قیمت پاور کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید منبع تغذیه با توان های مختلف زومیت | techpowerup

تمامی قطعاتی که در کیس کامپیوتر شما قرار دارند، برق خود را از همین قطعه یعنی منبع تغذیه دریافت می کنند. این یعنی بدون وجود پاور کامپیوتر، سایر سخت افزارها کار نخواهند کرد. منابع تغذیه، کیس ها و مادربردها اندازه های مختلفی دارند که باید حتما این سه با هم سازگاری داشته باشند تا به خوبی با هم کار کنند. پاور کامپیوتر یا Power Supply Unit (به اختصار PSU) که به آن منبع تغذیه نیز می گویند در واقع از مهم ترین قطعات یک سیستم به شمار می آید. اگر این قطعه در رایانه شما مطلوب نباشد و کیفیت مناسب را نداشته باشد، قطعات دیگر عملکرد و کارایی مناسبی را نخواهند داشت. کامپیوتر هم دقیقا مانند ابزار الکترونیکی دیگر نیاز به یک منبع تغذیه دارد.

  • البته HX1200 قدری قدیمی بوده و مدل‌های جدیدتری هم عرضه شده‌اند اما هنوز یکی از بهترین پاورهای موجود در بازار ایران است.
  • به همین علت معمولا پیشنهاد می‌شود که در خرید این ماژول سخت افزاری از برندهای شناخته شده و گران قیمت‌تر اقدام به خرید کنید.
  • پاور گرین پلاتنیویم کابل های مرغوب، خازن های ژاپنی و فن با یاتاقان بادوام هم دارد.
  • در نتیجه باید برای خرید پاوری اقدام کنید که تهویه مناسب و طراحی خوبی داشته باشد.
  • برخی از رایانه های جدید، به ویژه آنهایی که برای استفاده به عنوان سرور طراحی شده اند، منابع تغذیه اضافی را ارائه می دهند.

اگر قصد مجله خبری سخت افزار کامپیوتر پاور حرفه ای دارید پیشنهاد می کنیم سری Vortex پاورهای ریدمکس را در نظر داشته باشید. فروشگاه اینترنتی پورومیکس برای کاربران انواع پاور با قیمت های مناسب را فراهم کرده است و مشتریان می توانند از میان پاورهای موجود اقدام به ثبت سفارش نمایند و کالا را با حمل رایگان درب منزل تحویل بگیرند. پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه کامپیوتر، قطعه ای از یک کامپیوتر است که جریان برق AC را دریافت نموده و آن را به جریان DC با ولتاژهای مورد نیاز مادربرد و دیگر قطعات داخلی کامپیوتر تبدیل می کند.. منبع تغذیه کامپیوتر درون کیس کامپیوتر تعبیه شده و دارای فن خنک کننده است که توسط آن، دمای قطعه کنترل می گردد. از میان پاورهای کامپیوتر شناخته شده در میان کاربران می توان به مواردی مانند پاور گرین، کولر مستر، تسکو، پاور ایسوس، ترمالتیک، انتک، ریدمکس و پاور گیگابایت اشاره نمود.

پاور کولر مستر Cooler Master MWE Gold 850 – V2 850W

آنچه که گفته شد به هیچ عنوان شامل پاورهای متفرقه و غیر استاندارد نمی شود و خرید آنها اشتباه بزرگی است. یک پاور می‌تواند ساخت یک سازنده بزرگ با طراحی استاندارد باشد اما نواقص یا رفتارهای غیر عادی داشته باشد. خبر خوب اینکه غالباً برندهای درست و حسابی پاور دست کم در مدل ها و سری های مطرح خود از پلتفرم ها و قطعات مرغوب استفاده می کنند. متاسفانه کیفیت کابل ها و کانکتورهای همه پاورها به یک اندازه خوب نیست اما معمولاً برندهای حسابی پاور از کابل ها و کانکتورهای مطمئن استفاده می کنند. در حقیقت این مدل به گونه ای طراحی شده است که برای عملکرد صحیح نیاز به اتصال تمام کابل ها ندارد.

پاور کامپیوتر غیر ماژولار

اولین PSU با نورپردازی RGB در راهنمای خرید پاور کامپیوتر این دوره ما، در بین پاورهای 700 واتی ارزان قیمت قرار گرفته و از برند گرین است. پاور GP700B-HP EVO گرین گیمر پسند است و از طراحی نسبتاً زیبا با فن RGB بهره می‌برد. پاور GP550A-UK PLUS گرین به خوبی از عهده قطعات گیمینگ میان رده بر می‌آید و یک پاور خوب و قابل اتکا با گارانتی بلند مدت است. در صورتی که یک منبع تغذیه کامپیوتر 500 واتی ارزان و مطمئن برای سیستم‌های خانگی، کاری یا حتی گیمینگ می‌خواهید، انتخاب‌های زیادی از برندهای معتبر خارجی وجود دارد. این پاور از گواهی 80 پلاس برنز، خازن های تمام ژاپنی و کابل‌های نیمه ماژولار در کنار قطعات نسبتاً مرغوب و فن کم صدا بهره می‌برد. پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر به واسطه فعالیت حساس خود بایستی از کیفیت ساخت و استاندارد بالایی برخوردار باشد.

مدت زمان Hold-Up پاور ارتباط مستقیمی با ظرفیت خازن‌های Bulk یا همان خازن‌های بزرگ داخل پاور دارد و باید ظرفیت آنها با توان پاور تناسب داشته باشد. خازن های بی کیفیت نقش کلیدی در خرابی پاورها دارند و بخش عمده ای از مشکلات پاورها ناشی از خرابی خازن های آنها است. گاهی نیز کابل ها برای کیس شما آن قدر بلند هستند که باعث ایجاد فضایی درهم می شوند. برای مثال برچسب 80PLUS یعنی این پاور ۸۰ درصد توان را به صورت مفید تحویل می دهد و ۲۰ درصد را تلف می کند. آن را به برق جریان مستقیم تبدیل می کند و وظیفه برق رسانی به تمام بخش های سیستم را بر عهده دارد.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup