خرید Activision-Blizzard توسط مایکروسافت با موانع نظارتی در بریتانیا و اتحادیه اروپا مواجه شد.


خرید 68.7 میلیارد دلاری Activision-Blizzard توسط مایکروسافت با موانعی مواجه است که تنظیم‌کننده‌های رقابت در بریتانیا و اتحادیه اروپا، بروکسل و لندن به بررسی کامل تأثیر این خرید بر رقابت در بازارهای مربوطه خود اشاره می‌کنند. مایکروسافت در حال حاضر یک ناشر بازی تحت Microsoft Games Studio است و حداقل دو پلتفرم بازی پیشرو را تولید می کند: Xbox و Windows PC. در حالی که Activision-Blizzard مجموعه‌ای از ده‌ها توسعه‌دهنده بازی و کوهی از IP در برخی از ارزشمندترین فرنچایزهای بازی در تمام دوران دارد.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا پیشنهاد کرده است که این خرید یک “تحقیق مرحله دوم” را تضمین می کند زیرا می ترسد این معامله “به کاهش قابل توجه رقابت در یک بازار یا بازارهای بریتانیا منجر شود”. در بروکسل، تنظیم‌کننده‌های بازار اتحادیه اروپا نیز نگاه دقیق‌تری به معنای این معامله برای مصرف‌کنندگان اروپایی دارند. Sony Computer Entertainment به ویژه از خرید ناراضی است و منبع اصلی مخالفت با معامله ای است که توسط تنظیم کننده ها ذکر شده است. سونی نگران است که با این خرید، مایکروسافت بتواند فرنچایزهای بازی های محبوبی مانند «ندای وظیفه» را به پلتفرم پلی استیشن رد کند و کنترل بیش از حدی بر توانایی سونی برای ارائه تجربه ای مشابه یا بهتر از ایکس باکس وان داشته باشد.

با تشکر فراوان از DeathtoGnomes برای راهنمایی.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران