قیمت و خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر PSU لیون کامپیوتر | techpowerup

برای استعلام قیمت پاور و منبع تغذیه کامپیوتر گرین و سایر برندها از طریق همین صفحه می توانید قیمت های به روز پاور را مشاهده نموده و به صورت تکی یا عمده خرید نمایید. پاور و منبع تغذیه کامپیوتر قطعه ای سخت افزاری است که وظیفه ی برق رسانی به سایر قطعات داخل کیس کامپیوتر را دارد. در حقیقت پاور جریان متناوب شهری را با ولتاژ بالا (220 ولت) دریافت کرده و به صورت جریان مستقیم با ولتاژهای متناسب با قطعات (3.3، 5 و 12 ولت) ارائه می دهد.

  • به طور معمول، یک فن خنک کننده متوقف شده، پیش بینی کننده خرابی منبع تغذیه به دلیل گرم شدن بیش از حد قطعات پاور است.
  • اما همه پاورها کابل خروجی 4+20 پین مادربرد، 4+4 پین پردازنده، 2+6 پین PCI-e ،Molex (یا همان خروجی IDE) و SATA را دارند.
  • در توان واقعی پاور بدون اینکه فشاری را متحمل شود به تامین انرژی می پردازد اما در توان حداکثر این فرایند حدود یک دقیقه طول می کشد.
  • آن را به برق جریان مستقیم تبدیل می کند و وظیفه برق رسانی به تمام بخش های سیستم را بر عهده دارد.
  • به بیان ساده Hold-Up Time نشانگر مدت زمانی است که یک پاور در صورت نوسان یا قطع برق شهری می‌تواند بدون مشکل و افت ولتاژهای خروجی به کار خود ادامه بدهد و خاموش نشود.
  • پس این شما هستید که باید با محاسبه دقیق، منبع تغذیه مناسب را برای سیستم خود انتخاب کنید.

در ادامه به بررسی انواع پاور به عنوان یکی از مهم ترین اجزای یک کامپیوتر می پردازیم. و در نهایت دیوایس‌های ساتا جدید با کانکتورهای پاور ساتای منحصر به فرد خود کار می‌کنند. البته شما می‌توانید از رابط‌های مولکس به ساتا نیز برای این دسته از تجهیزات استفاده کنید.هرچند اگر مادربرد و پردازنده‌های چند نسل اخیر خرید می‌کنید، نیازی نیست چندان بابت این مسئله نگران باشید.

مقایسه قیمت پاور کامپیوتر در 28 برند

این پاور ولتاژهای مورد احتیاج قسمت های داخلی دستگاه ما را تامین می کند. توان مورد نیاز یک کامپیوتر توسط همین منبع تغذیه تامین می شود و به بخش های مختلف دستگاه شما می رسد. با قدری افزایش بودجه می‌توان سراغ منبع تغذیه کامپیوتر 450 واتی FSP HEXA 85+ PRO 450W از برند جهانی و معتبر FSP رفت که گواهی 80 پلاس برنز، خازن های تمام ژاپنی و کابل های نیمه تخت دارد. بنابراین اگر بودجه‌تان به پاور انتک FSP HEXA 85+ PRO می‌رسد، انتخاب بهتری و بروزتری است.

کدام پاور کامپیوتر را بخرم؟

برای سیستم های خانگی که بازی های نیمه حرفه ای انجام می دهند حداقل پاور 400 وات لازم است. در توان واقعی پاور بدون اینکه فشاری را متحمل شود به تامین انرژی می پردازد اما در توان حداکثر این فرایند حدود یک دقیقه طول می کشد. در واقع پاور کامپیوتر شما تحمل بیشتر از توان حداکثر را نخواهد داشت.

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر 80+ به ترتیب از رنگ های سفید، برنز، سیلور، گلد، پلاتینیوم و تیتانیوم برای بیان برتری راندمان پاورها استفاده می کند که به ترتیب از سفید و کمترین 80% تا تیتانیوم و بیشترین 92% است. به طور کلی، سیستم‌هایی که به یک پاور ۴۰۰ وات یا پایین‌تر نیاز دارند، اجزای کافی برای تعداد زیادی کابل برق را ندارند. زمانی که یک قطعه به خاطر انرژی زیادی که به آن وارد شده است، عملکرد درست خودش را از دست بدهد شما نه تنها باید این قطعه را تعویض کنید بلکه باید سخت افزارهایی که با آن در ارتباط بودند را آزمایش کنید تا سالم باشند. حال شما فرض کنید خروجی پاور شما که وصل به مادربرد است دچار اشکال باشد و مادربرد و مدارهای آن را از کار بیاندازد.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup