شریک Rapidus و Tenstorrent برای سرعت بخشیدن به توسعه میدان دستگاه AI Edge بر اساس منطق 2 نانومتری

Rapidus Corporation، شرکتی که در تحقیق، توسعه، طراحی، تولید و فروش نیمه هادی های منطقی پیشرفته فعالیت می کند، امروز توافقنامه ای را با Tenstorrent Inc.، یک شرکت محاسباتی نسل بعدی که کامپیوترهایی برای هوش مصنوعی می سازد، برای توسعه مشترک IP (طراحی فعال) اعلام کرد. نیمه هادی ها در زمینه دستگاه های پیشرفته هوش مصنوعی مبتنی بر نیمه هادی های منطقی 2 نانومتری.

Tenstorrent علاوه بر پردازنده‌ها و سرورهای هوش مصنوعی خود، بالاترین عملکرد IP CPU RISC-V را در جهان ساخته و دارد و مجوز این فناوری را به مشتریان خود در سراسر جهان می‌دهد. از طریق این همکاری فناوری با Rapidus، Tenstorrent توسعه دستگاه‌های پیشرفته را برای پاسخگویی به نیازهای یک جامعه دیجیتالی در حال تغییر سرعت می‌بخشد.

Atsuyoshi Koike، رئیس و مدیر عامل Rapidus Inc گفت: “من بسیار هیجان زده هستم که با Tenstorrent کار کنم.”

دیوید بنت، مدیر ارشد مشتریان Tenstorrent گفت: “ژاپن هم برای تنستورنت و هم برای من شخصاً بسیار مهم است.” ما در حال حاضر از شتاب فوق‌العاده‌ای با مشتریان خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه لذت می‌بریم، و من مفتخرم که می‌توانیم درباره هر کاری که در ژاپن انجام می‌دهیم صحبت کنیم. ما از گام‌های جسورانه و تهاجمی ژاپن برای بهره‌گیری از میراث برتر خود در فناوری نیمه‌رساناها و پایگاه استعدادهای مهندسی باورنکردنی‌اش هیجان‌زده هستیم.

در سپتامبر امسال، راپیدوس ساخت IIM (ادغام نوآورانه برای تولید) را در شهر چیتوز، هوکایدو آغاز کرد. این اولین تاسیسات ژاپن برای تولید نیمه هادی های منطقی پیشرفته در 2 نانومتر (nm) و بالاتر خواهد بود. در همان زمان، Rapidus محققانی را به مجتمع نانوتکنولوژی آلبانی در نیویورک، ایالات متحده آمریکا، یکی از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی نیمه هادی در جهان فرستاد تا با IBM در زمینه توسعه فناوری های تولید نیمه هادی های منطقی 2 نانومتری همکاری کنند. این شرکت همچنین قصد دارد فناوری لیتوگرافی EUV را از IMEC به دست آورد که برای تولید نیمه هادی های پیشرفته ضروری است. با استفاده از این فناوری ها، این شرکت قصد دارد در آوریل 2025 خط تولید آزمایشی را در IIM-1 آغاز کند و تولید انبوه را در سال 2027 آغاز کند.

Rapidus به تقویت قدرت صنعتی ژاپن از طریق ساخت یک ریخته‌گری پیشرفته LSI، ایجاد چارچوب‌های همکاری با صنایع مواد و تجهیزات داخلی و خارجی، و از طریق همکاری‌های بین‌المللی با IBM، imec و سایر شرکا کمک خواهد کرد. . علاوه بر این، ما به طور فعال همکاری در زمینه مالکیت معنوی (IP) را ترویج خواهیم کرد.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup