با این حال، به دلیل تغییرات در چشمانداز سیاسی و اقتصادی بینالمللی در فوریه امسال، بازار مدلهای مصرفکننده سرد شد و برندهای مانیتور به طور متوالی اهداف حمل و نقل مانیتور LCD خود را کاهش دادند و به طور همزمان حجم خرید پنلهایشان را کاهش دادند. در مواجهه با افزایش نرخ بهره توسط بانکهای مرکزی بزرگ جهان و کاهش رشد اقتصادی، شرکتها نیز از نظر هزینههای سرمایه احتیاط کردند که باعث کاهش تقاضا برای نمایشگرهای LCD با کیفیت حرفهای شد. در گذشته، با کاهش تدریجی تقاضای مصرفکننده و کسبوکار، مشکلات موجودی بهوجود آمد و عرضه کلی بازار بیش از حد عرضه شد.
علاوه بر این، ازدحام دریایی و بندری به تدریج در 1H22 کاهش یافت. مانیتورهای LCD که هنوز در حال حمل و نقل بودند و در بنادر انباشته می شدند به تدریج به توزیع کنندگان رسیدند که منجر به افزایش شدید موجودی توزیع شد. در مواجهه با فشار مضاعف موجودی بالای مانیتورها و پنل های LCD، برندهای مانیتور مجبور شدند خرید پنل های خود را در 2H22 کاهش دهند. در نتیجه، TrendForce انتظار دارد که فروش پنلهای مانیتور LCD در سه ماهه سوم سال 22 به 37.8 میلیون دستگاه کاهش یابد که نشان دهنده کاهش 11.2 درصدی QoQ است. در سه ماهه چهارم، این احتمال وجود دارد که محموله ها اندکی به 38.8 میلیون دستگاه برسند که دلیل آن افزایش فروش آغاز شده توسط مارک های مانیتور در پایان سال است که نشان دهنده افزایش 2.8 درصدی سه ماهه است. انتظار می رود محموله های سالانه به 167 میلیون دستگاه برسد که 3.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.