دو پردازنده جدید Marvell OCTEON 10 عملکردی در کلاس سرور را برای دستگاه های شبکه به ارمغان می آورند

Marvell Technology، پیشرو در راه‌حل‌های نیمه‌رسانا برای زیرساخت‌های داده، به تولیدکنندگان تجهیزات شبکه و فایروال امکان می‌دهد با دو واحد پردازش داده جدید (DPU) OCTEON 10، OCTEON 10 CN102 و OCTEON 10 CN103 به سطوح انقلابی عملکرد و کارایی دست یابند. OCTEON CN102 و CN103 5 نانومتری، که به طور گسترده از OEM ها برای طراحی محصول و تولید آزمایشی در دسترس هستند، برای برنامه های داده و صفحه کنترل در روترها، فایروال ها، سلول های کوچک 5G، دستگاه های SD-WAN و برنامه های کاربردی هواپیمای کنترل در برنامه های کاربردی پیشرفته بهینه شده اند. سوئیچ های رک و کنترلرهای کارت خط. تعدادی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه در جهان قبلاً OCTEON 10 CN102 را در تعدادی از طرح های محصول ادغام کرده اند.

OCTEON 10 CN102 و CN103 با حداکثر هشت هسته Arm Neoverse N2، عملکرد 3 برابری راه‌حل‌های DPU کنونی Marvell را برای دستگاه‌ها ارائه می‌کنند و در عین حال مصرف انرژی را تا 50 درصد در 25 وات کاهش می‌دهند. دستیابی به امتیازات نرخ پیشرو در صنعت با عدد صحیح SPEC CPU (SPECint (2017) ) از 36.5. OCTEON 10 CN102 و CN103 قادر به ارائه تقریباً 1.5 نقطه SPECint در هر وات هستند. تراشه ها می توانند به عنوان DPU های تخلیه برای پردازنده های میزبان یا به عنوان پردازنده اصلی در دستگاه ها عمل کنند. عملکرد پیشرفته در هر وات همچنین به OEM ها اجازه می دهد تا سیستم های بدون فن را برای ساده سازی سیستم ها و کاهش بیشتر هزینه ها، نگهداری و مصرف انرژی طراحی کنند.

پلت فرم OCTEON 10 DPU که در سال 2021 معرفی شد، نیازهای رو به رشد پردازش شبکه، ذخیره سازی و امنیت ارائه دهندگان خدمات ابری، اپراتورهای مخابراتی، شرکت ها و سایر کاربران نهایی را برآورده می کند. DPUهای OCTEON 10 پایه مشترکی از فناوری پردازش 5 نانومتری، پردازنده‌های Arm Neoverse N2، شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری، I/O پیشرفته و پشتیبانی از DDR5 دارند. Marvell تعداد هسته‌های پردازنده، مسیرهای داده بهینه، نوع و تعداد شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری و سایر فناوری‌ها را برای ایجاد مدل‌های مختلف بهینه‌سازی شده برای برنامه‌های خاص، بخش‌های مشتری و الزامات عملکرد تغییر می‌دهد. به عنوان مثال، OCTEON 10 CN102 با 10G SerDes طراحی شده است تا با تجهیزات سطح پایه مناسب تر باشد، در حالی که CN103 حاوی 56G SerDes برای توان عملیاتی بالاتر است.

از دیگر DPU های OCTEON 10 می توان به OCTEON 10 CN106 اشاره کرد که برای ابر، سازمانی و باند پایه برای شبکه های بی سیم 5G طراحی شده است. این شامل هسته‌های هوش مصنوعی (AI) / یادگیری ماشینی (ML) است که داده‌های عملیاتی را برای بهبود عملکرد سیستم و تا 24 هسته پردازشگر سرور Arm Neoverse N2 تجزیه و تحلیل می‌کند. OCTEON 10 CN106 همچنین اولین DPU صنعت بود که دارای شتاب AI/ML درون خطی، سوئیچ 1 ترابیتی یکپارچه و شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری پردازش بسته برداری (VPP) 3 بود.

OCTEON 10 Fusion CN105 دارای حداکثر تعداد هسته‌های سرور کمتر است و شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری و پردازش سیگنال اختصاصی را برای بهینه‌سازی تراشه برای نیازهای پردازش رادیویی شدید MIMO و سایر وظایف 5G RAN اضافه می‌کند. اپراتورها، فروشندگان تجهیزات و سایر طراحان نیمه هادی در حال همکاری با Marvell در زمینه راه هایی برای ادغام فناوری OCTEON در پلتفرم های خود هستند.

جوزف بیرن، سردبیر گزارش ریزپردازنده TechInsights که در اوایل سال جاری OCTEON 10 را بهترین پردازنده جاسازی شده برای سال 2022 معرفی کرد، گفت: «پردازنده‌های جدید OCTEON توسعه طبیعی استراتژی محاسباتی مارول هستند.» تخصص‌ها می‌توانند عملکرد کلی را افزایش دهند. کاهش مصرف برق و هزینه تراشه

ایده پشت پلتفرم Marvell OCTEON 10 DPU این است که هر بازار و بخش مشتری سزاوار پردازنده های بهینه شده است. ویل چو، معاون ارشد رئیس جمهور، گفت: با پیچیده تر شدن قانون مور، روش های طراحی بهینه شده به محرک اصلی نوآوری در نیمه هادی ها تبدیل خواهند شد. ، واحد تجاری محاسبات و شخصی سازی در مارول. OCTEON 10 CN102 و CN103 این چشم انداز را با ارائه فناوری که معمولاً با مراکز داده ابری در مقیاس بزرگ مرتبط است برای سرعت بخشیدن به شبکه، ذخیره سازی و بار کاری امنیتی برای OEM ها و شرکت ها به گونه ای که الزامات آنها را از نظر فضا، قدرت و هزینه برآورده می کند، محقق می کنند.

ویژگی های اصلی OCTEON 10 CN102 و CN103

  • فرآیند 5 نانومتری
  • هسته 64 بیتی Arm Neoverse N2
  • ادغام بالا با 20 کنترل دسترسی رسانه اترنت (MAC) با پشتیبانی MACsec
  • موتور IPsec داخلی برای فعال کردن IPsec 50 گیگابیت بر ثانیه با 50 درصد از یک هسته L2
  • شتاب بسته های سخت افزاری با بهینه سازی VPP
  • سرعت حافظه تا DDR5-5600
  • PCIe 5.0 (فقط CN103xx)
  • SerDes 56G (فقط CN103xx)

دسترسی

DPUهای Marvell OCTEON 10 CN102 و CN103 که قبلاً نمونه‌برداری شده‌اند، به ترتیب در سه ماهه چهارم سال جاری و سه ماهه اول سال 2024 در تعداد تولید در دسترس هستند.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup