خرید مادربرد کامپیوتر خانگی و گیمینگ 2023 با بهترین قیمت اگزو گیم | techpowerup

شرکت سومی که به عنوان یکی از بهترین ها میتوان معرفی کرد شرکت ام‌اس‌ای است. شركت بزرگ و خوش‌نامي چون ايسوس هميشه به عنوان يكي از بهترين شركت هاي توليد كننده ابزارهاي الكترونيكي شناخته مي‌شود و دور از انتظار نيست كه اين شركت با سه مدل از بهترين مادربردهاي دنيا جايگاه نخست را ازآن خود كند. سه مدل پرفروش با كيفيت مادربرد ایسوس، با نام‌هاي PRIME H310-PLUS LGA 1151 Motherboard و PRIME H310M-K R2.0 LGA 1151 Motherboard و PRIME H310M-C/PS R2.0 LGA 1151 Motherboard هستند. قیمت مادربرد ها در برندهای دیگر تفاوت زیادی دارد اما شرکت ایسوس با بهینه کردن اسلات ها و بالا بردن کارایی قیمت محصولات را کاهش داده است. اسلات های مختلفی برای دسترسی و نصب انواع سخت‌افزار‌ها بر روی مادربرد وجود دارند.Slot در زبان انگلیسی به معنای شکاف است. در واقع بر روی هر اسلات در این تخته، یک قطعه سخت‌افزاری نصب می‌شود.

مادربرد ایسوس مدل ASUS ROG STRIX B550-XE WIFI GAMING مخصوص ارز چیا

به‌عنوان مثال، پردازنده‌های اینتل برای فعالیت روی مادربرد Asus Z97 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ولتاژی بین ۰.۷ تا ۱.۴ ولت ایجاد کنند. پردازنده‌های امروزی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش تولید حرارت، در شرایط کاری مختلف از ولتاژ متغیری بهره می‌برند. بنابراین هنگام انجام امور سبک پردازنده می‌تواند با کمتر از ۰.۸ ولت فعالیت داشته باشد. در حالتی که تمامی هسته‌ها با حداکثر توان خود فعال باشند، ولتاژ مورد نیاز پردازنده به ۱/۴ ولت یا بیشتر افزایش می‌یابد. این مادربرد مانند سایر مادربردها از یک باتری CR2032 برای تغذیه مدار زمان‌بندی استفاده می‌کند و اطلاعات و زمان را برای مادربرد نگه‌داری می‌کند. البته نیرو و توان باتری همیشگی نیست و به محض پایان یافتن، مادربرد به‌طور پیش‌فرض به زمان شروع/تاریخ در حافظه‌ی فلش دسترسی پیدا می‌کند.

فاکتور فرم مادربرد

این نوع مادربرد 462 پین پردازنده دارد و از پکیجینگ PGA نیز پشتیبانی می کند. شما میتوانید به خرید و مقایسه انواع محصولات مادربرد و دیگر محصولات درفروشگاه اینترنتی مقداد ای تیبپردازید. یکی از اجزای مهم و تاثیرگذاری که اسلات اختصاصي آن بر روی مادربرد نصب است باتری کوچکی به نام سیماس است.

به‌همین دلیل تنها در صورتی که به درگاه و پورت‌های بیشتر احتیاج دارید، به سراغ مادربرد‌های بزرگ و گران‌تر بروید. مادربردهای بهتر از USB3پشتیبانی میکند، البته این ویژگی بیشتر مناسب کسانی است که از یک هارد دیسک اکسترنال با امکان اتصال به پورت USD3استفاده می کنند. SLIو CrossFire امکان متصل شدن همزمان حداقل دو گرافیک به سیستم وجود دارد.

http://asanbehbar.ir

، به این معنی که باید مطمئن شوید که شکاف‌های توسعه کافی روی مجله خبری سخت افزار کامپیوتر بورد دارید و تعداد مناسبی برای پشتیبانی از تمام نیازهای فعلی و آینده شما دارند. جنس این برد از سیلیسیم است و برای مقاومت بیشتر، درصد کمی چوب به آن اضافه شده‌است. این تخته بزرگ الکترونیکی علاوه بر قطعاتی که گفته‌شد،دارای قطعات الکترونیکی دیگری نیز هست. قطعاتی مانند خازن، ترانزیستور، انواع مقاومت‌ها و دیود، آی‌سی و ورودی‌های دیگری، روی این برد پیاده‌سازی شده‌است. این بخش برای اتصال پایه‌های فن و هیت سینک به برد استفاده میشود، البته قبل از آن باید سی‌پی‌یو را در جای خود قرار دهید. مادربرد، کیس و منبع تغذیه باید با هم سازگار باشند تا به درستی کنند.

  • سوالپاسخقطعات مختلف کامپیوتر چگونه به مادربرد متصل می‌شوند؟انواع اجزا سیستم کامپیوتری مانند، سی پی یو، کارت گرافیک، کارت صدا، رم و غیره از طریق اسلات‌ به مادربرد متصل می‌شوند.
  • قیمت مادربرد گیمینگ بسیار متغیر است و به تعداد و نوع اسلات‌ها و نحوۀ استفاده شما از آن بستگی دارد.
  • ممکن است لوگوی برند روی مادربرد هک نشده باشد اما حتما مدل آن را خواهید دید.
  • زمانی که قصد خرید مادربرد دارید، باید به اندازه آن، سوکت، مقدار و نوع رم پشتیبانی شده، تعداد درگاه‌های توسعه و…
  • وظیفه سی پی یو پردازش تمامی اطلاعاتی است که شما با آن ها سروکار دارید.
تحریریه Techpowerup