سربراس و جی 42 از بزرگترین ابرکامپیوتر جهان برای آموزش هوش مصنوعی با 4 ExaFLOPS رونمایی کردند.

درباره سیستم های مغزی
Cerebras Systems تیمی متشکل از معماران کامپیوتر، دانشمندان کامپیوتر، محققان یادگیری عمیق و مهندسان از همه نوع است. ما گرد هم آمده‌ایم تا کلاس جدیدی از سیستم‌های محاسباتی بسازیم که تنها با هدف تسریع در کار هوش مصنوعی مولد طراحی شده‌اند. محصول شاخص ما، سیستم CS-2، که توسط بزرگترین و سریع ترین پردازنده هوش مصنوعی در جهان طراحی شده است، آموزش مدل های بزرگ را ساده و آسان می کند و از پیچیدگی محاسبات توزیع شده جلوگیری می کند. راه‌حل‌های Cerebras در فضای ابری، از طریق Cerebras AI Model Studio یا در محل در دسترس هستند. برای اطلاعات بیشتر به https://www.cerebras.net مراجعه کنید.

درباره G42
G42 یک رهبر جهانی در ایجاد قابلیت های هوش مصنوعی رویایی برای آینده ای بهتر است. G42 که در ابوظبی به دنیا آمده و در سراسر جهان فعالیت می کند، هوش مصنوعی را به عنوان یک نیروی قدرتمند برای خیر، قهرمان می کند. مردم آن دائماً در حال اختراع کارهایی هستند که فناوری می تواند انجام دهد، و از تفکر و نوآوری پیشرفته برای تسریع پیشرفت و مقابله با مهم ترین مشکلات جامعه استفاده می کنند. G42 به ملت ها، مشاغل و افراد می پیوندد تا زیرساخت های دنیای فردا را ایجاد کنند. از زیست شناسی مولکولی گرفته تا اکتشافات فضایی و همه چیز در این بین، امروز G42 به احتمالات نمایی پی می برد. برای اطلاعات بیشتر به www.g42.ai مراجعه کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

فارست نورود، معاون اجرایی و مدیر کل، گروه تجاری راه حل های مرکز داده، AMD گفت: “AMD متعهد به شتاب بخشیدن به هوش مصنوعی با پردازنده های محاسباتی پیشرفته و با کارایی بالا و محصولات محاسباتی تطبیقی ​​و همچنین از طریق همکاری با شرکت های نوآوری مانند Cerebras است که دیدگاه ما را در مورد هوش مصنوعی فراگیر مشترک دارند.” Cerebras Condor Galaxy 1 که توسط بیش از 70000 هسته پردازنده AMD EPYC هدایت می‌شود، منابع محاسباتی گسترده‌ای را برای محققان و شرکت‌ها با پیشرفت هوش مصنوعی در دسترس قرار می‌دهد.

طراحی، بسته بندی، تولید، آزمایش و ادغام در ایالات متحده آمریکا؛ سربراس تنها شرکت سخت افزاری هوش مصنوعی است که پردازنده ها را بسته بندی می کند و سیستم های هوش مصنوعی را در ایالات متحده تولید می کند

اکنون دسترسی به CG-1 در دسترس است. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به www.condorgalaxy.ai مراجعه کنید.

یک شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی و محاسبات ابری مستقر در امارات متحده عربی، G42 ابتکارات تحول دیجیتال در مقیاس بزرگ را در سطح جهانی هدایت می کند. امارات متحده عربی اولین کشوری بود که وزیر هوش مصنوعی را برای دولت فدرال خود منصوب کرد و به دنبال آن سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام شد، از جمله ایجاد شریک تحقیقاتی G42، دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید (MBZUAI)، اولین دانشگاه تحصیلات تکمیلی جهان که کاملاً بر هوش مصنوعی متمرکز بود.

CG-1 پشتیبانی بومی را برای آموزش با طول های توالی طولانی، تا 50000 توکن خارج از جعبه، بدون هیچ گونه کتابخانه نرم افزاری خاصی ارائه می دهد. برنامه نویسی CG-1 به طور کامل بدون زبان های برنامه نویسی توزیع شده پیچیده انجام می شود، به این معنی که حتی بزرگترین مدل ها را می توان بدون صرف هفته ها یا ماه ها برای توزیع کار در هزاران GPU اجرا کرد.

درباره Condor Galaxy 1 (CG-1)
CG-1 که برای مدل‌های زبانی بزرگ و هوش مصنوعی مولد بهینه شده است، 4 exaFLOP محاسبات هوش مصنوعی 16 بیتی را با پشتیبانی استاندارد تا 600 میلیارد مدل پارامتر و پیکربندی‌های توسعه‌پذیر با پشتیبانی از 100 تریلیون مدل پارامتر ارائه می‌کند. CG-1 با 54 میلیون هسته محاسباتی بهینه شده با هوش مصنوعی، 388 ترابیت بر ثانیه پهنای باند فابریک، و با استفاده از 72704 هسته پردازنده AMD EPYC، بر خلاف هر خوشه GPU شناخته شده، مقیاس عملکرد تقریباً خطی را از 1 تا 64 سیستم CS-2 با استفاده از داده های ساده ارائه می دهد.

Cerebras Systems، پیشگام در تسریع هوش مصنوعی مولد، و G42، شرکت هلدینگ فناوری مستقر در امارات متحده عربی، امروز Condor Galaxy را معرفی کردند، شبکه ای از 9 ابرکامپیوتر متصل به هم، که رویکرد جدیدی را برای محاسبات هوش مصنوعی ارائه می دهد که وعده کاهش چشمگیر زمان آموزش مدل هوش مصنوعی را می دهد. اولین ابررایانه هوش مصنوعی در این شبکه، Condor Galaxy 1 (CG-1) دارای 4 exaFLOP و 54 میلیون هسته است. Cerebras و G42 قصد دارند دو ابررایانه دیگر، CG-2 و CG-3 را در اوایل سال 2024 در ایالات متحده مستقر کنند. با ظرفیت برنامه ریزی شده 36 exaFLOP در مجموع، این شبکه ابررایانه بی سابقه انقلابی در پیشرفت هوش مصنوعی در سطح جهانی ایجاد خواهد کرد.

آموزش مدل های بزرگ نیازمند محاسبات عظیم، مجموعه داده های بزرگ و تخصص تخصصی هوش مصنوعی است. مشارکت G42 و Cerebras به این سه عنصر پاسخ می دهد. این دو شرکت با استفاده از شبکه ابررایانه‌ای Condor Galaxy، هوش مصنوعی را دموکراتیک می‌کنند و دسترسی ساده و آسان به بهترین محاسبات هوش مصنوعی در صنعت را امکان‌پذیر می‌سازند. کار G42 با مجموعه داده‌های متنوع در سلامت، انرژی و آب و هوا به کاربران این سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا مدل‌های اساسی جدید را آموزش دهند. این مدل‌ها و کاربردهای مشتق، نیروی قدرتمندی برای خیر هستند. سرانجام، Cerebras و G42 تیمی از مهندسان سخت‌افزار، مهندسان داده، دانشمندان هوش مصنوعی و متخصصان صنعت را گرد هم می‌آورند تا یک پیشنهاد هوش مصنوعی کامل برای حل مشکلات مشتری ارائه دهند. این ترکیب نتایج دستیابی به موفقیت ایجاد می کند و صدها پروژه هوش مصنوعی را در سراسر جهان نیرو می دهد.

با الهام از برند Condor Galaxy
کهکشان کندور، که با نام NGC 6872 نیز شناخته می‌شود، از انتها به انتها 522000 سال نوری وسعت دارد که حدود 5 برابر بزرگتر از کهکشان راه شیری است. این کهکشان در آسمان جنوبی به عنوان بخشی از صورت فلکی پاوو قابل مشاهده است و 212 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

CG-1 اولین باری است که سربراس نه تنها برای ساخت یک ابر رایانه اختصاصی هوش مصنوعی، بلکه برای مدیریت و راه اندازی آن شریک شده است. CG-1 طوری طراحی شده است که G42 و مشتریان ابری آن را قادر می سازد تا به سرعت و به راحتی مدل های پیشرفت بزرگ را آموزش دهند و نوآوری را تسریع کنند. مشارکت راهبردی Cerebras-G42 قبلاً مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی را در چت دوزبانه عربی، مراقبت‌های بهداشتی و مطالعات آب و هوایی پیشرفته کرده است.

رندر ابررایانه کامل Condor Galaxy 1 AI، که دارای تعداد چشمگیر 54 میلیون هسته در 64 گره CS-2 است که توسط بیش از 72000 هسته AMD EPYC برای مجموع 4 exaFLOP محاسبه AI در FP-16 پشتیبانی می شود. (عکس: Rebecca Lewington/Cerebras Systems)
CG-1 که در کولوور واقع شده است، یک مرکز هم مکان‌یابی با کارایی بالا در سانتا کلارا، کالیفرنیا، تحت قوانین ایالات متحده توسط Cerebras اداره می‌شود و تضمین می‌کند که سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی توسط دولت‌های متخاصم استفاده نمی‌شوند. هر سیستم Cerebras CS-2 است

اندرو فلدمن، مدیرعامل Cerebras Systems گفت: «با ارائه 4 exaFLOP از محاسبات AI در FP 16، CG-1 به طور چشمگیری زمان آموزش هوش مصنوعی را کاهش می دهد و در عین حال درد محاسبات توزیع شده را از بین می برد. بسیاری از شرکت‌های رایانش ابری خوشه‌های گرافیکی عظیمی را اعلام کرده‌اند که ساخت آنها میلیاردها دلار هزینه دارد، اما کارکرد آن بسیار دشوار است. توزیع یک مدل واحد بین هزاران پردازنده گرافیکی کوچک به ده‌ها نفر نیاز دارد تا ماه‌ها تکمیل شود. CG-1 این چالش را برطرف می‌کند.

CG-1 اولین ابررایانه از 4 ابررایانه هوش مصنوعی exaFLOP (CG-1، CG-2، و CG-3) است که توسط Cerebras و G42 در ایالات متحده ساخته و قرار گرفته است. این سه ابررایانه هوش مصنوعی در یک ابررایانه 12 exaFLOP توزیع شده با 162 میلیون هسته هوش مصنوعی متشکل از 192 Cerebras CS-2 و بیش از 218000 هسته پردازنده AMD EPYC با کارایی بالا به یکدیگر متصل خواهند شد. G42 و Cerebras قصد دارند شش ابررایانه دیگر Condor Galaxy را در سال 2024 آنلاین کنند و کل قدرت محاسباتی را به 36 exaFLOP برساند.

همکاری با Cerebras برای ارائه سریع‌ترین ابررایانه آموزشی هوش مصنوعی جهان و ایجاد پایه‌ای برای اتصال مجموعه‌ای از این ابر رایانه‌ها در سراسر جهان بسیار هیجان‌انگیز بوده است. این مشارکت، قابلیت‌های محاسباتی خارق‌العاده Cerebras و همچنین تخصص هوش مصنوعی چند صنعت G42 را گرد هم می‌آورد. طلال الکایسی، مدیرعامل G42 Cloud، یکی از شرکت‌های تابعه G42، گفت: دیدگاه مشترک G42 و Cerebras این است که Condor Galaxy برای رسیدگی به چالش‌های مهم جامعه در زمینه سلامت، انرژی، اقدامات آب و هوایی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

CG-1 واقع در سانتا کلارا، کالیفرنیا، 64 سیستم Cerebras CS-2 را به یک ابرکامپیوتر هوش مصنوعی با استفاده آسان با ظرفیت آموزش هوش مصنوعی 4 exaFLOP متصل می کند. Cerebras و G42 CG-1 را به عنوان یک سرویس ابری ارائه می‌کنند و به مشتریان این امکان را می‌دهند تا از عملکرد یک ابررایانه هوش مصنوعی بدون نیاز به مدیریت یا توزیع مدل‌ها در سیستم‌های فیزیکی استفاده کنند.

تحریریه Techpowerup