قیمت خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر 23 بهمن | techpowerup

استاندارد 80+ به ترتیب از رنگ های سفید، برنز، سیلور، گلد، پلاتینیوم و تیتانیوم برای بیان برتری راندمان پاورها استفاده می کند که به ترتیب از سفید و کمترین 80% تا تیتانیوم و بیشترین 92% است. به طور کلی، سیستم‌هایی که به یک پاور ۴۰۰ وات یا پایین‌تر نیاز دارند، اجزای کافی برای تعداد زیادی کابل برق را ندارند. زمانی که یک قطعه به خاطر انرژی زیادی که به آن وارد شده است، عملکرد درست خودش را از دست بدهد شما نه تنها باید این قطعه را تعویض کنید بلکه باید سخت افزارهایی که با آن در ارتباط بودند را آزمایش کنید تا سالم باشند. حال شما فرض کنید خروجی پاور شما که وصل به مادربرد است دچار اشکال باشد و مادربرد و مدارهای آن را از کار بیاندازد.

  • اگر هم که پاور انرژی بیشتر از حد نیاز برای قطعه سخت افزاری را به آن بدهد ، ممکن است آن قطعه بسوزد و یا قطعه نیم سوز شده و کارکرد خوب خود را ازدست بدهد.
  • نکات بعدی که شما با استفاده از آن می توانید یک پاور خوب را بشناسید توجه به به حداکثر توان وات پیوسته ای است که پاور می تواند دریافت کند و هرچه این مقدار بیشتر باشد، بهتر است.
  • هوای ایجادشده توسط فن ها به راحتی در بخش های مختلف جریان نیابد و دمای کامپیوتر هنگام استفاده بالا برود.
  • پاور کیس یا منبع تغذیه یک کامپیوتر از چندین جزء داخلی مانند سیم پیچ‌ها، خازن‌ها و بردهای مدار الکترونیکی، برای تنظیم جریان تشکیل شده است.
  • قطر کابل‌های پاور بسیار حائز اهمیت است و باید بدون گرم شدن بیش از حد قادر به عبور شدت جریان بالا باشند که دست کم در پاورهای پرقدرت یا پاورهایی که با کارت‌های گرافیک رده بالا استفاده می‌شوند بسیار حائز اهمیت است.
  • البته این را فراموش نکنید که شما برای خرید هر وسیله ای باید کمی دست به جیب شوید.

برای مجله خبری سخت افزار کامپیوتر های خانگی که بازی های نیمه حرفه ای انجام می دهند حداقل پاور 400 وات لازم است. در توان واقعی پاور بدون اینکه فشاری را متحمل شود به تامین انرژی می پردازد اما در توان حداکثر این فرایند حدود یک دقیقه طول می کشد. در واقع پاور کامپیوتر شما تحمل بیشتر از توان حداکثر را نخواهد داشت.

محصولات کوگار

در ادامه به بررسی انواع پاور به عنوان یکی از مهم ترین اجزای یک کامپیوتر می پردازیم. و در نهایت دیوایس‌های ساتا جدید با کانکتورهای پاور ساتای منحصر به فرد خود کار می‌کنند. البته شما می‌توانید از رابط‌های مولکس به ساتا نیز برای این دسته از تجهیزات استفاده کنید.هرچند اگر مادربرد و پردازنده‌های چند نسل اخیر خرید می‌کنید، نیازی نیست چندان بابت این مسئله نگران باشید.

Green GP480A-EUD Semi Modular Computer Power Supply

حتما قبل از ثبت سفارش خرید یا اعلام استعلام قیمت، موجودی و قیمت روز را با کارشناس بخش فروش سخت افزار تکنوسان چک کنید. پاور گیمینگ ماژولار دارای کابل‌های کاملا قابل جدا شونده هستند، در حالی که کابل‌های پاور غیر ماژولار اینگونه نیستند و به شکل ثابت نصب می‌شوند. وظیفه پاور تبدیل جریان برق متناوب AC به جریان مستقیم DC است که اجزای کامپیوتر به آن نیاز دارند. متأسفانه بسیاری از برندهای متفرقه پاور با هدف کاستن از هزینه‌ تولید، از ظرفیت کافی برای خازن‌های bulk استفاده نمی‌کنند که نتیجه آن Hold-Up پایین‌تر از حد استاندارد است. از همین رو توصیه می‌شود اگر با برق پر نوسان روبرو هستید یا از UPS استفاده می‌کنید، حتماً یک پاور معتبر با زمان Hold-Up استاندارد یا ترجیحاً بالاتر تهیه کنید.

بهترین پاور 500 واتی ارزان برای کامپیوتر

با آینده نگری برای اینکه در زمان ارتقاهای بعدی به تعویض پاور نیاز پیدا نکنید، بهتر است همواره بهترین پاور کامپیوتر برای خود که می‌توان پاور قوی‌تری باشد را تهیه کنید. برای نمونه در مثال قبلی یک پاور 850 واتی می‌تواند انتخاب بسیار بهتری باشد. برای اینکه کار شما ساده‌تر شود، پیشنهاد می‌کنیم توان پیوسته پاور انتخابی شما حداقل 10 درصد بیشتر از مجموع مصرف قطعات شما باشد. در رایانه شخصی ، منبع تغذیه (پاور) جعبه فلزی است که معمولاً در گوشه ای از کیس کامپیوتر یافت می شود.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup