لیست قیمت پاور کامپیوتر، ۲۳ بهمن ترب | techpowerup

گزینه ارزان تر شما در بین پاورهای 1500 واتی بازار می تواند SilverStone ST1500-TI با گواهی تیتانیوم باشد؛ هرچند که پاور بروزی نیست. دقت داشته باشید سری ECO Rev3.1 گرین پایین تر از سری EUD همین سازنده بود و پاورهای EUD گرین انتخاب بهتر و مرغوب تری هستند. با کمی افزایش بودجه می توانید سراغ پاورهای گیمرپسند تر سری GED گرین با راندمان برنز بروید. پاورهای سری GED گرین به عنوان یک گزینه ارزان مشخصات و کیفت قابل قبولی دارند.

  • اما شرکت گرین با تولید پاورهای متنوعی از لحاظ توان خروجی و همچنین دارا بودن استانداردهای جهانی به صورت ویژه ای گوی بازار را از سایر رقبا ربوده است.
  • CORSAIR HX1500i یک پاور رده بالا با قطعات مرغوب و طراحی پیشرفته است که جزء بهترین پاورهای 1500 واتی محسوب می‌شود.
  • با تخمین حدودی انرژی لازم برای قطعات داخلی کیس و افزایش 20 تا 30 درصدی این رقم، توان لازم برای کامپیوتر مشخص می شود.
  • شما می‌توانید پاور گرین 450 واتی ECO Rev3.1 را برای سیستم‌هایی با پردازنده رده پایین و گرافیک نهایتاً GT 1030 استفاده کنید.

برای هر مشکلی که گمان می‌کنید تقصیر منبع تغذیه باشد، می توانید منبع تغذیه را تغییر دهید. ابتدا مطمئن شوید که سیم برق را جدا کرده اید، زیرا ولتاژ وجود دارد حتی اگر کامپیوتر شما خاموش باشد. خرابی معمولی منبع تغذیه اغلب به صورت بوی سوختگی درست قبل از خاموش شدن کامپیوتر مشاهده می شود. مشکل دیگر می تواند خرابی فن خنک کننده پاور باشد که به اجزای منبع تغذیه اجازه می دهد بیش از حد گرم شوند.

Green GP550A-UK 80Plus Gold Power Supply

نوع و تعداد کانکتورهای یک مجله خبری سخت افزار کامپیوتر به نوع و تعداد قطعات داخل کیس بستگی دارد. اما همه پاورها کابل خروجی 4+20 پین مادربرد، 4+4 پین پردازنده، 2+6 پین PCI-e ،Molex (یا همان خروجی IDE) و SATA را دارند. کابل برق این قطعه باید در هر سه قسمت دو شاخه، کابل و مادگی علامت استاندارد داشته باشد. مورد بعدی ضخامت کابل ها است که باید متناسب با توان قطعه و کانکتورهای متصل باشد. بسیاری از پاور‌های کامپیوتر ۵- و ۱۲- ولت نیز تولید می‌کنند، اما ولتاژهای منفی به ندرت در سیستم‌های مدرن استفاده می‌شوند و برخی از پاورهای جدیدتر حتی ۵- ولت را نیز پشتیبانی نمی‌کنند.

پاور ماژولار کولر مستر Cooler Master MWE 1050 V2 Gold 1050W

البته پاورهایی با رگولاسیون و پروتکشن های دقیق تر هم وجود دارند که پاور بعدی یکی از آنها است. هر بار که از آن استفاده می شود گرم و سرد می شود و اولین جریان AC را هنگام روشن شدن رایانه شخصی دریافت می کند. به طور معمول، یک فن خنک کننده متوقف شده، پیش بینی کننده خرابی منبع تغذیه به دلیل گرم شدن بیش از حد قطعات پاور است. تمام دستگاه‌های موجود در رایانه، برق DC خود را از طریق منبع تغذیه دریافت می‌کنند. پاور اف اس پی Hydro PTM PRO 1200W پاور کامپیوتر FSP ، از پاورهای با کیفیت و شناخته شده در بازار ایران می باشد.

Green GP650B-OCPT Overclocking Evo 80 Plus Platinum Power Supply

برای نمونه یک پاور 600 واتی برای استفاده با قطعاتی مناسب است که نهایتاً قدری کمتر از 600 وات مصرف داشته باشند. البته این ایده آل ترین شرایط نیست و باید برای همین قطعات یک پاور قوی تر خریداری کرد. برای مثال کامپیوتری با خنک کننده اختصاصی و مادربرد سطح بالا نسبت به یک سیستم تغذیه ساده تر توان بیشتری نیاز دارد. 3.3 و 5 ولت معمولاً توسط مدارهای دیجیتال استفاده می شود، در حالی که 12 ولت برای راه اندازی موتورها در دیسک درایوها و فن ها استفاده می شود. بنابراین عملکرد یا بهره وری منبع تغذیه به نحوه تبدیل این جریان و مقدار انرژی که از بین می رود اشاره دارد. این جاست که راندمان یا میزان بهره‌وری منبع تغذیه اهمیت پیدا می‌کند.برای در نظر گرفتن این فاکتور استاندارد 80PLUS به منبع‌های تغذیه نسبت داده می‌شود.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup