اینتل با عرضه محصولات قدرتمند نسل بعدی هوش مصنوعی را در همه جا شتاب می دهد

در راه اندازی “AI Everywhere” امروز در نیویورک، اینتل مجموعه بی نظیری از محصولات هوش مصنوعی را معرفی کرد تا مشتریان بتوانند راه حل های هوش مصنوعی را در همه جا ارائه دهند: در مرکز داده، در ابر، در شبکه، دستگاه های جانبی و رایانه های شخصی. گلسینگر گفت: «نوآوری هوش مصنوعی در آستانه افزایش تأثیر اقتصاد دیجیتال تا یک سوم تولید ناخالص داخلی جهانی است. اینتل فناوری‌ها و راه‌حل‌هایی را توسعه می‌دهد که مشتریان را قادر می‌سازد تا به طور یکپارچه هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود، در فضای ابری و، به طور فزاینده‌ای، به صورت محلی روی رایانه شخصی و در لبه، جایی که داده‌ها تولید و استفاده می‌شود، ادغام و اجرا کنند. »

گلسینگر ردپای گسترده هوش مصنوعی اینتل را ارائه کرد که از سرورهای ابری و سازمانی تا شبکه‌ها، مشتریان حجمی و محیط‌های لبه‌ای فراگیر را در بر می‌گیرد. او همچنین تاکید کرد که اینتل در مسیر ارائه پنج گره فناوری فرآیند جدید در چهار سال است. ماموریت اینتل این است که هوش مصنوعی را از طریق پلتفرم‌هایی با طراحی استثنایی، راه‌حل‌های امن و پشتیبانی از اکوسیستم‌های باز به همه جا برساند. مجموعه هوش مصنوعی ما با راه‌اندازی امروز Intel Core Ultra تقویت می‌شود و عصر رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی و نسل پنجم شتاب‌دهی شده با هوش مصنوعی را آغاز می‌کند. Xeon برای شرکت،” Gelsinger گفت.

نکات برجسته عبارتند از:

  • خانواده پردازنده‌های موبایل اینتل Core Ultra، اولین پردازنده‌های مبتنی بر فناوری پردازش اینتل 4 و اولین پردازنده‌ای که از بزرگ‌ترین تغییر معماری این شرکت در 40 سال گذشته بهره می‌برد، کارآمدترین پردازنده‌های کلاینت اینتل را ارائه می‌کند و در عصر هوش مصنوعی رایانه‌های شخصی آغاز می‌شود. .
  • خانواده پردازنده های Xeon نسل پنجم اینتل با شتاب هوش مصنوعی در هر هسته طراحی شده است که به بهبود هوش مصنوعی و عملکرد کلی و کاهش هزینه کل مالکیت (TCO) کمک می کند.
  • مدیر عامل اینتل، پت گلسینگر، ابتدا شتاب دهنده هوش مصنوعی Intel Gaudi 3 را به نمایش گذاشت که طبق برنامه سال آینده وارد بازار خواهد شد.

Intel Core Ultra به رایانه های شخصی هوش مصنوعی و برنامه های جدید قدرت می دهد

Intel Core Ultra بزرگترین تغییر معماری این شرکت در 40 سال گذشته است و نسل رایانه های شخصی AI را با نوآوری در همه زمینه ها راه اندازی می کند: محاسبات CPU، گرافیک، قدرت، عمر باتری و ویژگی های جدید هوش مصنوعی عمیق. PC AI بزرگترین تحول تجربه رایانه شخصی در 20 سال گذشته را نشان می دهد، از لپ تاپ های Centrino اینتل بدون اتصال به اتصال به Wi-Fi از هر نقطه.

Intel Core Ultra از اولین شتاب دهنده هوش مصنوعی مشتری روی تراشه اینتل، واحد پردازش عصبی یا NPU بهره می برد تا سطح جدیدی از شتاب هوش مصنوعی با صرفه جویی در مصرف انرژی را با بهره وری انرژی 2.5 درصدی بار بیشتر از نسل قبلی فراهم کند. GPU در کلاس جهانی و CPU پیشرفته هر کدام به یک اندازه قادر به تسریع راه حل های هوش مصنوعی هستند.

Xeon جدید هوش مصنوعی قدرتمندتری را به مرکز داده، ابر، شبکه و لبه می آورد
نسل پنجم پردازنده‌های اینتل زئون که امروز نیز معرفی شد، پیشرفت قابل توجهی در عملکرد و کارایی ارائه می‌دهد: در مقایسه با نسل قبلی عملکرد محاسباتی عمومی و 36 درصد عملکرد متوسط ​​بالاتر در هر وات را ممکن می‌سازد. در طیف وسیعی از بارهای کاری مشتری. مشتریانی که از یک چرخه نوسازی پنج ساله معمولی پیروی می کنند و حتی از نسل های قدیمی تر به روز می شوند، می توانند هزینه کل مالکیت خود را تا 77% کاهش دهند.

Xeon تنها پردازنده مرکز داده اصلی با شتاب هوش مصنوعی داخلی است، با نسل پنجم Xeon جدید تا 42 درصد استنتاج بالاتر و تنظیم مدل‌هایی با حداکثر 20 میلیارد پارامتر. همچنین این تنها پردازنده‌ای است که مجموعه‌ای از آموزش‌های MLPerf و نتایج آزمون استنتاجی ثابت و در حال بهبود دارد.

شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی یکپارچه Xeon، همراه با نرم‌افزار بهینه‌سازی شده و قابلیت‌های تله‌متری پیشرفته، استقرار مدیریت‌پذیرتر و کارآمدتر شبکه‌ها و بارهای کاری لبه‌ای را برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی، شبکه‌های تحویل محتوا و بخش‌های عمودی گسترده‌تر از جمله خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی و تولید امکان‌پذیر می‌سازد.

در رویداد امروز، IBM اعلام کرد که پردازنده‌های نسل پنجم اینتل زئون در پلتفرم watsonx.data خود در مقایسه با پردازنده‌های Xeon نسل قبلی در آزمایش 10، تا 2.7 برابر بازده جستجوی بالاتری کسب کرده‌اند. Google Cloud، که نسل پنجم Xeon را در سال آینده عرضه خواهد کرد. ، اشاره کرد که Palo Alto Networks به لطف شتاب داخلی در نسل چهارم Xeon از طریق Google Cloud، افزایش دو برابری در عملکرد مدل‌های تشخیص تهدید یادگیری عمیق خود را تجربه کرد. و استودیوی بازی‌سازی مستقل گالیوم استودیو به پلتفرم هوش مصنوعی Numenta که بر روی پردازنده‌های زئون اجرا می‌شود روی آورد تا عملکرد استنتاج را تا 6.5 برابر در مقایسه با نمونه ابری مبتنی بر GPU بهبود بخشد، بنابراین هزینه‌ها و تاخیر در بازی مبتنی بر هوش مصنوعی، Proxi را کاهش داد.

این نوع عملکرد نه تنها در مراکز داده و ابر، بلکه در شبکه‌ها و برنامه‌های کاربردی لبه در سراسر جهان، فرصت‌های جدیدی را برای هوش مصنوعی پیشرفته باز می‌کند.

به همان اندازه مهم، اینتل با بیش از 100 فروشنده نرم افزار همکاری می کند تا چندین صد برنامه کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی را به بازار رایانه شخصی بیاورد: طیف گسترده ای از برنامه های بسیار خلاقانه، سازنده و سرگرم کننده که تجربه رایانه شخصی را تغییر خواهند داد. برای مشتریان مصرف‌کننده و تجاری، این بدان معناست که مجموعه گسترده‌تر و جامع‌تری از برنامه‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی بر روی Intel Core Ultra به‌ویژه در مقایسه با پلتفرم‌های رقیب، بدون نقص اجرا می‌شوند. به عنوان مثال، سازندگان محتوا که در Adobe Premiere Pro کار می کنند، 40٪ عملکرد بهتری نسبت به رقبا تجربه خواهند کرد.

رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی مبتنی بر Intel Core Ultra اکنون در خرده‌فروشی‌های ایالات متحده برای فصل تعطیلات در دسترس هستند. در طول سال آینده، Intel Core Ultra هوش مصنوعی را در بیش از 230 مدل از تولیدکنندگان لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی در سراسر جهان ادغام خواهد کرد. رایانه های شخصی هوش مصنوعی تا سال 20284 80 درصد از بازار رایانه های شخصی را به خود اختصاص خواهند داد و ابزارهای جدیدی را به روش کار، یادگیری و ایجاد ما خواهند آورد.

شتاب هوش مصنوعی و راه حل ها در هر جایی که توسعه دهندگان به آنها نیاز داشته باشند
پردازنده‌های نسل پنجم Intel Core Ultra و Xeon در مکان‌هایی قرار می‌گیرند که ممکن است انتظار نداشته باشید. رستورانی را تصور کنید که انتخاب منوی شما را بر اساس بودجه و نیازهای غذایی شما هدایت می کند. یک کارگاه تولیدی که مسائل مربوط به کیفیت و ایمنی را در منبع شناسایی می کند. سونوگرافی که آنچه را که چشم انسان ممکن است از دست بدهد را می بیند. یک شبکه برق که برق را با دقت پر زحمت مدیریت می کند.

این موارد استفاده از محاسبات لبه نشان‌دهنده سریع‌ترین بخش محاسباتی در حال رشد است – انتظار می‌رود تا پایان دهه به بازار جهانی 445 میلیارد دلاری برسد – که در آن هوش مصنوعی سریع‌ترین حجم کاری را دارد. در این بازار، دستگاه های لبه و دستگاه های مشتری 1.4 برابر بیشتر از مرکز داده تقاضا برای استنتاج ایجاد می کنند.

در بسیاری از موارد، مشتریان از ترکیبی از راه حل های هوش مصنوعی استفاده می کنند. نگاهی به زوم، که بارهای کاری هوش مصنوعی را بر روی سیستم های مشتری مبتنی بر Core اینتل و راه حل های ابری مبتنی بر Intel Xeon در پلتفرم ارتباطات و همکاری همه در یک خود اجرا می کند تا تجربه کاربری و هزینه های بهینه را ارائه دهد. Zoom از هوش مصنوعی برای سرکوب پارس سگ همسایه و محو کردن دفتر خانه به هم ریخته شما و همچنین ایجاد خلاصه جلسه و ایمیل استفاده می کند.

برای اینکه فناوری‌های سخت‌افزاری هوش مصنوعی تا حد امکان در دسترس و آسان‌تر باشد، اینتل بهینه‌سازی‌هایی را در چارچوب‌های هوش مصنوعی مورد استفاده توسعه‌دهندگان (مانند PyTorch و TensorFlow) ایجاد می‌کند و کتابخانه‌های هسته‌ای (از طریق oneAPI) برای ساختن نرم‌افزار قابل حمل و با کارایی بالا هوش مصنوعی ارائه می‌کند. بر روی انواع سخت افزار

ابزارهای توسعه پیشرفته، از جمله OneAPI Toolkit و OpenVINO اینتل، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا از شتاب سخت‌افزاری برای بار کاری و راه‌حل‌های هوش مصنوعی بهره ببرند و به سرعت مدل‌های سازمانی را بسازند، بهینه‌سازی کنند و به کار ببرند. هوش مصنوعی در طیف گسترده‌ای از اهداف استنتاج.

نمای کلی: شتاب دهنده هوش مصنوعی Intel Gaudi
برای پایان دادن به این رویداد، Gelsinger یک به روز رسانی در مورد Intel Gaudi ارائه کرد که سال آینده ارائه می شود. او برای اولین بار نسل بعدی شتاب دهنده هوش مصنوعی را برای یادگیری عمیق و مدل های هوش مصنوعی مولد در مقیاس بزرگ معرفی کرد. اینتل به دلیل مزایای عملکردی رو به رشد و اثبات شده همراه با TCO و قیمت بسیار رقابتی، توسعه سریع خط لوله Gaudi خود را تجربه کرده است. با تقاضای رو به رشد برای راه‌حل‌های هوش مصنوعی مولد، اینتل امیدوار است با مجموعه شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی به رهبری گائودی، سهم بیشتری از بازار شتاب‌دهنده‌ها را در سال 2024 به خود اختصاص دهد.

اینتل با شرکای خود و یک اکوسیستم گسترده، فرصت‌های جدید رشد مبتنی بر هوش مصنوعی را باز می‌کند و هوش مصنوعی را به همه جا می‌آورد. امروز.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup