هر MCD دارای 16 مگابایت کش Infinity (کش L3) است. و یک رابط حافظه 64 بیتی GDDR6 (دو مسیر 32 بیتی GDDR6). شش مورد از آنها علاوه بر رابط حافظه 384 بیتی GDDR6 GPU هستند. در طرح همه چیز، GPU دارای یک گذرگاه حافظه 384 بیتی یکپارچه و پیوسته است، زیرا هر GPU مدرن از چندین کنترلر حافظه داخلی برای دستیابی به یک گذرگاه حافظه گسترده استفاده می کند. بنابراین، “Navi 31” دارای مجموع حجم Infinity Cache 96 مگابایت است که ممکن است کمتر از 128 مگابایت “Navi 21” باشد، اما AMD اندازه کش را در GPU افزایش داده است. حافظه نهان L0 در واحدهای محاسباتی اکنون به صورت عددی 240 درصد افزایش یافته است. حافظه نهان L1 300٪ و حافظه نهان L2 بین موتورهای سایه زن به میزان 50٪ به اشتراک گذاشته شده است. تایید شده است که RX 7900 XTX از حافظه GDDR6 20 گیگابیت در ثانیه در این اسلاید برای پهنای باند حافظه 960 گیگابایت بر ثانیه استفاده می کند.
GCD شامل شش موتور Shader است که هر کدام دارای 16 واحد محاسباتی (یا 8 واحد محاسباتی دوگانه) هستند که بر روی 1024 پردازنده جریانی اجرا میشوند. AMD ادعا می کند که IPC این پردازنده های جریانی را نسبت به RDNA2 دو برابر کرده است. ALU های جدید RDNA3 از دستورالعمل های BF16 نیز پشتیبانی می کنند. موتور SIMD “Navi 31” دارای توان عملیاتی FP32 61.6 TFLOP/s است که نسبت به 23 TFLOP در ثانیه “Navi 21” 168 درصد افزایش دارد. این اسلاید جزئیات موتور جدید Ray Tracing را نشان نمیدهد، اما به ویژگیهای جدید RT، ماتهای بزرگتر، نرخ تقاطع پرتو 50 درصد بالاتر، برای افزایش عملکرد RT تا 1.8 برابر بیشتر از ساعتهای موتور 2.505 گیگاهرتز اشاره دارد. ; در RX 6950 XT. ارتقاهای عمده دیگری در قابلیت های شطرنجی سه بعدی GPU وجود دارد، از جمله افزایش 50 درصدی در نرخ prim/clk و افزایش 100 درصدی در نرخ حذف prim/vertex. خط لوله پیکسل شاهد افزایش 50 درصدی مشابهی در پریم/ساعت و پیکسل/ساعت است. و منتظر پیکسل همزمان.