قیمت خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر 23 بهمن | techpowerup

برای هر مشکلی که گمان می‌کنید تقصیر منبع تغذیه باشد، می توانید منبع تغذیه را تغییر دهید. ابتدا مطمئن شوید که سیم برق را جدا کرده اید، زیرا ولتاژ وجود دارد حتی اگر کامپیوتر شما خاموش باشد. خرابی معمولی منبع تغذیه اغلب به صورت بوی سوختگی درست قبل از خاموش شدن کامپیوتر مشاهده می شود. مشکل دیگر می تواند خرابی فن خنک کننده پاور باشد که به اجزای منبع تغذیه اجازه می دهد بیش از حد گرم شوند.

  • به عبارت دیگر اگر CPU مغز کامپیوتر شما است، پس پاور باید قلب کامپیوتر باشد.
  • به طور کلی پاور ها به سه دسته ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار دسته بندی می شوند.
  • هر بار که از آن استفاده می شود گرم و سرد می شود و اولین جریان AC را هنگام روشن شدن رایانه شخصی دریافت می کند.
  • زمانی که شما می خواستید با نیروی برق مستقیم کار کنید برای عمر بیشتر این باتری ها را باید از لپ تاپ جدا می کردید.
  • برای فهمیدن واتیج پاور یا اینکه چند وات است، برچسب (لیببل) آن را بررسی کنید.

گزینه ارزان تر شما در بین پاورهای 1500 واتی بازار می تواند SilverStone ST1500-TI با گواهی تیتانیوم باشد؛ هرچند که پاور بروزی نیست. دقت داشته باشید سری ECO Rev3.1 گرین پایین تر از سری EUD همین سازنده بود و پاورهای EUD گرین انتخاب بهتر و مرغوب تری هستند. با کمی افزایش بودجه می توانید سراغ پاورهای گیمرپسند تر سری GED گرین با راندمان برنز بروید. پاورهای سری GED گرین به عنوان یک گزینه ارزان مشخصات و کیفت قابل قبولی دارند.

اهمیت کیفیت خازن های پاور

البته مجله خبری سخت افزار کامپیوترهایی با رگولاسیون و پروتکشن های دقیق تر هم وجود دارند که پاور بعدی یکی از آنها است. هر بار که از آن استفاده می شود گرم و سرد می شود و اولین جریان AC را هنگام روشن شدن رایانه شخصی دریافت می کند. به طور معمول، یک فن خنک کننده متوقف شده، پیش بینی کننده خرابی منبع تغذیه به دلیل گرم شدن بیش از حد قطعات پاور است. تمام دستگاه‌های موجود در رایانه، برق DC خود را از طریق منبع تغذیه دریافت می‌کنند. پاور اف اس پی Hydro PTM PRO 1200W پاور کامپیوتر FSP ، از پاورهای با کیفیت و شناخته شده در بازار ایران می باشد.

انواع پاور کامپیوترها (۳ دسته بندی اصلی)

این بدان معنی است که دو یا چند پاور در سیستم وجود دارد که یکی از آنها برق را تامین می کند و دیگری به عنوان پشتیبان عمل می کند. سپس، پاور اولیه را می توان در حالی که منبع تغذیه دیگر در حال استفاده است، تعویض کرد. اکثر پاور ها دارای حالت سوئیچ هستند که هم کارایی سودمندی دارد و هم ورودی های ولتاژ چندگانه را آسان می کند.

نوع و تعداد کانکتورهای یک پاور به نوع و تعداد قطعات داخل کیس بستگی دارد. اما همه پاورها کابل خروجی 4+20 پین مادربرد، 4+4 پین پردازنده، 2+6 پین PCI-e ،Molex (یا همان خروجی IDE) و SATA را دارند. کابل برق این قطعه باید در هر سه قسمت دو شاخه، کابل و مادگی علامت استاندارد داشته باشد. مورد بعدی ضخامت کابل ها است که باید متناسب با توان قطعه و کانکتورهای متصل باشد. بسیاری از پاور‌های کامپیوتر ۵- و ۱۲- ولت نیز تولید می‌کنند، اما ولتاژهای منفی به ندرت در سیستم‌های مدرن استفاده می‌شوند و برخی از پاورهای جدیدتر حتی ۵- ولت را نیز پشتیبانی نمی‌کنند.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup