فیسون سال 2024 را پیش بینی می کند: امنیت بسیار مهم است، زیرساخت NAND Flash PCIe 5.0 قریب الوقوع است زیرا هوش مصنوعی به اکوسیستم داده هوش مصنوعی متعادل تری نیاز دارد.

شرکت Phison Electronics، یک رهبر جهانی در کنترل‌کننده‌های فلش NAND و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی، امروز پیش‌بینی این شرکت را برای روند استقرار زیرساخت فلش NAND در سال 2024 اعلام کرد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تکثیر سریع فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) به سرعت ادامه خواهد داشت، زیرا زیرساخت‌های مبتنی بر PCIe 5.0 پشتیبانی با کارایی بالا و پایداری را برای ثبات حجم کاری هوش مصنوعی فراهم می‌کند، زیرا پذیرش آن به سرعت در حال رشد است. راه‌حل‌های فلش PCIe 5.0 NAND در قلب یک اکوسیستم سخت‌افزاری متعادل قرار خواهند گرفت، با استقرار هوش مصنوعی خصوصی مانند مدل‌های زبان توسعه‌یافته (LLM) که باعث رشد قابل‌توجهی در هوش مصنوعی روزمره و زیرساخت‌های مورد نیاز برای پشتیبانی از آن می‌شود.

ما فراتر از هیجان اولیه در مورد هوش مصنوعی و به سمت استقرار گسترده تر و روزمره این فناوری حرکت می کنیم. در این تنظیمات، نتایج هوش مصنوعی با کیفیت بالا باید توسط زیرساخت هایی که امن و در عین حال مقرون به صرفه طراحی شده اند، به دست آید. سباستین ژان، CTO، فیسون ایالات متحده، گفت: «سازمان‌هایی که از هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنند، موفقیت باورنکردنی را تجربه خواهند کرد.» با تکثیر گسترده برنامه‌های هوش مصنوعی، ارائه‌دهندگان زیرساخت این مسئولیت را خواهند داشت که مطمئن شوند مدل‌های هوش مصنوعی با محدودیت‌های حافظه مواجه نمی‌شوند. – و فلش NAND در نحوه پیکربندی معماری‌های مرکز داده برای پشتیبانی از بازار در حال توسعه هوش مصنوعی امروزی و در عین حال پایه‌گذاری موفقیت در آینده دیجیتالی ما که به سرعت در حال تکامل است، محور خواهد بود.

جهت گیری از سال 2023 روشن بود: هوش مصنوعی راه خود را به زندگی ما ادامه خواهد داد و تمرکز اصلی زیرساخت های دیجیتال در سال آینده پشتیبانی از این مدل های حیاتی در محیط های تولید خواهد بود. همانطور که هوش مصنوعی هر روز رشد می کند، معماران مراکز داده برای حمایت از تکثیر برنامه هایی مانند مدل های زبان بزرگ (LLM) در حالی که سیستم هایی را می سازند که قادر به حفظ و تکامل این عملیات طولانی مدت هستند، به چالش کشیده می شوند.

دانشمندان داده Phison و کارشناسان زیرساخت دیجیتال معتقدند که در آینده، اجرای موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی به حفظ هوشیاری در برابر تهدیدات داده‌های شناخته شده و ناشناخته کمک می‌کند و در عین حال از اتکای بیش از حد به فناوری‌های شتاب دور می‌شود، که منجر به سیستم‌های متعادل‌تر می‌شود. پیش بینی های فیسون عبارتند از:

  • SSD، GPU، DRAM و سایر اجزای حیاتی مرکز داده به طور فزاینده‌ای شامل شناسایی رمزنگاری، تأیید و رمزگذاری داده‌ها در سطح دستگاه می‌شوند تا به محافظت بهتر از داده‌ها در برابر حملات کمک کنند زیرا استقرار هوش مصنوعی تهدیدات دیجیتال جدید را در معرض دید قرار می‌دهد.
  • استقرار خصوصی و داخلی زیرساخت برای LLM ها برای اجرای آموزش مدل هوش مصنوعی بر روی داده های اختصاصی بدون قرار گرفتن در معرض آسیب پذیری های امنیتی مرتبط با ابر.
  • پیشرفت‌های سریع در هوش مصنوعی و LLM وابستگی زیرساخت‌های هوش مصنوعی به GPU و DRAM را به چالش می‌کشد و به رویکردهای معماری جدید منجر می‌شود که از مزایای بیشتری از فلش NAND با ظرفیت بالا استفاده می‌کنند.
  • در این سیستم‌ها، فلش PCIe 5.0 NAND به طور گسترده برای تقویت برنامه‌های کاربردی در محیط‌های تولیدی با حداکثر سرعت و کارایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و GPU و DRAM را برای اجرای مدل‌های استنتاج هوش مصنوعی به طور جداگانه آزاد می‌کند و در نتیجه کارایی منابع و بهره‌وری را به حداکثر می‌رساند.
  • LLM های خصوصی در ابتدا بر فعالیت های اصلی متمرکز خواهند شد که مشمول مهلت های زمانی دقیقی برای رسیدن به بازار نیستند، مانند بهبود تعاملات با چت بات ها برای حرفه ای ها و پیشرفت های افزایشی برای محصولات ثبت شده.
  • از آنجایی که این استقرارهای خصوصی نتایج مثبتی ایجاد می کنند، برنامه های کاربردی با عملیات و رویه های مجاور تطبیق داده می شوند و در نتیجه باعث گسترش این راه حل های زیرساختی روزمره برای هوش مصنوعی می شوند.

با استفاده از استراتژی‌های امنیتی تثبیت‌شده و نوظهور و به‌کارگیری پیشرفت‌ها در طراحی سخت‌افزار زیرساخت، موفق‌ترین کسب‌وکارهای سال 2024 متوجه خواهند شد که یک زیرساخت قوی و متعادل می‌تواند فرصت‌های تاکتیکی و استراتژیک را در عین ایجاد امنیت فراهم کند. «نوآوری در اکوسیستم‌های داده مبتنی بر هوش مصنوعی،» دکتر Wei Lin، CTO، Phison HQ، رئیس تحقیق و توسعه هوش مصنوعی Phison و استادیار دانشکده هوش مصنوعی، دانشگاه ملی یانگ مینگ چیائو تونگ، گفت. از آنجایی که زیرساخت‌های حیاتی برای پشتیبانی از پیشرفت‌های سریع در هوش مصنوعی تکامل می‌یابند، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی فلش NAND نقش اصلی را ایفا می‌کنند و تعادل معماری بهتری را در مقابل GPU و DRAM برای سیستم‌های متعادل طراحی‌شده برای به حداکثر رساندن مزایای استقرار مداوم و طولانی‌مدت هوش مصنوعی ممکن می‌سازند.

با یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های صنعت PCIe 5.0 NAND فلاش و راه‌حل‌های تهویه سیگنال برای اکوسیستم داده در حال رشد نسل 5، Phison یک نمای کلی از اکوسیستم داده‌های سازمانی مدرن ارائه می‌دهد. راه‌حل‌ها و خدمات یکپارچگی سیگنال و فلش NAND کم مصرف و کارآمد این شرکت به طور کامل بهینه‌سازی شده‌اند تا عملکرد بار کاری متعادل و کم مصرف را برای برنامه‌های هوش مصنوعی امروزی ارائه دهند و برای پاسخگویی به همه چالش‌های آینده مقیاس‌پذیر باشند.

خدمات طراحی IMAGIN+ Phison، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا معماری‌های ذخیره‌سازی فلش NAND بسیار کارآمد را متناسب با نیازهای عملکردی خاص خود طراحی کنند، و پلت فرم +aiDAPTIV آن راه‌حل‌های فلش NAND با ظرفیت بالا را در قلب سیستم‌های هوش مصنوعی ادغام می‌کند.

با خواندن پیش‌بینی ما، درباره نحوه شکل‌دهی آینده زیرساخت داده‌های سازمانی برای سال 2024 و بعد از آن، Phison بیشتر بدانید. برای اطلاعات بیشتر در مورد خط کامل محصولات و راه‌حل‌های فلش NAND مقاوم در برابر آینده Phison، که برای امروز طراحی شده و برای فردا آماده شده‌اند، لطفاً به www.phison.com/en/ مراجعه کنید.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup