در انتظار بازار مانیتورهای بازی در سال 2023، اگر انواع پنلهای عرضهشده و مدلهای عرضهشده توسط برندها همچنان متنوع باشند، زیرا بازار کلی مانیتورهای LCD همانطور که انتظار میرفت منقبض میشود، همچنان فرصتهایی برای حفظ رشد محمولهها وجود خواهد داشت. TrendForce معتقد است که استراتژی محصول نوع M به بازار مانیتورهای بازی کمک می کند برخلاف روند رشد کند. اول اینکه، محصولات بازی ارزان قیمت با کاهش مشخصات و هزینه ها مقرون به صرفه تر می شوند و فاصله قیمت بین این محصولات و مانیتورهای همه منظوره کاهش می یابد. علاوه بر این، ممکن است یک خط تولید 100 هرتزی برای جایگزینی بازار قبلی 75 هرتز ورزشهای الکترونیکی اضافه شود. بازار گرانقیمت به توسعه محصولات ورزشی الکترونیکی با فناوریهای جدید مانند QD-OLED، OLED و Mini LED ادامه میدهد، در حالی که به طور همزمان تجربه کاربری مصرفکننده را بهبود میبخشد تا مصرفکنندگان را روی محصولات esport هنگام بازی متمرکز کند. خرید مانیتور و ترویج ورزشهای الکترونیکی. نظارت بر سهم بازار
بازار مانیتورهای بازی با کاهش عرضه در سال 2022 به 20.5 میلیون دستگاه با رکود آغازین روبرو می شود.
مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران
طبق گفته TrendForce، با قضاوت بر اساس سهم بازار مانیتورهای بازی تخت و منحنی، سطوح بازی منحنی حدود 41 درصد از بازار را در سال 2021 به خود اختصاص دادند. در سال 2022، این سهم به 44 درصد افزایش خواهد یافت و باید فرصتی برای رسیدن به 46 درصد داشته باشد. در سال 2023. علاوه بر افزایش عرضه پنل های مانیتور منحنی و نسبت قیمت به عملکرد بالای آنها، رشد سهم بازار محصولات Ultra-Wide نیز یکی از دلایل افزایش محصولات منحنی است.
از نظر انواع پنل های مانیتور بازی، VA حدود 48 درصد از محموله ها را در سال 2021 به خود اختصاص داد، IPS با 43 درصد پس از آن و TN 9 درصد را به خود اختصاص داد. در سال 2022، سهم بازار TN به کاهش خود ادامه خواهد داد و تنها 4٪ تخمین زده می شود، در حالی که VA تا زمانی که قیمت پانل رقابتی باشد، این فرصت را خواهد داشت تا به 52٪ افزایش یابد. شایان ذکر است که پس از راه اندازی سامسونگ دیسپلی (SDC) QD-OLED و ال جی دیسپلی (LGD) پنل های نظارتی OLED ورزشی الکترونیکی سفید رنگ، محصولات ورزشی الکترونیکی OLED در سال 2022 شروع به ظهور کردند و انتظار می رود سهم بازار آن به 0.4 برسد. ٪ امسال. علاوه بر این، برندهای مانیتور موفق به عرضه محصولات OLED شده اند و پیش بینی می شود سهم بازار این دسته در سال 2023 به 2 درصد برسد.
تحریریه Techpowerup