زیمنس و اینتل در زمینه ساخت نیمه هادی های پیشرفته با یکدیگر همکاری می کنند

زیمنس AG، یک شرکت فناوری پیشرو، و شرکت اینتل، یکی از بزرگترین شرکت های نیمه هادی جهان، یک یادداشت تفاهم (MoU) برای همکاری در دیجیتالی کردن و پایداری تولید میکروالکترونیک امضا کردند. این شرکت ها بر پیشبرد تلاش های تولیدی آینده، توسعه عملیات کارخانه و امنیت سایبری و حمایت از یک اکوسیستم صنعتی جهانی انعطاف پذیر تمرکز خواهند کرد.

“نیمه هادی ها شریان حیات اقتصادهای مدرن ما هستند. چیزهای کمی بدون تراشه کار می کنند. به همین دلیل است که ما مفتخریم که با اینتل برای پیشرفت سریع تولید نیمه هادی شریک هستیم. زیمنس مجموعه کاملی از سخت افزارهای پیشرو در صنعت خود را از سخت افزارهای مجهز به اینترنت اشیاء به ارمغان خواهد آورد. Cedrik Neike، مدیر عامل صنایع دیجیتال و عضو هیئت مدیره زیمنس AG گفت: نرم افزار و تجهیزات الکتریکی به این همکاری کمک می کند. تلاش های مشترک ما به دستیابی به اهداف توسعه پایدار جهانی کمک خواهد کرد.

این تفاهم نامه زمینه های کلیدی همکاری را برای کشف انواع ابتکارات، از جمله بهینه سازی مدیریت انرژی و کاهش ردپای کربن در سراسر زنجیره ارزش، شناسایی می کند. به عنوان مثال، این همکاری استفاده از «دوقلوهای دیجیتال» از امکانات تولیدی پیچیده و سرمایه‌بر را برای استانداردسازی راه‌حل‌هایی که در آن هر درصد بازده به‌دست‌آمده قابل توجه است، بررسی خواهد کرد.

این همکاری همچنین کاهش مصرف انرژی را از طریق مدل‌سازی پیشرفته منابع طبیعی و ردپای زیست‌محیطی در سراسر زنجیره ارزش بررسی خواهد کرد. برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد انتشارات مرتبط با محصول، اینتل راه حل های مدل سازی محصول و زنجیره تامین را با زیمنس بررسی خواهد کرد که بینش های مبتنی بر داده را ایجاد می کند و به صنعت کمک می کند پیشرفت در کاهش ردپای جمعی خود را تسریع بخشد.

کیوان اسفرجانی، معاون اجرایی و مدیر عملیات جهانی اینتل گفت: «جهان برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای تراشه‌ها به زنجیره تامین نیمه‌رساناهای متعادل‌تر، پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر نیاز دارد. ما هیجان‌زده هستیم که با گسترش همکاری خود با زیمنس برای کشف حوزه‌های جدیدی که می‌توانیم از مجموعه راه‌حل‌های اتوماسیون زیمنس برای بهبود کارایی و پایداری زیرساخت‌ها، امکانات و عملیات کارخانه‌های نیمه‌رسانا استفاده کنیم، توانایی‌های تولید پیشرفته اینتل را توسعه دهیم. این یادداشت تفاهم به نفع مناطق خواهد بود. و زنجیره های ارزش صنعتی جهانی

اقدامات پایدار در طول چرخه عمر نیمه هادی ها، از جمله طراحی، ساخت، بهره برداری، کارایی و بازیافت، برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای تراشه های قدرتمند و بادوام ضروری است. فناوری این قدرت را دارد که راه‌حل‌هایی را برای کاهش تأثیرات آب و هوایی مرتبط با فناوری اطلاعات در صنعت فناوری و بقیه اقتصاد جهانی تسریع بخشد. اتوماسیون و دیجیتالی شدن کلید پاسخگویی به چالش‌ها هستند زیرا صنعت در تلاش برای دستیابی به انتشار گازهای گلخانه‌ای صفر خالص است. زیمنس و اینتل با ترکیب نقاط قوت و تخصص خود می توانند راه را برای تغییرات مثبت پیش ببرند.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup