اعلام IBM z16: هوش مصنوعی بلادرنگ برای پردازش تراکنش های بزرگ و اولین سیستم کوانتومی ایمن صنعت

اعلام IBM z16: هوش مصنوعی بلادرنگ برای پردازش تراکنش های بزرگ و اولین سیستم کوانتومی ایمن صنعت

IBM امروز از IBM z16، سیستم نسل بعدی آی‌بی‌ام با شتاب‌دهنده هوش مصنوعی روی تراشه یکپارچه، که استنتاج بهینه‌شده تأخیر را ارائه می‌کند، رونمایی کرد. این نوآوری به گونه ای طراحی شده است که مشتریان را قادر می سازد تا تراکنش ها را در زمان واقعی، در مقیاس، برای بارهای کاری حیاتی مانند کارت های اعتباری، مراقبت های بهداشتی و تراکنش های مالی تجزیه و تحلیل کنند. IBM z16 با تکیه بر تاریخچه رهبری امنیتی IBM، به طور هدفمند برای کمک به محافظت در برابر تهدیدات آینده نزدیک ساخته شده است که می تواند برای شکستن فناوری های رمزگذاری امروزی استفاده شود.

نوسازی برای ابر هیبریدی
IBM در سه سال گذشته سرمایه گذاری های قابل توجهی را برای حمایت از تعهد ما به پذیرش فناوری منبع باز در پلت فرم IBM zSystems و ایجاد یک تجربه توسعه دهنده مشترک در سراسر ابر هیبریدی صرف کرده است. این راه‌حل‌ها برای کمک به مشتریان ما طراحی شده‌اند تا از سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده کنند و از نقاط قوت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، ابرها و برنامه‌های کاربردی به‌طور یکپارچه استفاده کنند، در حالی که به آنها انعطاف‌پذیری برای اجرا، ساخت، مدیریت و مدرن‌سازی حجم‌های کاری بومی ابری را به دلخواه خود می‌دهند. از معماری

اطلاعیه های اخیر به عنوان بخشی از این تلاش عبارتند از:

  • IBM Z و Cloud Modernization Stack: برای کمک به مشتریان برای دستیابی به چابکی و سرعت بخشیدن به تحول خود، از جمله پشتیبانی از پروژه های منبع باز محبوب.
  • IBM Z و مرکز مدرنیزاسیون ابری: دروازه‌ای دیجیتال به طیف گسترده‌ای از ابزارها، آموزش‌ها، منابع، شرکای اکوسیستم و تخصص خاص صنعت از IBM Consulting برای کمک به مشتریان IBM zSystems برای تسریع نوسازی برنامه‌ها، داده‌ها و فرآیندهای خود در فضای باز. محیط. معماری ابر ترکیبی
  • قیمت‌گذاری سفارشی: رویکردی جامع برای اینکه مشتریانمان بتوانند به سرعت به تغییرات بار کاری پویا و نیازهای تجاری با قیمت‌گذاری ابری پاسخ دهند.
  • آوردن Anaconda به لینوکس در Z: نمونه‌ای از آوردن چارچوب‌ها و کتابخانه‌های معروف علم داده به این پلت‌فرم‌های سازمانی، ارائه یک تجربه کاربری ثابت از علم داده در ابر هیبریدی.
  • پشتیبانی کارآمد: خدمات پشتیبانی فناوری IBM به مشتریان IBM z16 پشتیبانی کلید در دست ارائه می‌کند تا به پیش‌بینی و جلوگیری از قطعی‌های برنامه‌ریزی نشده کمک کند، و همچنین خدمات فنی را تسریع می‌کند که چگونه کسب‌وکارها از فرصت‌های ارائه شده توسط فناوری ترکیبی محیط‌ها بهره می‌برند.

با IBM z16، IBM از یک رویکرد بسیار مشارکتی و مشتری محور استفاده کرد که صدها نفر از بیش از 70 مشتری را عمیقاً درگیر کرد، رویه‌ای که در حال حاضر برای سیستم‌های اصلی آی‌بی‌ام در حال انجام است. IBM z16 به طور کلی در 31 می 2022 در دسترس خواهد بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

IBM z16 استنتاج هوش مصنوعی را از طریق پردازنده IBM Telum خود به طور منحصر به فردی با پردازش تراکنش های بسیار امن و قابل اعتماد با حجم بالا که IBM به آن معروف است ترکیب می کند. برای اولین بار، بانک ها می توانند تقلب در تراکنش های بزرگ را تجزیه و تحلیل کنند: IBM z16 می تواند روزانه 300 میلیارد درخواست استنتاج را تنها با یک میلی ثانیه تأخیر پردازش کند. برای مصرف کنندگان، این می تواند به معنای کاهش زمان و انرژی مورد نیاز برای مقابله با تراکنش های تقلبی در کارت اعتباری آنها باشد. برای بازرگانان و صادرکنندگان کارت، این می‌تواند به معنای کاهش درآمد از دست رفته باشد، زیرا مصرف‌کنندگان می‌توانند از ناامیدی ناشی از افت کاذب که ممکن است برای تراکنش‌های آینده به کارت‌های دیگر روی آورند، اجتناب کنند.

