انواع پاور کامپیوتر 3 دسته بندی اصلی | techpowerup

پاور گرین در بازار ایران ، از پرفروش ترین پاورهای کامپیوتر می باشد. استفاده از تکنولوژی های جدید در تولید این محصول باعث شده است تا رقابت تنگاتنگی با پاورهای خارجی داشته باشد. بدلیل اینکه این محصول در ایران تولید می شود ، از قیمت مناسبی نسبت به رقبای خارجی برخوردار است.

  • بسیاری از پاور‌های کامپیوتر ۵- و ۱۲- ولت نیز تولید می‌کنند، اما ولتاژهای منفی به ندرت در سیستم‌های مدرن استفاده می‌شوند و برخی از پاورهای جدیدتر حتی ۵- ولت را نیز پشتیبانی نمی‌کنند.
  • پاور کولر مستر مدل MWE 650 WHITE ، یک پاور غیر ماژولار و دارای توان 650 وات می باشد.
  • پاورهای نیمه ماژولار از نظر بودجه در میانه لیست مدل‌های منبع تغذیه قرار دارند.
  • به این صورت از شلوغی درون کیس جلوگیری شده و علاوه بر زیبایی در اسمبل کیس، به خنک سازی بهتر فضای داخلی و قطعات موجود در کیس نیز کمک می‌کند.
  • پاور ریدمکس را می توان یکی از پاورهای باکیفیت در بازار ایران نامید.
  • منبع تغذیه کامپیوتر دیپکول DQ850-M-V2L دارای راندمان انرژی و گواهی 80 پلاس گلد، طراحی تمام ماژولار، قطعات و کیفیت ساخت خوب است.

یکی دیگر از عیب های مجله خبری سخت افزار کامپیوترهای غیر استاندارد و متفرقه، عدم وجود مدار محافظ موثر در برابر جریان هجومی اولیه است. هنگامی که یک پاور به برق زده می شود، در لحظات اولیه جریان بالایی از برق کشی ساختمان می کشد تا خازن های bulk خود را شارژ کند. مشکل آنجاست که اگر این جریان کشی بیش از حد بالا باشد، موجب فیوز زدن کنتور برق یا اختلال در عملکرد وسایل دیگر می شود. برای نمونه ممکنه است چراغ های ساختمان برای لحظه ای کم نور شوند یا محافظ وسایل مختلف را تحریک کند. بنابراین لزوماً وجود پروتکشن به معنای عملکرد صحیح و دقیق آنها نیست.

پاور کولر مستر Cooler Master G700 Gold 700W

برای خرید پاور نیز اگر کمتر به قیمت گاور بپردازید، گزینه های مناسب تری پیدا خواهید کرد. در آخر تصمیم شما خریدار است که کدام مدل و برند را برای خرید پاور انتخاب کنید. شرکت ایسوس یکی از خوشنام ترین ها در صنعت بزرگ ابزار های الکترونیکی است. پاور های ایسوسمانند دیگر محصولاتش به یکی از رقیبان بازار تبدیل شده است.

پاور کامپیوتر تسکو با توان 250 وات Tsco مدل TP 650W

اما در حالت کلی، یک پاور رده پایین را با قیمت‌های کمتر از یک میلیون تومان می‌توانید بخرید، اما اگر به دنبال خرید پاور گیمینگ رده بالا هستید باید هزینه‌ بیشتر از ۵ میلیون تومان بپردازید. پاور یکی از حیاتی‌ترین اجزاء کیس محسوب می‌شود و بنابراین در انتخاب و خرید پاور گیمینگ حساسیت زیادی به خرج بدهید. این شرکت با محصولات با کیفیت و رقابتی خود توانسته است دو مدل از این پاور ها را به پرفروش ترین های بازار تبدیل کند. دو مدل پاور تسکو به نام های TP 570W Computer Power Supply و TP 620W Computer Power Supply روانه بازار کرد و انصافا کیفیت خوب و کارکرد بالایی داشتند. حال که اهمیت این قطعه و کار کوچک اما مهمی که انجام می دهد را فهمیدید، با ویژگی های مهمی که باید در هنگام خرید پاور به آن توجه کنید؛ آشنا می شوید.

در قسمت پشتی پاور کامپیوتر یک پورت نر و سه شاخه وجود دارد که به آن یک کابل برق متصل می شود. کانکتورهایی به اجزا و قطعات مختلف دستگاه شما متصل می شود و برق را تامین می کند. بعضی برای وصل شدن به مادربرد طراحی شده اند اما بعضی دیگر کانکتورهایی دارند که در هارد دیسک ها، فن ها، فلاپی درایوها، کارت های ویدئویی و…

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup