انواع پاور کامپیوتر 3 دسته بندی اصلی | techpowerup

در عین حال مصرف کارت‌های گرافیک نسل جدید می‌تواند به صورت لحظه‌ای به طرز شدیدی بالا برود که در پاورهای قدیمی موجب فعال شدن پروتکشن حفاظتی OPP و خاموش شدن کامپیوتر می‌شود. این مشکل در پاورهای منطبق بر استانداردهای بروز وجود ندارد و بر اثر افزایش لحظه ای مصرف کارت گرافیک دچار خاموشی نمی شوند. هر پاور دارای مشخصاتی شامل برند، مدل، توان اسمی، ماژولار یا غیر ماژولار بودن کابل ها و راندمان انرژی است. برای نمونه Enermax MarbleBron 550W یک پاور 550 واتی سری MarbleBron ساخت انرمکس است که با مشاهده جعبه یا مشخصات آن متوجه می‌شویم دارای راندمان انرژی منطبق بر 80PLUS Bronze و طراحی نیمه ماژولار است. یکی از راه‌های آسان و سریع برای پی بردن به راندمان انرژی یک منبع تغذیه کامپیوتر، توجه به گواهی 80Plus آن است. گواهی 80Plus که از وایت یا سفید شروع می‌شود و به تیتانیوم می‌رسد، بیانگر میزان راندمان انرژی یک پاور است که بسته به گواهی از 80 درصد شروع می‌شود و به 96 درصد می‌رسد.

  • همچنین قیمت مناسب محصولات شرکت تراست باعث شده تا خرید پاور برای سیستم های ارزان قیمت را راحت تر کند.
  • این برندها، محصولاتی خوب و با کیفیتی تولید می کنند که می توانید در فروشگاه بروزکالا از تمامی این محصولات دیدن فرمایید.
  • اما در لپ تاپ های امروزی سیستم هوشمندی وجود دارد که زمانی که لپ تاپ شما به برق مستقیم متصل است به طور همزمان هم باتری شما شارژ شده و همچنین شما با استفاده از برق مستقیم به انجام کارهایتان می پردازید.
  • منبع تغذیه‌های ارزان قیمت به طور معمول غیر ماژولار (Non-Modular) هستند و این به معنی نصب بودن تمامی کابل ها به صورت پیش فرض روی منبع تغذیه هستند.

برندهای مختلفی وجود دارند که پاور تولیدی بسیار با کیفیتی وارد بازار کرده‌اند، برندهایی مانند cooler master, deepcool و گرین. در ایران به دلیل قیمت بالای برندهای مطرح خارجی بیشتر افراد از منبع تغذیه‌های ایرانی گرین استفاده می‌نمایند. پشتیبانی از تعداد مناسب کابل که نشان می‌دهد به چه تعداد قطعه می‌توان برق‌رسانی کرد. در این نوشتار به مهم‌ترین نکات و راهنمای خرید پاور کامپیوتر می‌پردازیم تا بدون درگیر شدن با جزئیات فنی، هنوز بتوان بهترین پاور کامپیوتر را انتخاب کرد. با خواندن این راهنمای خرید پاور می توانید یک انتخاب بهتر و مطمئن تر داشته باشید. همچنین پس از ارائه نکات مهم در انتخاب و خرید پاور کامپیوتر، بهترین منبع تغذیه کامپیوتر در بازه‌های توانی مختلف بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

این گوشی‌ های قدیمی شیائومی به رابط کاربری MIUI 14 آپدیت می‌شوند

پاور کولر مستر مدل G600 Gold شرکت کولر مستر، یکی از تولیدکنندگان مطرح قطعات کامپیوتر در جهان می باشد. پاور کولر مستر مدل G600 Gold ، یک پاور غیر ماژولار و دارای توان 600 وات می باشد. مثلا منبع تغذیه باتوان ۵۸۰ وات دارای توان حداکثر ۷۳۰ وات است و توانایی تحمل بیش از این ندارد. از این رو و با توجه به در نظر داشتن امکان آپگرید سخت افزاری در آینده استاندارد نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید قدرت پاور باید به میزان مشخصی از نیاز روی کاغذ کامپیوتر بیشتر باشد.

انواع استاندارد پاور کامپیوتر

ساده‌ترین و پایین‌ترین گواهینامه مجله خبری سخت افزار کامپیوتر انرژی پاور 80Plus سفید یا White است و بالاترین یا بهترین آن Titanium است. خبر خوب اینکه لزوماً به یک پاور Titanium گران قیمت نیاز ندارید و پاورهای گلد غالباً از بالاترین ارزش خرید و راندمان مناسب برخوردار هستند. پاور کامپیوتر در تبدیل برق شهری به برق مستقیم قابل استفاده توسط قطعات کامپیوتر، بخشی از انرژی برق را هدر می‌دهد که غالباً به صورت گرما اتلاف می‌شود. بدیهی است هرچقدر که یک پاور راندمان انرژی بالاتری داشته باشد، مطلوب‌تر است و ضمن هدر رفتن برق کمتری، گرمای کمتری نیز تولید می کند و عمر بیشتری خواهد داشت. دقت داشته باشید باید همواره توان پاور انتخابی شما قدری بیشتر از بیشینه مصرف قطعات کامپیوتر شما باشد.

برند های محبوب پاور Power به ترتیب الویت عبارتند از گرین,کولر مستر,تسکو,مستر, … جدیدترین و داغ‌ترین مطالب را در شبکه‌های اجتماعی شهرسخت‌افزار دنبال کنید. در رینج 500 الی 550 وات پیشنهاد دیگری نداریم و بهتر است سراغ واتیج های بالاتر بروید. دقت داشته باشید در موارد زیادی اشاره برندها صرفاً به بخشی از خازن ها است و لزوماً همه خازن های بکار رفته در پاور ژاپنی یا با توانایی کار در دمای تا 105 درجه نیستند. از همین رو مطلوب ترین حالت بکارگیری خازن های تماماً مرغوب ژاپنی است.

http://asanbehbar.ir

تحریریه Techpowerup