مطالعهای که اخیراً در مورد بازار بازیهای ویدیویی رایانه شخصی منتشر شده است به تأثیر فناوری ضد دزدی دریایی بر این تجارت میپردازد. به طور خاص، The Revenue Effects of Denuvo Digital Rights Management در بازی های ویدیویی رایانه شخصی، اثر William M. Volckmann II، به تأثیرات درآمدی ناشی از شکستن یا دور زدن محافظت های DRM می پردازد.
دامنه تأثیرات دزدی دریایی که شرکتهای نرمافزار بازیهای رایانهای با آن مواجه هستند، بسیار گسترده است. یکی از نکات برجسته این مطالعه، همانطور که در تیتر ما خوانده شده است، این است که “دزدی دریایی باعث می شود که میانگین درآمد کل تا 20٪ کاهش یابد، زمانی که Denuvo به سرعت کرک می شود.” بنابراین، شرکتها بهویژه مشتاق محافظت از کالاهای خود در چند هفته اول عرضه هستند. برای این منظور، به نظر میرسد که شرکتها مانند Denuvo با فناوریهای دیگر محافظت چندلایه خواهند داشت. اگرچه شکایات مکرری در مورد عناوین راهاندازی بدون بهینهسازی و عقب ماندن بیشتر توسط DRM مزاحم وجود دارد، شرکتهای درگیر معمولاً چنین نگرانیهایی را رد میکنند. اکنون میبینیم که چرا – احتمالاً یک پنجم کل درآمد در خطر است.
به طور خلاصه، طبق این مطالعه، هر چه یک کرک به تاریخ انتشار نزدیکتر باشد، تأثیر بالقوه آن بر درآمد بیشتر است.
سه ماه اول
یکی دیگر از یافته های جالب منتشر شده توسط Volckmann این بود که “توجیه کمی برای استفاده طولانی مدت Denuvo (یعنی برای بیش از سه ماه) وجود دارد.” هنگامی که یک بازی کرک شده بود، این مطالعه “تقریباً به طور متوسط از دست دادن درآمد کل صفر” را مشاهده کرد بعد از هفته 12، یا Denuvo DRM پس از این دوره مقدماتی توسط ناشر حذف شد.
Volkmann اذعان داشت که گیمرها نسبت به “عوارض جانبی فنی منفی” Denuvo حساس هستند. محققی از دانشگاه کارولینای شمالی، به نظر میرسد حذف DRM را پس از سه ماه توصیه میکند، زیرا تحقیقات نشان میدهد که «توجیه کمی برای استفاده طولانیمدت Denuvo وجود دارد». ما فقط می توانیم آرزو کنیم که ناشران بازی به این تحقیق توجه داشته باشند.
پیش بینی اینکه کدام بازی ها کرک می شوند
Volkmann همچنین دادهها را بررسی کرد تا ببیند آیا نشانگر اصلی برای کرک شدن سریع یک بازی پس از انتشار وجود دارد یا خیر. به طور کلی، او می گوید که “ویژگی های یک بازی نمی تواند احتمال کرک شدن آن را توضیح دهد.” به نظر نمیرسد که نویسنده مطالعه هیچ نشاندهندهای از یک بازی پیدا نکرده است که «احتمالاً» کرک شود – تا زمانی که گروههای کرک به عنوان علاقه مند بودند.
به راحتی می توان فهمید که چرا یک ناشر ممکن است جذب Denuvo شود تا به طور بالقوه آن 20٪ قبلی را در 12 هفته اول پس انداز کند (منهای هزینه های Denuvo). با این حال، آنها واقعاً یک پیش بینی محکم برای مدت زمان موفقیت DRM ندارند. با این حال، اگر آنها بتوانند با دور انداختن Denuvo پس از 12 هفته پس انداز پول خود را پس انداز کنند، به نظر می رسد یک اقدام خوب باشد. مطمئناً قراردادهای DRM طولانیتر به نظر میرسد که پولی از بین میرود.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
تحریریه Techpowerup