استاندارد Qi v2.0 برای شارژ بی سیم اکنون آماده ارائه یک تجربه کاربری بهبود یافته است

استاندارد نسل بعدی کنسرسیوم برق بی سیم (WPC) برای شارژ بی سیم، Qi v2.0، به زودی به وعده خود در مورد اتصال مغناطیسی، شارژ سریع تر، راندمان بالاتر و راحتی بیشتر عمل می کند، زیرا اولین دستگاه های موبایل Qi2 آزمایش گواهی را کامل می کنند. علاوه بر تجربه کاربری بهبود یافته، Qi v2.0 صنعت را تحت یک استاندارد جهانی واحد متحد می کند.

اولین محصولات دارای گواهی Qi v2.0 به موقع برای فصل تعطیلات در دسترس خواهند بود، که از سری آیفون 15 اپل و مجموعه ای از فرستنده های برق شروع می شود. Belkin، Mophie، Anker و Aircharge همگی محصولات Qi2 را از قبل معرفی کرده اند. در حال حاضر بیش از 100 دستگاه در حال آزمایش یا در نوبت آزمایش گواهینامه هستند.

WPC در اوایل سال جاری Qi2 (تلفظ “chee two”) را در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس معرفی کرد، جایی که در سراسر صنعت مورد تمجید قرار گرفت، از جمله “بهترین فناوری موبایل” و “بهترین در نمایش” که توسط نشریات صنعتی اهدا شد.

استاندارد Qi v2.0 از دو نمایه تشکیل شده است، نمایه برق مغناطیسی (MPP) که مبتنی بر فناوری MagSafe است که توسط اپل به WPC آورده شده است و دارای نشان Qi2 است، و یک نمایه برق پیشرفته (EPP) شارژ بی سیم موجود. که شامل آهنربا نمی شود اما با استاندارد Qi v2.0 مطابقت دارد. محصولات جدید Qi v2.0 EPP دارای آرم Qi موجود هستند که امروزه مصرف کنندگان آن را می شناسند و از آن استفاده می کنند.

فادی مشریکی، رئیس هیئت مدیره WPC گفت: “ما از اینکه اعضای خود را به سرعت Qi v2.0 را پذیرفته و اکوسیستم های جانبی برای دستگاه های Qi2 ایجاد می کنند، هیجان زده هستیم.” ما بسیار امیدواریم که Qi v2.0 به سرعت تبدیل به استاندارد جهانی برای شارژ بی سیم شود.

Paul Struhsaker، مدیر اجرایی WPC افزود: «این شارژرهای دارای گواهی Qi2، شارژ نرم‌تر، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر را ارائه می‌کنند و قابلیت همکاری گسترده‌تری را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، اتصال مغناطیسی Qi2 همچنین به این معنی است که مصرف‌کنندگان دیگر نگران تنظیم موقعیت دستگاه خود برای اطمینان از تراز کامل بین تلفن و شارژر نخواهند بود.

بازار جهانی شارژ بی سیم در سال جاری از یک میلیارد دستگاه از جمله فرستنده و گیرنده فراتر خواهد رفت. در دسترس بودن پروفایل Qi2 با گشودن بازار به روی انواع جدیدی از لوازم جانبی که قبلا به صورت بی سیم قابل شارژ نبودند، بازار شارژ بی سیم را بیشتر گسترش می دهد.

مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

تحریریه Techpowerup