AMD نسخه 24.9.1 نرم افزار Adrenalin را منتشر کرد، یک نسخه جدید “پایدار” که اولین ویژگی کاهش مقیاس هندسی بهبود یافته برای ویدئوهای پنجره ای را نیز نشان می دهد. همچنین این اولین نسخه پایدار با AFMF2 (AMD Fluid Motion Frames 2) است. AMD معیارهایی را با مجموعه تنظیمات HYPR-RX (Anti-Lag 2، FSR، AFMF2، و Radeon Boost در صورت لزوم ارائه کرد)، که با فعال کردن HYPR-RX در مقایسه با وضوح اصلی، پیشرفتهای عملکردی را نشان میدهد. این فناوریها هم برای پردازندههای گرافیکی AMD گسسته و یکپارچه در دسترس هستند.
اگر قبلاً AFMF را امتحان کرده اید، ممکن است بهترین برداشت اولیه را نداشته باشید. در مقایسه با گزینههای تولید فریم در موتور، فریمژن در سطح راننده جانوری متفاوت است. انویدیا حتی هنوز به خود زحمت نمیدهد، و اولین نسخه AFMF بسیار مستعد افزایش تاخیر ورودی بود که قابلیت پخش را به یک مشکل تبدیل میکرد. AFMF2 تأخیر را تا 28 درصد در مقایسه با نسخه قبلی خود کاهش داد و گزارشها از سراسر وب نشان میدهند که این یک راهحل قابل قبول است. اگر کاربر انویدیا هستید و نسبت به پشتیبانی جهانی فریمژن حسادت می کنید، می توانید از Lossless Scaling و ویژگی تولید فریم آن به عنوان جایگزین استفاده کنید.
با توجه به پست وبلاگ AMD، حداقل برخی از بهبودهایی که توسط کاربران AFMF2 تجربه شدهاند ناشی از «پیشرفتهای بهینهشده با هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت، تأخیر کمتر و عملکرد بهتر در گرافیکهای یکپارچه مانند Radeon 890M» است. AMD همچنین “پشتیبانی interop با AMD Radeon Chill، پشتیبانی از تمام صفحه بدون حاشیه (در گرافیک AMD Radeon RX 7000 Series) و پشتیبانی از بازی های Vulkan و OpenGL را اضافه کرده است.
اگر نمی خواهید، نیازی به استفاده از مجموعه کامل HYPR-RX نیز ندارید. این به عنوان یک راه سریع و آسان برای به حداکثر رساندن عملکرد با هزینه بالقوه برای وفاداری تصویر در نظر گرفته شده است. همچنین امکان فعال یا غیرفعال کردن AFMF2، Anti-Lag، Radeon Boost و سایر ویژگیها، مانند همیشه در درایورها وجود دارد. بنابراین شما می توانید با توجه به ترجیح شخصی خود، یک یا چند فناوری را انتخاب کنید.
البته AMD دوست دارد از AFMF2 برای نشان دادن بهبود عملکرد استفاده کند، زیرا مانند هر تکنیک فریم گن که از درون یابی استفاده می کند، صاف کردن فریم ها در حالی که ادعا می شود مقدار FPS بسیار بالاتری در نمودارها عالی به نظر می رسد. در عمل، نرخ فریم واقعی شما، و نرخی که ورودی کاربر نمونه برداری می شود، نصف نرخ AFMF2 (یا فریم ژن) خواهد بود. بسته به بازی و فرد، احساس بهتر یا بدتر از بازی “عادی” می شود.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
تحریریه Techpowerup