درآمد صنعت NAND Flash در سه ماهه سوم 2.9 درصد رشد کرد و انتظار می‌رود در سه ماهه چهارم بیش از 20 درصد رشد کند.

TrendForce گزارش می دهد که یک تغییر اساسی در بازار NAND Flash برای سه ماهه سوم سال 23، عمدتاً ناشی از تصمیم استراتژیک سامسونگ برای کاهش تولید است. در ابتدا، بازار به دلیل عدم قطعیت در مورد تقاضای کاربر نهایی و ترس از کاهش فصل اوج، تیره بود و خریداران را بر آن داشت تا رویکردی محافظه کارانه با موجودی کم و خرید کند داشته باشند. با این حال، از آنجایی که رهبران بازار مانند سامسونگ کاهش قابل توجهی در تولید اعمال کرده‌اند، نگرش خریداران به سمت استراتژی منبع‌یابی تهاجمی‌تر با پیش‌بینی کاهش عرضه در بازار تغییر کرده است. این امر منجر به تثبیت و حتی افزایش جزئی قیمت قرارداد NAND Flash در پایان سه ماهه شد که منجر به افزایش 3 درصدی سه ماهه در سه ماهه ارسال بیت و در نتیجه درآمد کل 9.229 میلیارد دلار شد. تقریباً 2.9٪.

داستان با Kioxia و Micron باز می شود، تنها دو شرکتی که شاهد کاهش درآمد در این سه ماهه بودند، در حالی که سامسونگ عملکرد قوی خود را حفظ می کند. علیرغم تقاضای ضعیف در بخش سرور، ثروت سامسونگ به لطف رونق در لوازم الکترونیکی مصرفی، به ویژه با محصولات با ظرفیت بالا در رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند، دوباره بهبود یافته است. سامسونگ در سه ماهه سوم با تکمیل موجودی استراتژیک که به موجودی استراتژیک جدید دامن زد و تمرکز عملیاتی به سمت حداکثر کردن سود را افزایش داد، از یک فرورفتگی خارج شد. این منجر به کاهش جزئی 1-3٪ در بیت های ارسال شده، اما افزایش 1-3٪ در ASP، تثبیت درآمد سه ماهه سوم NAND Flash در 2.9 میلیارد دلار آمریکا شد.

Kioxia شاهد افزایش 3 درصدی در سه ماهه سوم بود که ناشی از افزایش قیمت قرارداد ویفر و ذخیره استراتژیک اولیه توسط مشتریان لپ‌تاپ بود. با این حال، تاخیر در سفارش‌های برندهای گوشی‌های هوشمند ایالات متحده منجر به کاهش 10 تا 15 درصدی بیت‌های ارسالی شد که منجر به کاهش درآمد حافظه NAND Flash به 1.34 میلیارد دلار شد که 8.6 درصد از QoQ را کاهش داد.

Micron با سفارشات پایدار از بخش رایانه های شخصی و موبایل و پر کردن موجودی برخی از مشتریان SSD سازمانی مشخص می شود. با وجود ثابت ماندن محموله‌های بیت در مقایسه با سه ماهه دوم، کاهش 15 درصدی ASP منجر به کاهش جزئی درآمد به 1.15 میلیارد دلار شد که کاهش 5.2 درصدی در QoQ را نشان می‌دهد. با این حال، سه ماهه چهارم سناریوی پویاتری را پیش‌بینی می‌کند، با بازگشت کامل قیمت‌های قرارداد و رشد سفارشات قوی ناشی از قیمت‌های بالاتر، که به میکرون اجازه می‌دهد تا رشد درآمدی بیش از 20 درصد را نسبت به سه ماهه قبل تجربه کند.

دیگر غول‌های صنعت مانند SK Group (SK hynix & Solidigm) و WDC از موج تجدید تقاضا در لوازم الکترونیکی مصرفی سود برده‌اند. گروه SK، با پشتیبانی مجدد تقاضا برای محصولات با ظرفیت بالا در زمینه رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند، افزایش ثابتی را در محموله بیت ها حفظ کرد و درآمد سه ماهه سوم NAND Flash را به 1.86 میلیارد دلار رساند که افزایش 11.9 درصدی را نشان می دهد. روایت WDC بازتاب این موفقیت است، با پیش‌بینی تقاضا برای رایانه‌های شخصی در سه ماهه سوم و تقاضای انعطاف‌پذیر در دسته‌های موبایل و بازی، افزایش موثر قیمت محور در محموله‌های بیت را برجسته می‌کند، و درآمد رقمی بخش NAND Flash را به 1.556 میلیارد دلار افزایش می‌دهد که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. 13 درصد در QoQ. .

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup