انواع پاور کامپیوتر 3 دسته بندی اصلی | techpowerup

مجله خبری سخت افزار کامپیوترشنهاد می کنیم قبل از خرید پاور تراست ، قیمت و مشخصات فنی پاور را با مدل های موجود در سایت را بررسی کنید. منبع تغذیه کامپیوتر Antec NE750G M یک انتخاب مطمئن برای سیستم‌های مُدرن یا مجهز به قطعات گران قیمت است؛ هرچند که برای کارت‌های گرافیک رده بالا پاسخگو نیست. در صورتی که موفق به تهیه این پاور خوب نشدید، می توانید سراغ مدل FSP Hydro G PRO 750W بروید. پاورهای 550 واتی برای بسیاری از سیستم‌های گیمینگ رده پایین تا میان رده مناسب هستند و در بین پاورهای 550 واتی توصیه ما مدل‌های گلد (پاور Gold) است. این پاور گرین از راندمان انرژی منطبق بر 80 پلاس گلد، کابل‌های تخت و قطعات مرغوب بهره می‌برد که در این رده قیمتی ارزش خرید خوبی دارد. همچنین نوع کابل منبع تغذیه کامپیوتر می‌تواند فلت (تخت)، معمولی یا غیر فلت و اسلیو شده (روکش‌دار) باشد.

  • با این حال در جدول زیر به صورت دقیق فرم فاکتورهای رایج و سایزشان ذکر شده است.
  • پیشنهاد دوم ما در همین رده پاور 530 واتی گرین GP530A-EUD است که طبق ادعای گرین دارای راندمان انرژی منطبق بر گواهی 80 پلاس برنز است.
  • از مزایای این پاور می توان راندمان انرژی بالا، توانایی کار در دمای بالا و فشار نیاوردن به برق کشی ساختمان را برشمرد.
  • همچنین برخی کارت‌های گرافیک نسل جدید چون سری RTX 40 انویدیا به کانکتور تغذیه جدید 16 پینی 12VHPWR نیاز دارند که در پاورهای قدیمی یافت نمی‌شود.
  • بنابراین عملکرد یا بهره وری منبع تغذیه به نحوه تبدیل این جریان و مقدار انرژی که از بین می رود اشاره دارد.

با این حال بازهم قویاً توصیه می‌شود هرگز از پاورهای متفرقه و غیر استاندارد؛ به ویژه برندهای بی نام و نشان چینی یا برندهای ایرانی متفرقه استفاده نکنید. دقت داشته باشید متأسفانه گواهی 80Plus روش مطمئنی برای پی بردن به کیفیت یک پاور نیست. بسیاری از پاورهای ارزان یا متفرقه واقعاً گواهی 80Plus را اخذ نکرده اند و صرفاً سازنده یا برند آنها ادعا می‌کند آن پاور دارای راندمان انرژی منطبق بر گواهی 80Plus ادعایی است. بنابراین نشان 80Plus می تواند به دو صورت رسمی (دارای گواهینامه) و بدون گواهینامه (صرفاً ادعا) باشد. بهترین و آسان‌ترین روش برای اینکه بفهمید به پاور چند وات نیاز دارید یا باید پاور چند وات بخرید، استفاده از ابزارهای آنلاین محاسبه توان پاور است. در این ابزارهای آنلاین شما مشخصات قطعات کامپیوتر خود را وارد می‌کند تا میزان مصرف مجوع آنها و پاور مورد نیاز کامپیوتر شما محاسبه شود.

راهنمای خرید از اگزو

شرکت دیپ کول ، یک برند نام آشنا در سطح جهانی است و محصولات متعددی را همچون کیس ، پاور ، فن سی پی یو ، فن کامپیوتر ، فن لپ تاپ و لوازم جانبی کامپیوتر را تولید می کند. پاور دیپ کول در مدل های مختلفی عرضه می شود و می توان به پاورهای ماژولار ، نیمه ماژولار ، غیر ماژولار و پاورهای حرفه ای و گیمینگ اشاره کرد. اگر قصد خرید پاور دیپ کول را دارید ، پیشنهاد می کنیم تا با بررسی انواع پاور کامپیوتر در فروشگاه اینترنتی پورومیکس و مقایسه آن ها ، بهترین پاور کامپیوتر مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. شرکت کولرمستر ، از شرکت های معتبر در زمینه تولید تجهیزات وقطعات کامپیوتر می باشد. این شرکت محصولاتی از قبیل پاور کامپیوتر ، کیس های گیمینگ و حرفه ای ، فن لپ تاپ ، خنک کننده های حرفه ای سی پی یو و واتر کولر را تولید می کند. گیمرها و دوستداران بازی با این برند آشنا هستند و محصولات گیمینگ کولرمستر در بازارهای جهانی بسیار پرفروش می باشد.

هر آن‌چه که باید از بازی The Lords of the Fallen بدانید

این پاورها را می توان در مدل های ماژولار ، نیمه ماژولار و غیر ماژولار در بازار پیدا کرد. پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر هیچ تأثیری بر سرعت کامپیوتر شما ندارد اما جزء حساس‌ترین قطعات کامپیوتر است و باید کوشید بهترین پاور کامپیوتر را انتخاب کرد. از محصولات شرکت Raidmax می توان به پاور کامپیوتر ، کیس ، خنک کننده سی پی یو ، لوازم جانبی ، کنترلر فن و فن های RGB اشاره کرد. پاور ریدمکس را می توان یکی از پاورهای باکیفیت در بازار ایران نامید. پاور Raidmax در مدل های مختلفی از جملهVORTEX ،SCORPIO ،THUNDER RGB ،COBRA و …

منبع تغذیه ماژولار انتک مدل HCG1000 Extreme

در منبع تغذیه نیمه ماژولار کابل‌های اصلی مانند کانکتور 24 پین مادربرد، کابل 8 پین CPU و کانکتور برق PCIe که به GPU متصل می‌شود قابلیت جداسازی ندارند. هر قابلیت دیگری که در آینده کاربر نیاز به افزودن آن داشته باشد می تواند با کابل، از بخش ماژولار پاور کامپیوتر اتصال دهد. پاورهای نیمه ماژولار از نظر بودجه در میانه لیست مدل‌های منبع تغذیه قرار دارند. در این لیست پاور کیس ماژولار در صدر و غیر ماژولار در انتهای لیست قرار دارد.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup