سیستم عامل متن باز AMD در راه است، openSIL تا سال 2026 جایگزین AGESA خواهد شد

همانطور که توسط فورونیکس توضیح داده شده است، AMD در اواسط آوریل هنگامی که پشتیبانی اولیه از پردازنده‌های نسل چهارم EPYC و پلتفرم مرجع آن را راه‌اندازی کرد، به کتابخانه اولیه‌سازی سیلیکون منبع باز (openSIL) اشاره کرد. اگرچه در ابتدا برای پردازنده‌های سرور در نظر گرفته شده بود، AMD در طول ارائه OCP به صراحت اعلام کرد که OpenSIL قرار است جایگزین معماری نرم‌افزار محصور شده عمومی (AGESA) شود که کل پشته محصول را در بر می‌گیرد. همانطور که گفته شد، AMD در نظر دارد openSIL ساده، به راحتی مقیاس پذیر، سبک وزن و منبع باز باشد و امنیت کلی را افزایش دهد.

راج کاپور، عضو AMD و معمار ارشد سیستم‌افزار، جزئیات بیشتری در مورد چالش‌های ایجاد شده توسط AGESA به اشتراک گذاشت و گفت: “AMD openSIL تا سال 2026 به پلتفرم‌های سرور و کلاینت مقیاس خواهد شد.” در طول پرسش و پاسخ، او افزود که “AGESA پایان عمر خواهد بود، openSIL جایگزین آن خواهد شد”.

با توجه به تاخیر، openSIL تا زمانی که AMD پردازنده‌های Zen 6 یا حتی Zen 7 را منتشر نکند، حداقل در سمت کلاینت آماده نخواهد بود، در حالی که کد اثبات مفهوم برای پردازنده‌های سرور نسل چهارم AMD EPYC Genoa به زودی آماده خواهد شد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

در نشست منطقه ای OCP، AMD برنامه های خود را برای جایگزینی AGESA با openSIL به اشتراک گذاشت. این تغییر به این زودی ها انجام نمی شود و طبق جزئیات از سال 2026 روند کندی خواهد بود. به روز رسانی سیستم عامل AGESA بسیار مهم است اما همچنین در برابر حملات سایبری آسیب پذیر است که یکی از نکات کلیدی OpenSIL جدید است که ارائه شده است. به عنوان یک راه حل منبع باز

تحریریه Techpowerup