مایکروسافت روز چهارشنبه در ویدیویی در یوتیوب فاش کرد که تعداد بازیکنانی که در زمان راه اندازی به مایکروسافت Flight Simulator 2024 خواهند رفت بسیار دست کم گرفته است. علیرغم اینکه مایکروسافت بارگذاری سرورهای بازی را با 200000 کاربر شبیه سازی شده آزمایش کرد، این بازی از سرویس های پشتیبان تحت فشار زیاد رنج می برد – و هنوز هم رنج می برد – که دلیل اصلی مشکلات بارگیری و خرابی بازی ها بوده است.
به گفته مهندسان مایکروسافت، زیرساخت بازی با 200000 کاربر شبیه سازی شده تحت آزمایش استرس قرار گرفت تا اطمینان حاصل شود که بازی در زمان راه اندازی روان اجرا می شود. با این حال، با وجود این آماده سازی، حافظه پنهان پایگاه داده سرویس ماموریت اشباع شد (و باقی می ماند) و مشکلاتی را برای کاربرانی که در تلاش برای انجام ماموریت در بازی هستند، ایجاد کرد.
برای مقابله با این مشکل، مایکروسافت مکانیزمی را برای محدود کردن تعداد بازیکنانی که به یکباره وارد بازی می شوند، پیاده سازی کرده است. اما حتی با وجود throttling، سرویس قبلاً حداقل یک بار از کار افتاده است و ظاهراً راه اندازی مجدد سرویس زمان زیادی طول می کشد – که باعث تاخیرهای طولانی تر می شود.
تماشا کنید
این خرابی سرویس منجر به زمان بارگذاری بسیار طولانی برای گیمرها می شود. مایکروسافت می گوید که اگر بازی در 97٪ بارگذاری متوقف شود و یک پیغام خطا ظاهر شود، کاربران باید بازی را دوباره راه اندازی کنند و دوباره امتحان کنند. (فقدان هواپیماهای پیشفرض که در کتابخانههای کاربر ظاهر میشوند یکی دیگر از مشکلات ناشی از مشکلات سرویس مایکروسافت است.)
Microsoft Flight Simulator 2024 دیروز در ساعت 8 صبح به وقت PST راه اندازی شد، با مجموعه ای از مشکلات که کاربران را قادر به بازی یا حتی نصب بازی نمی کرد. و از آنجایی که مایکروسافت دسترسی قبل از راهاندازی را ارائه نمیکرد، بازبینان نیز برای ایجاد محتوا در اسرع وقت عجله داشتند (که منجر به شکست شدید روز راهاندازی شد).
سردبیران ما در سخت افزار تام دیروز سعی کردم بازی را نصب کنم – دو نفر از ویرایشگرهای ما قبل از نصب شکست خورده توانستند حدود 70٪ را بزنند و یک ویرایشگر موفق به نصب بازی شد اما فقط به منوی اصلی دسترسی داشت. بنابراین، متأسفانه، ما باید بررسی MSFS 2024 را تا زمانی که خدمات بازی مایکروسافت واقعاً کار کنند، به تعویق بیاندازیم.
مایکروسافت هیچ بازه زمانی برای زمانی که انتظار دارد این مشکلات حل شود، ارائه نکرده است. با این حال، واضح است که مایکروسافت انتظار نداشت بیش از 200000 نفر به طور همزمان این بازی را انجام دهند. اگر تعداد بازیکنان بیش از دو برابر باشد، تعجب نخواهیم کرد، بر اساس اینکه هنوز مشکلات پشتیبان چقدر گسترده هستند.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
تحریریه Techpowerup