رومانو پیشنهاد میکند که سیگیت در نهایت از سرمایهگذاری جدید خود و در کنار صرفهجویی کوچک برای مشتریان سود خواهد برد: “این یکی دیگر از مزایای خوب HAMR است. اگر فکر میکنید 40 ترابایت بر اساس 10 دیسک و 20 هد است، احتمالاً تنها یک بخش وجود دارد که از 40 استفاده میکند. ترابایت در نقطه خود. پس این فقط فضای ابری است. دیگر بخشهای OEM سازمانی احتمالاً در 30 ترابایت خواهند بود، برنامه ویدیویی و تصویر در محدوده 20 ترابایت و سایر محصولات قدیمی پایینتر خواهند بود، اما میتوانید برای مثال ببینید برنامه ویدئویی و تصویری آنها ممکن است 20 ترابایتی با 5 دیسک و 10 هد باشند. اساساً با یک درایو سنتی با 10 دیسک و 20 هد رقابت می کنند، بنابراین تفاوت زیادی در BOM است، تفاوت زیادی در هزینه باز هم، اینطور نیست که ما مجبور باشیم همه آن هزینه را به مشتریان بدهید. ما بخش کوچکی از این سود هزینه را به مشتریان می دهیم. و مابقی مزیت باید با سیگیت باقی بماند و با استفاده از فناوری جدید، سود ناخالص ما را در نقاط توانایی بسیار متفاوت بهبود بخشد.”
درایوهای HAMR سیگیت با ظرفیت 32 گیگابایت اواخر امسال وارد بازار خواهند شد
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
مدیران سیگیت آشکارا درباره محصولات HAMR خود – که برای نصب در تجهیزات سرور جدید Corvault در نظر گرفته شده است – صحبت کرده اند. جیانلوکا رومانو، مدیر ارشد مالی این شرکت، در طی ارائهای در کنفرانس فناوری جهانی بانک آمریکا 2023 به چندین مدل اشاره کرد: «وقتی به HAMR میروید، 32 ترابایت (مدل) ما بر اساس 10 درایو و 20 هد است. تعداد دیسک ها و هدهای PMR فعلی 20 ترابایتی… بنابراین تمام افزایش ها از چگالی منطقه ای ناشی می شود. بعدی، 40 ترابایت، (الف) همچنان همان 10 دیسک و 20 هد. و همچنین 50 (مدل TB)، در هنگام انتشار نتایج خود گفتیم، در آزمایشگاه خود ما قبلاً یک دیسک 5 ترابایتی را اجرا می کنیم.”
او در ادامه به بیان مزایای مالی ایجاد این فناوری جدید میپردازد: «بنابراین میتوانیم بدون افزایش هزینه هر واحد ظرفیت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم، زیرا همان BOM است. بنابراین، این به صنعت و بهویژه سیگیت این امکان را میدهد، زیرا ما بهعنوان اولین پذیرنده نیستیم، کاهش هزینهها را داشته باشیم و شاید بخشی از این کاهش هزینه را به مشتریان خود بدهیم، نه برای بهبود TCO آنها، ما میخواهیم آنها موفق شوند، اما نه همه آنها. در گذشته اکثریت قریب به اتفاق هزینه ها به مشتریان منتقل می شد. فکر میکنم HAMR به ما این فرصت را میدهد که همچنان هزینه کل مالکیت (TCO) خوبی را به مشتری تحویل دهیم، اما مقدار زیادی از این بهبود هزینه را در سیگیت حفظ میکند و بنابراین حاشیه ناخالص را بهبود میبخشد. این هدف اصلی، استراتژی اصلی شرکت و این است که چرا ما پول زیادی برای توسعه HAMR خرج می کنیم.”
تحریریه Techpowerup