خرید اینترنتی مادربرد کامپیوتر کالاوما | techpowerup

فهمیدن مدل مادربورد از روی چیپروی چیپ مادربورد بگردید تا کد ۴ رقمی پیدا کنید. این کد می‌تواند با یک حرف شروع شود و سه عدد در ادامه آن بیاید ممکن است یک کد ۴ رقمی باشد. از خصوصیت دیگر این سوکت می‌توان 462 پین بودن پردازنده آن دانست. ازاین‌رو یک کانکتور با ۸ پین اضافی برای حل این مشکل تعبیه شده است که چهار مجموعه‌ی دیگر از پین‌های ۱۲ ولتی را برای استفاده فراهم می‌کند. در صورت تجهیز پردازنده‌ی مرکزی به واحد گرافیکی یکپارچه، سوکت HDMI و DVI-D فعال می‌شود. طبیعی است؛ پس بیایید این تصویر را کنار بگذاریم و با دیاگرامی ساده بررسی را شروع کنیم.

  • اما به همان دلایلی که یک تراشه‌ی جداگانه برای شبکه در نظر گرفته شده است، و همچنین به‌عنوان مثال استفاده از کارت گرافیکی جداگانه ارزش بیشتری دارد، ایسوس تراشه‌ی صدا را نیز جدا کرده است.
  • شرکت ازراک از آوریل 2013 به صورت رسمی وارد عرصه تولید و ساخت مادربرد شد و در حال حاضر لقب سومین کمپانی بزرگ در عرصه تولید و ساخت مادربرد را از آن خود کرده است.
  • شما میتوانید به خرید و مقایسه انواع محصولات مادربرد و دیگر محصولات درفروشگاه اینترنتی مقداد ای تیبپردازید.
  • خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است.

این چهار نوع مادربرد بر اساس سایز و اندازه و شکل ظاهری مادربورد ها دسته بندی و اسم گذاری شده اند. در این انواع به طور معمول به هر میزان که یک مادربرد کوچکتر باشد قابلیت های آن کمتر است. تمام این نکات شما را برای خرید بهتر و دقیق تر یک مادربرد آماده تر مي‌كند.

http://asanbehbar.ir

خطوط 3.3V ،+5+ و +12V برق را به اجزای مختلف موجود در خود مادربرد می‌رسانند. همچنین به پردازنده‌، DRAM و هر دستگاهی که به سوکت‌های افزوده‌شده مانند USB یا PCI Express وصل شده باشد، برق می‌دهد. دستگاه‌هایی که از درگاه‌های SATA استفاده می‌کنند، به‌طور مستقیم از PSU برق می‌گیرند.

آموزش تصویری قطعات داخل کیس کامپیوتر و کاربرد آن‌ها

این پورت تقریبا منسوخ شده ‌است و با این حال، اکثر تولیدکنندگان مادربرد هنوز روی استفاده از آن اصرار دارند. شرکت گیگابایت در زمینه تولید مادربرد یکی از رقیبان اصلی برند ایسوس محسوب می شود. مادربردهای این شرکت بسیار با کیفیت و با طول عمر زیاد است که همین مسئله این برند را به یکی از برندهای پرطرفدار تبدیل کرده است. یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که بیشتر برای نصب انواع حافظه‌های جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت استفاده از رابط PCIe سرعت بسیار بالایی را در اختیار حافظه‌های جامد قرار می‌دهد. پهنای باند پورت‌های M.2 به مدل چیپست و در مرحلۀ بعد به مدل پردازنده بستگی دارد.

ASUS PRIME Z690-P WIFI D4 Motherboard

در مجله خبری سخت افزار کامپیوتر نمونه‌ی این مقاله، که با رنگ قرمز مشخص شده است، ایسوس از طراحی خود به‌نام TPU (“واحد پردازش TurboV”) استفاده می‌کند که سرعت و ولتاژ کلاک را به سطحی خوب و قابل‌کنترل تنظیم می‌کند. چیپ‌های بیشتر برای کمک بیشترپردازنده‌ها و تراشه‌ها در پشتیبانی یا اتصال محدودیت دارند؛ ازاین‌رو بیشتر تولیدکنندگان مادربرد با استفاده از دیگر مدارهای مجتمع، محصولاتی با ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، این ویژگی‌ها ممکن است افزودن پورت‌های SATA بیشتر یا کانکتورهای دستگاه‌های قدیمی باشد.

Asus Prime H410M-R Motherboard