لیست قیمت انواع پاور منبع تغذیه کامپیوتر Power computer

قطعه سیاه‌رنگ نمایش‌داده‌شده که با چسب به قطعه فلزی زیر خود متصل شده، یکسوساز پل است (قطعه فلزی زیر این قطعه نقش هیت‌سینک را دارد و برای کاهش دما استفاده می‌شود). نمودار زیر نشان می‌دهد که جریان برق اصلی در دو کشور آمریکا و انگلستان چگونه باید باشد (خطوط آبی و سبز مربوط به آمریکا و خطوط قرمز مربوط به انگلستان هستند). محور X نشان‌دهنده زمان به واحد میلی‌ثانیه و محور Y دهنده ولتاژ با واحد ولت هستند. به بیان ساده ولتاژ به اندازه‌گیری میزان تفاوت انرژی بین دو نقطه اطلاق می‌شود. – محدوده ولتاژ ورودی،  جریان ورودی و فرکانس کاری بر روی آن درج شده باشد.

پاور گرین 680 وات GP680B

به عنوان مثال کارت گرافیک و کارت صدای شما هر دو به برق اضافی نیاز دارند، اما در فاصله زیادی از یکدیگر روی مادربرد قرار می‌گیرند. اگر فقط یک کابل PCIe داشته باشید، سیستم‌تان با مشکل مواجه می‌شود؛ به‌علاوه، اجرای آن‌ها روی یک کابل اصلا استاندارد نیست. این قطعه شاید به نظر مهم نیاید اما قطعه تاثیر گذاری در عملکرد درست سیستم است.

  • این صرفاً یک ویژگی زیبایی شناختی است، اما راه دیگری برای افزودن کمی ذوق به یک جزء نادیده گرفته شده مثل منبع تغذیه است.
  • سیم‌های تشکیل‌دهنده این اتصال شامل چند سیم برای ولتاژهای مختلف و همچنین چند سیم خاص می‌شود.
  • این مورد در سال های اخیر با توجه به تغییرات مکرر تکنولوژی به طور مرتب رو به تغییر بوده و عدم رعایت آن باعث بروز مشکلات اساسی گردیده است.
  • پاورهای نسبتاً گران‌قیمت دارای قطعاتی تحت عنوان پردازشگر سیگنال دیجیتال جهت نظارت بر اتفاقات در حال جریان در سیستم هستند و این پردازشگرها در صورت لزوم می‌توانند ولتاژها را تنظیم کنند.
  • به چنین ولتاژی ولتاژ ریپل گفته می‌شود و بهتر است در حداقل میزان ممکن باشد.
  • این قسمت از دو خازن الکترولیت با ظرفیت متناسب توان منبع تغذیه تشکیل شده است که وظیفه کنترل سطح ولتاژ ورودی در هنگام کارکرد و همچنین ذخیره انرژی مورد نیاز مدار سوئیچینگ به هنگام وقفه های کوتاه انرژی را بر عهده دارد.

این فاکتور امروزه در تمام پاور های حرفه ای به عنوان یکی از فاکتور های استاندارد برای فروش شناخته می شود زیرا با وجود این فاکتور مصرف برق توسط پاور های کامپیوتر به مقدار چشمگیری کاهش می یابد . اگر در حال اسمبل کامپیوتری شخصی با ابعاد کوچک هستید یا فضای کافی برای قرار دادن کیس‌های بزرگ در اتاق یا محل کار خود را ندارید می‌توانید برای صرفه‌جویی در فضا یک کیس کوچک‌تر خریداری کنید و در کنار آن به دنبال پاور با فرم‌فکتور SFX باشید. پاورهای SFX هم مانند مدل قبل حداکثر توان خروجی لازم را دارند و به‌راحتی در هر کیس کوچکی می‌توانند نصب شوند. توصیه می‌شود همراه منبع تغذیه ای با توان بیشتر از توان موردنیاز فعلی خود خریداری کنید تا در صورت ارتقا سیستم (برای مثال خرید یک کارت گرافیک جدید) به مشکل چندانی برنخورید. اگر محصولات بالارده و پر مصرفی استفاده می‌کنید حتما به نوسانات توان و کیفیت پارو خود اهمیت بیشتری دهید. این به شما نشان می دهد که این قطعه چند درصد از برق متناوب ورودی را به برق مستقیم تبدیل خواهد کرد.

یادآوری می‌کنیم که پاور باید جریان برق AC با ولتاژ ۱۲۰ را تغییر دهد و به جریان DC با ولتاژ ۱۲.۵ ولت و ۳.۳ ولت تبدیل کند. دو قطعه آبی دیسک‌شکل نیز خازن هستند و درست در زیر آن‌ها قطعه‌ای به نام وریستور اکسید فلزی (که مقاومت وابسته به ولتاژ نیز نام دارد) قرار دارد که در زیر پوشش پلاستیکی پنهان شده است و ولتاژ ورودی را افزایش می‌دهد. در کل پاورها در سه دسته کلی ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار دسته‌بندی می‌شوند که جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره به مقاله از طراحی پاور کامپیوتر چه میدانید؟مراجعه نمایید. 6 ) علاوه بر مقدار توان حداکثر که بر روی برچسب ذکر شده است،  حتماً مقدار توان واقعی آن در قسمتی از برچسب و یا مدل ذکر شده باشد. ۳ ) کابل برق پاور در سه قسمت اصلی آن شامل ؛ دو شاخه،  کابل و مادگی حتماً دارای علامات استاندارد باشد. مطابق استاندارد، در صورت باردار شدن بدن کاربر به الکتریسیته ساکن و تماس کاربر با منبع تغذیه، مشکلی در کارکرد منبع تغذیه به وجود نیاید.

اتصالات منبع تغذیه کامپیوتر

در پاورهای ارزان‌قیمت‌تر فیلترهای کمتری وجود دارد و در ارزان‌ترین پاورها هیچ ساختاری برای فیلتر کردن دیده نمی‌شود. چنانچه جریان برقی به یک ماده رسانا وارد شود (مثلاً به سراسر طول یک سیم فلزی). تفاوت انرژی باعث می‌شود الکترون‌ها در جریان ماده از سطحی با انرژی بالاتر به سطحی پایین‌تر منتقل شوند. روند حرکت الکترون‌ها تحت عنوان جریان شناخته می‌شود و با واحد اندازه‌گیری آمپر اندازه‌گیری می‌شود. ‌این بخش از دو ترانزیستور قدرت (MOSFET) تشکیل شده است که وظیفه کنترل سطح ولتاژ خروجی از طریق زمان روشن و خاموش شدن (سوئیچ) را بر عهده دارد. تهیه‌ی پاور مناسب کامپیوتر گیمینگ رابطه‌ی مستقیمی با قطعات شما دارد.

پاور اف اس پی مدل FSP Hydro PTM X PRO ATX3.0 PCIe5.0 1000W

لیست قیمت انواع پاور منبع تغذیه کامپیوتر Power computer تحریریه Techpowerup