قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت | techpowerup

با رعایت آنچه که اشاره شد، در بدترین حالت باز هم شما از پاور خود با حداکثر توان آن استفاده نمی کنید که موجب کاهش فشار به قطعات آن و کمک به بهبود طول عمر و پایداری آن می شود. استفاده از پاور در Load پایین تر از 100 درصد باعث بهبود راندمان انرژی هم می شود و بهتر است هرگز پاور شما با تمام توان آن استفاده نشود. توجه به عواملی مانند توان، اندازه پاور و… می تواند در انتخاب مناسب ترین پاور برای کامپیوتر شما کمک کننده باشد.

  • پاور گرین GP700B-HP EVO دارای راندمان انرژی منطبق بر 80 پلاس گلد است و با برخورداری از قطعات مرغوب و طراحی بهینه، برای سیستم‌های گیمینگ میان رده انتخاب بسیار خوبی است.
  • این ولتاژ میزان حداکثر ولتاژی است که این قطعه باید از درگاه ورودی خود یعنی پریز برقی که به آن متصل است، دریافت کند گفته می شود.
  • طراحی‌های جدید، کنترل فن را ارائه می‌کنند به طوری که فن تنها با سرعت مورد نیاز بسته به نیازهای خنک‌کننده کار می‌کند.
  • با این حال، اگرچه صرفه جویی در مصرف برق جزء اهداف بسیاری از خریداران نیست، اما برخی دیگر بسیار حائز اهمیت است.
  • عیب بزرگ و غیر قابل چشم پوشی پاورهای متفرقه یا غیر استاندارد، رگلاسیون ضعیف است که باعث می شود ولتاژهای خروجی در بازه مجاز نگه داشته نشوند.
  • تمام مدل های کیس ها از برق مستقیم استفاده می کنند چرا که کامپیوتر های شخصی برای حمل و نقل ساخته نشده اند.

راندمان انرژی پاورهای سری ECO گرین و رویژن 3.1 آنها 80 پلاس (پایه) اعلام شده است و مشخصات خوب و گارانتی بلند مدت دارند. همچنین شما می‌توانید از پاورهای گرین سری ECO برای ارتقای پاور سیستم‌های قدیمی یا جایگزین کردن پاورهای معیوب استفاده کنید. پاورهای استاندارد باید قادر باشند توان اسمی خود را به طور پیوسته (بی وقفه) تأمین می‌کنند. برای مثال یک پاور 600 واتی استاندارد باید واقعاً قادر باشد حداقل 600 وات را ساعت ها بی وقفه تأمین کند. همچنین معمولاً پاورهای متفرقه یا غیر استاندارد فاقد حرارت گیر برای قطعات کلیدی هستند که شانس خرابی را بالا می برد. در موارد زیادی طراحی یا پلتفرم بکار رفته یک پاور می تواند در برندهای مختلفی مشترک باشد اما در ویژگی هایی چون کیفیت قطعات بکار رفته، طراحی قاب، فن، کابل ها و قیمت گذاری تفاوت چشمگیری داشته باشند.

از کدام برند پاور کامپیوتر تهیه کنیم؟

بمجله خبری سخت افزار کامپیوترید با توجه به ویژگی ها، مزایا و معایب هر کدام، مناسب ترین پاور را انتخاب کنید. پاور ATX مناسب کیس‌های بزرگ هستند در حالی که کیس‌های کوچک از پاورهای SFX یا SFX-L پشتیبانی می‌کنند. در این مطلب از اگزو به تعریف پاور، انواع مختلف آن، نحوۀ عملکرد و قیمت پاور گیمینگ می‌پردازیم.

پاور ماژولار گرین Green GP1050B-OCDG Platinum 1050W

اولین منبع تغذیه پیشنهادی 850 واتی ما SilverStone DA850 از برند خوش‌نام سیلور استون است. این پاور از طراحی جمع و جور، قطعات مرغوب، کابل‌های تمام ماژولار، فن کم صدا و بادوام در کنار گواهینامه 80 پلاس گلد برخوردار است و به راحتی برای سیستم‌های گیمینگ پیشنهاد می‌شود. غالب پاورهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند از ۲۰۰ وات تا ۱۲۰۰ وات تنوع دارند. شما بایستی با علم به توان تقریبی مورد نیاز هر یک از قطعات کامپیوترتان و جمع زدن آن‌ها، پاوری با قدرت مناسب انتخاب کنید. البته باید در نظر داشت که به طور متوسط در کل حدود ۱۵۰ وات بین توان واقعی و توان حداکثر یک منبع تغذیه اختلاف وجود دارد.

در صورتی که Hold-Up Time یک پاور پایین‌تر از حد استاندارد باشد، ممکن است با برق پر نوسان بیش از حد معمول دچار اختلال و خاموشی شود. در طرف مقابل اگر برق شهری شما نوسان زیادی دارید، باید به دنبال پاورهایی با زمان Hold-Up بالا باشید. به بیان ساده Hold-Up Time نشانگر مدت زمانی است که یک پاور در صورت نوسان یا قطع برق شهری می‌تواند بدون مشکل و افت ولتاژهای خروجی به کار خود ادامه بدهد و خاموش نشود. دقت داشته باشید سازندگان فوق محصولات متنوعی دارند و لزوماً همه خازن های آنها به یک اندازه مرغوب نیست. بهترین نوع خازن های پاور معمولاً ژاپنی بوده و قادر به کار کردن در دمای تا 105 درجه سانتی گراد هستند. در طرف مقابل خازن های چینی یا تایوانی می توانند بسیار کم کیفیت و کم دوام باشند.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup