قیمت و خرید مادربرد کامپیوتر گیمینگ، خانگی و اداری لیون کامپیوتر | techpowerup

برای انجام فرایند ذکر شده، ما نیازمند یک سیستم مناسب رندرینگ می باشیم. مهم ترین نکته در زمان خرید مادربرد مناسب رندرینگ، سازگاری آن با سایر اجزای سخت افزاری می باشد. به عبارتی دیگر همیشه یک مادربرد گران قیمت انتخاب مناسبی ممکن است برای شما نباشد و گاهی یک مادربرد با قیمت اقتصادی می تواند به راحتی پاسخگوی نیاز شما باشد. البته لازم است علاوه بر در نظر گرفتن قطعات سخت افزاری، به برخورداری مادربرد از نسل سوم اسلات PCL Express و همچنین پشتیبانی از فناوری چند گرافیکی CrossFireX نیز توجه نمود.

مادربرد کامپیوتر

به تراشهٔ سوپر آی/اُ بعلاوهٔ دو تراشهٔ دیگر به نام‌های پل شمالی و پل جنوبی، چیپ ست مادربرد گویند که مبنای بسیار خوبی جهت مقایسه مادربردها می‌باشد. از چیپست‌های معروف به کار رفته در مادربردهای امروزی می‌توان اینتل و ای‌ام‌دی را نام برد. این بخش نیز مانند پردازندۀ صوتی به شکل آنبرد در تمامی مادربردهای سری دسکتاپ وجود دارد و امکان اتصال تجهیزات LAN مانند مودم‌ ADSL را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. معمولا امکانات موجود در این بخش، پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران است و نیازی به خرید کارت شبکۀ مجزا نخواهد بود. انجام فرآیند اورکلاک یکی از مهیج‌ترین و البته تخصصی‌ترین فعالیت‌های رایانه‌ای است که علاوه بر دانش تخصصی بالا، نیازمند سخت‌افزار مناسب و قدرتمند است و وجود یک مادربرد حرفه‌ای می‌تواند نتایج کاملا متفاوتی را به ارمغان بیاورد.

  • یکی از اجزای مهم و تاثیرگذاری که اسلات اختصاصي آن بر روی مادربرد نصب است باتری کوچکی به نام سیماس است.
  • این بخش اصلی‌ترین بخش یک رایانه به حساب می‌آید و کار این قطعه حیاتی و بسیار مهم، کنترل پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است.
  • تولید محتوا و مشاوره رایگان در انتخاب، ارسال به موقع سفارشات به تمام نقاط ایران، ضمانت 7 روز تعویض کالا، بخش دیگری از خدمات کالاوما جهت جلب هرچه بیشتر رضایت مشتریان عزیز است که بالاترین ارزش در کالاوماست؛ زیرا آنان را شایسته‌ی این اعتماد می‌داند.
  • در واقع وجود مادربرد، قطعات رایانه را در کنار هم قرار می دهد و به آنها مفهوم می بخشد.
چیپست، مجله خبری سخت افزار کامپیوتر‌ترین بخش از یک مادربرد است که به شکل یک مرکز ارتباطی عمل می‌کند و وظیفه‌ی مدیریت و هماهنگی قسمت‌های مختلف مادربرد و سایر قطعات سیستم را بر عهده دارد. انتخاب و خرید مادربرد با قیمت مادربرد های مختلف برای رایانه سخت است، با وجود اینکه مادربرد یکی از قطعات مهم سیستم محسوب می شود ولی معمولا انتخاب و خرید این قطعه (مادربرد)بعد از انتخاب پردازنده و کارت گرافیک انجام می شود. دو نگاه در انتخاب یک مادربرد وجود دارد؛ اول اینکه انتخاب مادربرد منوط به انتخاب پردازنده و دیگر قطعاتی که قبل از مادربرد خریداری کرده ایم، باشد.

http://asanbehbar.ir

پس بهترین مادربرد 2020 از سوکت سوکت R4 یا LGA 2066 برخوردار است. در گذشته طراحان حرفه‌ای برای رندر گرفتن از طرح‌های سه‌بعدی باید روزها وقت می‌گذاشتند. یا در بعضی مواقع به دلیل پایین بودن قدرت مادربرد، باعث هنگ کردن سیستم می‌شد. مادربرد برای طراحی‌های و رندرهای سنگین معمولاً از نوع E-ATX هستند. وجود پین‌های ۱۲ ولتی باعث ایجاد مشکل بزرگتری شده است؛ درواقع پردازنده‌ها روی آن ولتاژ کار نمی‌کنند.

مادربرد ایسوس cs-b + سیپیو

اما چقدر از ساختار تشکیل‌دهنده‌ی یک کامپیوتر آگاه هستید؟ آیا آن‌ها را می‌شناسید؟ تصور بسیاری از ما این است که قطعه‌ی کلیدی یک سیستم کامپیوتری پردازنده یا CPU است؛ یا تصویر می‌کنیم کارت ‌های گرافیک‌ تنها قطعه‌ی مهمی است که یک گیمر باید به آن توجه کند. غافل از اینکه مادربرد قطعه‌ی اصلی و عامل اصلی کارکرد تمام اجزای یک سیستم کامپیوتری است. مادربرد کامپیوتر (مادربرد) نقش سیستم عصبی کامپیوتر را ایفا می کند که اگر وجود نداشته باشد هیچ قطعه ای کار نمی کند، یعنی اینکه اگر بخواهید از کارت گرافیک استفاده کنید حتما آن باید بر روی مادربرد کامپیوتر سوار شده باشد تا بتوانید از کامپیوتر استفاده کنید. هر فضای ذخیره سازی را که انتخاب می کنید، باید در هنگام خرید مادربورد مطمئن شوید که نیازهای شما را در حال حاضر و آینده پشتیبانی می کند.

مادربرد ایسوس مدل ASUS PRIME Z690-P WIFI