با راه‌اندازی امن (به این معنی که عوامل مخرب نمی‌توانند بدافزار را به فرآیند بوت تزریق کنند تا کنترل سیستم را در هنگام بوت به دست بگیرند)، مشتریان IBM z16 می‌توانند وضعیت انعطاف‌پذیری سایبری خود را تقویت کنند و کنترل سیستم خود را حفظ کنند. علاوه بر این، با ماژول امنیتی سخت‌افزار Crypto Express 8S (CEX8S)، مشتریان از فناوری رمزنگاری کلاسیک و کوانتومی بهره‌مند می‌شوند تا به آنها کمک کند موارد استفاده خود را که نیازمند محرمانگی، یکپارچگی و امنیت است و عدم انکار اطلاعات، برآورده کنند. IBM z16 Secure Boot و Quantum Cryptography می توانند به مشتریان کمک کنند تا با تهدیدات محاسباتی کوانتومی آینده از جمله برداشت فوری، رمزگشایی حملات بعدی که ممکن است منجر به اخاذی، از دست دادن مالکیت معنوی و افشای سایر داده های حساس شود، مقابله کنند.

نوآوری های IBM، از جمله IBM z16، ستون فقرات فناوری اقتصاد جهانی را برای دهه ها تشکیل داده اند. مین‌فریم مدرن امروزی IBM در قلب محیط‌های ابری هیبریدی قرار دارد که توسط دو سوم شرکت‌های Fortune 100، 45 از 50 بانک برتر جهانی، 8 مورد از 10 بیمه‌گر برتر، 7 مورد از 10 خرده‌فروش بزرگ جهانی و 8 مورد از 10 اپراتور برتر مخابراتی به عنوان یک پلتفرم بسیار امن برای اجرای حیاتی ترین حجم کاری خود. به عنوان مثال، طبق مطالعه اخیری که توسط IBM توسط Celent “عملیاتی کردن پیشگیری از تقلب در IBM Z” انجام شده است، IBM zSystems 70٪ تراکنش های جهانی را بر اساس ارزش انجام می دهد. IBM معیاری برای پردازش تراکنش های بسیار امن است. اکنون، با نوآوری‌های IBM z16، مشتریان ما می‌توانند سرعت تصمیم‌گیری را از طریق استنتاج جایی که داده‌های حیاتی آنها در آن قرار دارد، افزایش دهند.» “این فرصت های بزرگی را برای تغییر دهندگان بازی در صنایع مربوطه خود باز می کند تا آنها بتوانند تجربیات بهتری برای مشتری و نتایج تجاری قدرتمندتری ارائه دهند.

هوش مصنوعی سازمانی بی‌درنگ برای متحول کردن صنایع با موارد استفاده و برنامه‌های کاربردی جدید

مؤسسات مالی در سرتاسر جهان با تأثیرات فعالیت های تقلبی بر درآمدهای خود و تعامل آنها با مصرف کنندگان دست و پنجه نرم می کنند. بر اساس یک مطالعه جدید از IBM و Morning Consult “2022 IBM Global Financial Financial Fraud Impact Report”، کلاهبرداری با کارت اعتباری رایج ترین نوع کلاهبرداری در بین مصرف کنندگان در هفت کشور مورد مطالعه است. علاوه بر این، پاسخ دهندگان گفتند که معتقدند بانک ها و شبکه های پرداخت باید مسئول اصلی پیشگیری از کلاهبرداری باشند. اما اجرای مدل‌های یادگیری عمیق در مقیاس بزرگ به‌دلیل مشکلات تأخیر امکان‌پذیر نبوده است، به این معنی که مدل‌های تشخیص تقلب تنها در کمتر از 10 درصد از تراکنش‌های با حجم بالا اجرا می‌شوند – مقدار قابل توجهی از کلاهبرداری شناسایی نمی‌شود.

IBM z16 به عنوان اولین سیستم امن کوانتومی صنعت، از رمزنگاری مبتنی بر شبکه استفاده می‌کند، رویکردی برای ایجاد اصول اولیه امنیتی که به محافظت از داده‌ها و سیستم‌ها در برابر تهدیدات فعلی و آینده کمک می‌کند. با رمزنگاری کوانتومی ایمن IBM z16، سازمان ها می توانند برنامه ها و داده های خود را برای آینده امروز آماده کنند.

تهدیدهای دیگر، از جمله فرار مالیاتی و سرقت سازمان یافته خرده فروشی، به عنوان چالش هایی برای دولت ها و کسب و کارها برای کنترل ظاهر می شوند. پرداخت‌های بلادرنگ و روش‌های پرداخت جایگزین مانند ارزهای رمزنگاری شده مرزهای تکنیک‌های سنتی تشخیص تقلب را جابجا می‌کنند. استفاده از ویژگی‌های جدید IBM z16 در سایر صنایع می‌تواند به ایجاد یک کلاس کاملاً جدید از موارد استفاده کمک کند، از جمله:

  • تایید وام: برای تسریع در تایید وام های تجاری یا مصرفی
  • تسویه و تسویه: برای تعیین اینکه کدام معاملات و/یا معاملات ممکن است قبل از تسویه در معرض ریسک بالایی قرار گیرند
  • یادگیری فدرال برای خرده فروشی: برای مدل سازی بهتر خطر کلاهبرداری و سرقت

ایمن سازی داده ها با اولین سیستم کوانتومی ایمن صنعت

در یک محیط ابری ترکیبی که شامل منابع داخلی و عمومی ابری است، محافظت در برابر تهدیدات فعلی و وضعیت موجود در برابر مجرمان سایبری که می‌توانند اکنون داده‌ها را بدزدند تا بعداً رمزگشایی شوند، ضروری است. IBM z16 با استفاده از فناوری‌های IBM مانند رمزگذاری فراگیر و محاسبات محرمانه، انعطاف‌پذیری سایبری را با محافظت از داده‌ها در برابر تهدیدات آتی که ممکن است با پیشرفت‌ها در محاسبات کوانتومی تکامل یابد، ارتقا می‌دهد.

تحریریه Techpowerup