعداد قطعات داخل کیس بستگی دارد. اما همه پاورها کابل خروجی 4+20 پین مادربرد، 4+4 پین پردازنده، 2+6 پین PCI-e ،Molex (یا همان خروجی IDE) و SATA را دارند. کابل برق این قطعه باید در هر سه قسمت دو شاخه، کابل و مادگی علامت استاندارد داشته باشد. مورد بعدی ضخامت کابل ها است که باید متناسب با توان قطعه و کانکتورهای متصل باشد. بسیاری از پاور‌های کامپیوتر ۵- و ۱۲- ولت نیز تولید می‌کنند، اما ولتاژهای منفی به ندرت در سیستم‌های مدرن استفاده می‌شوند و برخی از پاورهای جدیدتر حتی ۵- ولت را نیز پشتیبانی نمی‌کنند.

Green GP600A-ECO Rev3.1 600W 80PLUS WHITE Power Supply

گزینه ارزان تر شما در بین پاورهای 1500 واتی بازار می تواند SilverStone ST1500-TI با گواهی تیتانیوم باشد؛ هرچند که پاور بروزی نیست. دقت داشته باشید سری ECO Rev3.1 گرین پایین تر از سری EUD همین سازنده بود و پاورهای EUD گرین انتخاب بهتر و مرغوب تری هستند. با کمی افزایش بودجه می توانید سراغ پاورهای گیمرپسند تر سری GED گرین با راندمان برنز بروید. پاورهای سری GED گرین به عنوان یک گزینه ارزان مشخصات و کیفت قابل قبولی دارند.

انتخاب و خرید خود را نهایی کنید تا از گارانتی کالا و البته پشتبیانی آن توسط این فروشگاه بهره مند شوید. از آنجا که این قطعه در کامپیوتر شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، باید مدل مناسبی را از برند خوب و قابل اعتمادی تهیه کنید تا نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. از جمله این برند ها کولر مستر ، دیپ کول ، ترمالتیک و کمپانی ایرانی گرین هستند. این برندها، محصولاتی خوب و با کیفیتی تولید می کنند که می توانید در فروشگاه بروزکالا از تمامی این محصولات دیدن فرمایید. یک پاور گیمینگ خوب می‌تواند مدت زیادی برای سیستم شما دوام بیاورد، بنابراین خرید پاور گیمینگ مناسب هر چند با قیمت بالا منطقی است.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup