مانند FSR و DLSS، XeSS با یک بازی پشتیبانیشده کار میکند تا صحنههای سهبعدی شطرنجی را با وضوح کمتر از وضوح نمایشگر ارائه کند، و آنها را با استفاده از یک الگوریتم پیچیده که افت کیفیت تصویر را به حداقل میرساند، با افزایش خالص نرخ فریم، مقیاسبندی میکند. XeSS نقش مهمی را در برنامههای اینتل برای تصاحب سهمی از بازار گرافیک بازی با پردازندههای گرافیکی گسسته Arc “Alchemist” ایفا خواهد کرد. به نظر میرسد که XeSS مانند AMD FSR 2.0 کار میکند، با ارتقاء دهنده آن از بردارهای حرکتی و دادههای زمانبندی موتور بازی برای بازسازی جزئیات در فریمهای خروجی استفاده میکند. همچنین، درست مانند FSR، XeSS برای پردازندههای گرافیکی برندهای دیگر باز خواهد بود.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
تحریریه Techpowerup