اینتل N100 Quad E-Core عملکرد بازی

به طور طبیعی، تست درون بازی توجه را بر روی پردازنده گرافیکی یکپارچه N100 متمرکز می‌کند، بر اساس معماری Xe-LP تیم بلو – دارای 24 واحد اجرایی (EU)، پشتیبانی از قابلیت رمزگشایی AV1 و پخش ویدئو با نرخ 8K 60 FPS. Arc Alchemist در مقایسه با iGPU Xe-LP عملکردی تقریباً دو برابری ارائه می دهد، بنابراین ما انتظار نداریم که یک “عامل شگفت انگیز” بزرگ توسط SoC خوش دست Alder-Lake-N (6W TDP) ارائه شود. تیم پاندورا یک لپ‌تاپ را با 8 گیگابایت رم DDR5 و پردازنده چهار هسته‌ای N100 (قابلیت تقویت توربو تا 3.4 گیگاهرتز) با 6 مگابایت حافظه نهان L3 مقایسه کرد. این دستگاه فوق قابل حمل می‌توانست در چند بازی قدیمی به 60 فریم در ثانیه برسد، اما اکثر عناوین تست شده بین 20 تا 30 فریم در ثانیه (به طور متوسط) اجرا می‌شدند. تنظیمات گرافیکی به صورت جهانی روی حداقل تنظیم شده است، با رزولوشن 1280 x 720 (720p) در ده بازی: CS:GO، Dota 2، Forza Horizon 4، Genshin Impact، GTA V، Grid Autosport، Minecraft، Resident Evil 5، Skyrim، و سگ های خوابیده

تیم Pandory گفت: “ما 10 بازی ویندوزی را با استفاده از لپ تاپ Chuwi Gemibook XPRO آزمایش کردیم. پردازنده N100 اینتل نیز در واحدهای Beelink Mini PC مانند Mini S12 استفاده می شود.”

مشخصات فنی:

  • پردازنده: پردازنده اینتل N100
  • رم: 8 گیگابایت تک کانال DDR5
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics Xe 24 EU در 750 مگاهرتز
  • سیستم عامل: ویندوز 11 HOME 64 بیتی



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تیم Pandory پتانسیل بازی یک SoC Alder-Lake-N اینتل را آزمایش کرد – تعداد کمی از خروجی ها زحمت پوشش N100 را در این زمینه به خود اختصاص دادند، زیرا ترکیب تراشه فقط E-هسته است و فقط از حافظه تک کانال پشتیبانی می کند. . تیم بلو با جایگزینی با بودجه بسیار کم در سال 2022 برای خط‌های قدیمی‌تر پردازنده‌های پنتیوم و سلرون، بر بهره‌وری انرژی نسبت به عملکرد خام تأکید کرده است. استفاده از هسته‌های مدرن CPU Gracemount مزایایی را به همراه دارد، از جمله پشتیبانی از حافظه نهان L3، اما این تراشه با بهره‌وری اولیه طراحی شده است.