راهنمای خرید بهترین پاور منبع تغذیه کامپیوتر موجود در بازار ایران زمستان 1401 | techpowerup

پاور Green GP430A-EUD شرکت گرین یکی از تولیدکنندگان داخلی قطعات کامپیوتر می باشد. پاور گرین به عنوان یک محصول با کیفیت و با قیمت مناسب در میان کاربران شناخته شده است. شرکت گرین سری جدید پاور کامپیوتر خود را با کیفیت بالاتر روانه بازار کرده است. در این اقدام پاورهای سری EU+ و ES با مدل های جدیدتر از سری EUD و ESD جایگزین شده اند. پاور دیپ کول PF500 پاور کامپیوتر Deepcool ، از پاورهای با کیفیت و شناخته شده در بازار ایران می باشد. حداکثر توان این پاور 500 وات می باشد و برای استفاده در سیستم های…

  • راندمان انرژی پاورهای سری ECO گرین و رویژن 3.1 آنها 80 پلاس (پایه) اعلام شده است و مشخصات خوب و گارانتی بلند مدت دارند.
  • در این میان اتصالات مادربرد و کارت گرافیک از مهم‌ترین اتصالات هستند.
  • این مدل نیز یک منبع تغذیه کامپیوتر تمام ماژولار با راندمان انرژی منطبق بر 80 پلاس پلاتینیوم، قطعات مرغوب و طراحی تقریباً مُدرن است.
  • یکی از فاکتور های مهم تاثیر گذار بر قیمت منبع تغذیه، برند آن می باشد.
  • پاور با راندمان بالاتر نیز صرف نظر از ظرفیت آن، راندمان پایینی در بارهای سبک نخواهد داشت.

پاورهای 700 یا 750 واتی متعددی با راندمان و گواهی مختلف در دسترس هستند که یکی از نمونه‌های خوش قیمت آنها Antec NE750G M از برند پاور انتک است. این منبع تغذیه کامپیوتر انتک از طراحی فنی مُدرن با قطعات مرغوب، کابل‌های تمام ماژولار و گواهی راندمان انرژی 80 پلاس گلد و قابلیت توقف هوشمند فن برخوردار است. پیشنهاد دوم ما در همین رده پاور 530 واتی گرین GP530A-EUD است که طبق ادعای گرین دارای راندمان انرژی منطبق بر گواهی 80 پلاس برنز است. مسلماً این PSU نمی‌تواند بهترین پاور کامپیوتر برای سیستم‌های خانگی باشد ولی اگر به دنبال تعادل خوبی بین قیمت و کارایی هستید، پاور GP530A-EUD گرین می تواند یک محصول بسیار مناسب باشد. این پاور نیز از قطعات با کیفیت قابل قبول در این کلاس قیمتی برخوردار است اما مدل FSP طراحی منطبق بر استانداردهای بروزتر و گواهی راندمان دارد.

GREEN GP380A-EUD

پاور کولر مستر مدل MWE 750 WHITE ، یک پاور غیر ماژولار و دارای توان 750 وات می باشد. پاور کولر مستر مدل MWE 650 WHITE شرکت کولر مستر، یکی از تولیدکنندگان مطرح قطعات کامپیوتر در جهان می باشد. پاور کولر مستر مدل MWE 650 WHITE ، یک پاور غیر ماژولار و دارای توان 650 وات می باشد. اما در پاورهای حرفه‌ای و گران قیمت‌تر که از استاندارد کابل کشی فول ماژولار بهره می‌برند، هیچ کابلی توسط کمپانی روی منبع تغذیه نصب نشده است.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت | زمستان ۱۴۰۱

در سایت آتی بازار که معرفی کننده بزرگ فروشندگان فعال در زمینه قطعات کامپیوتر و سایر کالاهای دیجیتال می باشد، می توانید قیمت روز انواع منبع تغذیه کامپیوتر و اطلاعات فنی آنها را مشاهده نمایید. شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که سیستم شما به چه پاور کامپیوتری و با چه راندمانی نیاز دارد. دریافت این گواهینامه برای ایمنی و صدمه ندیدن قطعات سخت افزاری است. استاندارد 80 پلاس در سال 2004 به منظور تعیین کیفیت محصولات با بهره وری بالای ۸۰ درصد بنا شد. این استاندارد محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهد و نسبت به کارایی از سفید، برنز، نقره، طلا، پلاتینیوم و تیتانیوم دسته بندی می‌کند. اگر گیمر هستید و برای کامپیوتر خود به دنبال پاور مناسب هستید بهترین پاور مدل‌های برنز تا تیتانیوم هستند.

پاور 750 واتی میان رده Antec NE750G M

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر انرژی پاورهای سری ECO گرین و رویژن 3.1 آنها 80 پلاس (پایه) اعلام شده است و مشخصات خوب و گارانتی بلند مدت دارند. همچنین شما می‌توانید از پاورهای گرین سری ECO برای ارتقای پاور سیستم‌های قدیمی یا جایگزین کردن پاورهای معیوب استفاده کنید. پاورهای استاندارد باید قادر باشند توان اسمی خود را به طور پیوسته (بی وقفه) تأمین می‌کنند. برای مثال یک پاور 600 واتی استاندارد باید واقعاً قادر باشد حداقل 600 وات را ساعت ها بی وقفه تأمین کند. همچنین معمولاً پاورهای متفرقه یا غیر استاندارد فاقد حرارت گیر برای قطعات کلیدی هستند که شانس خرابی را بالا می برد. در موارد زیادی طراحی یا پلتفرم بکار رفته یک پاور می تواند در برندهای مختلفی مشترک باشد اما در ویژگی هایی چون کیفیت قطعات بکار رفته، طراحی قاب، فن، کابل ها و قیمت گذاری تفاوت چشمگیری داشته باشند.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup