در این مصاحبه، اینتل توضیح داد که چگونه IP گرافیکی نسل اول Xe خود بسته به مقیاس پذیری محصول و کاربرد خاص، حداقل چهار محصول عمودی متمایز دارد (Xe-LP برای iGPU ها و dGPU های کوچک، Xe -HPG برای کلاینت ها و GPU های مجزا pro-vis. ، Xe-HPC برای پردازشگرهای محاسباتی اسکالر و Xe-HP برای گرافیک مرکز داده). این شرکت در نهایت Xe-HP را حذف کرد زیرا احساس می کرد که معماری های Xe-HPG و Xe-HPC به اندازه کافی به این بخش پرداخته اند. با تقسیم AXG (گروه محاسبات شتابی) بین CCG (گروه محاسبات مشتری) و DCG (گروه مرکز داده). Xe2-LPG و Xe2-HPG در درجه اول تحت CCG، با تمرکز بر مشتری و تجسم طرفدار توسعه خواهند یافت. در حالی که Xe-HPC به عنوان یک معماری محاسباتی اسکالر توسط DCG توسعه مییابد، که عملاً تیم Intel Arc Graphics را تنها با دو حالت عمودی باقی میگذارد – برای ارائه یک iGPU غنی از ویژگیها برای پردازندههای Core نسل بعدی خود و طیف وسیعی از گسستههای با کارایی بالا. پردازندههای گرافیکی تا بتواند سهم بازار NVIDIA و AMD را از بین ببرد و امیدواریم زمان بهتری برای بازار داشته باشد.


اگر همه چیز طبق برنامه پیش می رفت، قرار بود «Battlemage» در سال 2022 در دسترس سودآور یک گره ریخته گری کلاس 7 نانومتری قرار بگیرد. در عوض، این گروه با ارائه اولین نسل «کیمیاگر» در سال 2022 شروع به کار کرد. NVIDIA و AMD معماری خود را تکامل داده بودند (به ترتیب در “Ampere” و RDNA2). تام پترسون گفت: “اکنون همانطور که در نقشه راه خود به جلو حرکت می کنیم، متوجه شدیم که بسیار بسیار گران است – فرآیند QA و بخش بندی. فکر این بود که ما باید آدرس IP خود را متمایز کنیم و آن را برای هر بخش سفارشی کنیم.” عضو اینتل در AXG سابق. “[…] ما فقط یک چیز خواهیم داشت و همه جا بدون تغییر می رود. این بیشتر راهبردی است که ما برای آینده متصوریم. و این به این دلیل است که این واقعاً تنها راه استفاده مجدد از IP برای کارکرد واقعی آن است.”